AnonymBruker Skrevet 24. mars #41 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du blir sur så er det ditt problem. Det er grenser for lenge man orker å ta initiativ. Jeg løper ikke etter andre mennesker. Verdsetter meg selv høyere enn som så. Det har ingenting med å sette andre på prøve å gjøre. Det er sunn fornuft. Anonymkode: 0df3b...691 Enig i at man skal slutte å løpe etter andre, og slutte å ta initiativ hvis man vil. Men ikke for å finne ut hva andre gjør tilbake. Det er den delen jeg ikke liker. Kutt ut, eller la vær, en ikke sett i gang et spill. Anonymkode: 65d1d...641 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #42 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke redd for at de har blitt vant til at du kontakter før de har rukket og tenke tanken og at du slutter å kontakte må bety at du ikke ønsker kontakt lengre? Anonymkode: 90dfc...056 Ville ikke det være rart å ikke å ta initativ om du ønsker personen i livet? Det er to parter for at ting skal fungere om det er forhold eller vennskap. Synes det blir ganske enkelt å tenke at andre part ikke har noe ansvar for å pleie et vennskap og bare la vær om jeg ikke gjør det. Er ikke rettferdig! Anonymkode: 5cf7b...b13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #43 Del Skrevet 24. mars En står jo selvsagt helt fritt til ikke å initiere kontakt så ofte, og dersom en aldri får noe tilbake, så kan det jo være en indikasjon på at vennskapet ikke er så balansert. Jeg ville bare vært forsiktig med å sette likhetstegn mellom manglende initiativ til at folk ikke bryr seg. Anonymkode: b9fb5...778 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #44 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har ikke mange venner og familie. Jeg har alltid vært og er fortsatt flink å kontakte dem og hører om de vil møtes eller finne på noe. Alltid meg. Så tenkte jeg å finne ut om de i hele tatt er interessert i kontakt om ikke jeg tar kontakt. Skuffet over lite initiativ og interesse 😔 Tenker bare på seg og sitt. Anonymkode: 5cf7b...b13 Slik tror jeg de fleste har det.Hører ikke stort jeg heller om jeg ikke tar kontakt. Anonymkode: 57e34...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #45 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig i at man skal slutte å løpe etter andre, og slutte å ta initiativ hvis man vil. Men ikke for å finne ut hva andre gjør tilbake. Det er den delen jeg ikke liker. Kutt ut, eller la vær, en ikke sett i gang et spill. Anonymkode: 65d1d...641 Ja, dette hadde vært for å se hva vedkommende gjør. Er det ingen respons så sier det alt. Anonymkode: 5cf7b...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 24. mars #46 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, den som slutter å ta initiativ er ikke en dårlig venn fordi han slutter å ta initiativ. Men å drive med slike spill som den andre ikke vet at den er med i er kjipt gjort. Den andre kan godt være en dårlig venn og, hvis man lar vennskap dø ut. Men da er det kanskje like greit? Folk har travle liv, og finner tid til de man virkelig ønsker å finne tid til. Hvis de ikke gjør det betyr det ikke at de ikke liker deg, men at du kanskje ikke er på topp-lista. Du blir ikke prioritert. Slik er det. Da kan man ha den relasjonen man har, på det nivået, eller gå videre. Anonymkode: 65d1d...641 Ja, fra mitt ståsted er det best å la sånne vennskap dø ut. Heldigvis har jeg venner hvor det går begge veier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #47 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville ikke det være rart å ikke å ta initativ om du ønsker personen i livet? Det er to parter for at ting skal fungere om det er forhold eller vennskap. Synes det blir ganske enkelt å tenke at andre part ikke har noe ansvar for å pleie et vennskap og bare la vær om jeg ikke gjør det. Er ikke rettferdig! Anonymkode: 5cf7b...b13 Hva om du ønsker å ha kontakt en gang i uka, mens vennen din ønsker en gang i måneden? Da rekker jo vedkommende aldri å ta kontakt med deg, fordi du er på ballen først hver gang. Anonymkode: 65d1d...641 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. mars #48 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva bidrar du med som gjør at de skulle ville kontakte deg? Anonymkode: 9edcb...ea3 Jeg er sønnen til deres bror 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. mars #49 Del Skrevet 24. mars Irak skrev (16 minutter siden): Da er det heller ikke verdt noe. Du klarer deg bedre uten dem @Maskinfører, selv om jeg forstår det kan være tungt. Nei det ser ikke sånn ut pappa mente de ville ha en ledig stol rundt bordet på Juleaften er 3 år siden jeg feiret jul nå aner ikke om jeg gjør det @Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #50 Del Skrevet 24. mars Men hvorfor dette ønske om å sette venner på prøve på denne måten? En straffer jo bare seg selv dersom en ved manglende kontakt setter likhetstegn ved at en ikke er verdsatt? Men for all del og igjen, dersom jeg selv hadde tatt masse initiativ uten å få noe tilbake, hadde jeg sikkert roet litt ned. Akseptert at det ikke var like mye tid til meg i vennens liv som omvendt, men ikke avskrevet vennskapet, liksom? Forstår at ulike personer i ulike livssituasjoner har ulik forståelse og forventninger til hva vennskap skal innebære. Personlig har jeg mange jeg betrakter som venner og omvendt, men uten at vi renner ned dører eller telefoner til hverandre med mindre det er noe spesielt. Jeg hadde nok ikke hatt plass i mitt liv til vennskap som flere i denne tråden ser ut til å anse som normen. Anonymkode: b9fb5...778 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #51 Del Skrevet 24. mars Maskinfører skrev (Akkurat nå): Nei det ser ikke sånn ut pappa mente de ville ha en ledig stol rundt bordet på Juleaften er 3 år siden jeg feiret jul nå aner ikke om jeg gjør det @Irak Det er leit, veldig leit. Anonymkode: 4c9d2...9c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 24. mars #52 Del Skrevet 24. mars Maskinfører skrev (1 minutt siden): Nei det ser ikke sånn ut pappa mente de ville ha en ledig stol rundt bordet på Juleaften er 3 år siden jeg feiret jul nå aner ikke om jeg gjør det @Irak Stakkars deg @Maskinfører. Sånn skal det ikke være. Alle fortjener å ha noen de kan feire jul med . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #53 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor dette ønske om å sette venner på prøve på denne måten? En straffer jo bare seg selv dersom en ved manglende kontakt setter likhetstegn ved at en ikke er verdsatt? Men for all del og igjen, dersom jeg selv hadde tatt masse initiativ uten å få noe tilbake, hadde jeg sikkert roet litt ned. Akseptert at det ikke var like mye tid til meg i vennens liv som omvendt, men ikke avskrevet vennskapet, liksom? Forstår at ulike personer i ulike livssituasjoner har ulik forståelse og forventninger til hva vennskap skal innebære. Personlig har jeg mange jeg betrakter som venner og omvendt, men uten at vi renner ned dører eller telefoner til hverandre med mindre det er noe spesielt. Jeg hadde nok ikke hatt plass i mitt liv til vennskap som flere i denne tråden ser ut til å anse som normen. Anonymkode: b9fb5...778 Uten at vi renner ned dørene med mindre det er noe spesielt, sier du. Hva om det var noe spesielt, noe som skjedde og gjorde at du trengte venner, men de ikke var der da? Ingen dør å renne ned, men samtidig kom de gjerne til deg om det var noe. Anonymkode: 4c9d2...9c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #54 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde blitt rimelig sur om jeg fant ut at en av vennene mine satte meg på en slik prøve. Det handler om tillit blant annet. Jeg går lange perioder uten kontakt med en her og en der, fordi livet skjer. Hvis det var noe enveis over lang tid, som noen følte på i den grad at de ville gjort et stunt som deg, hadde jeg satt pris på at det ble tatt opp. Da kunne jeg gjort noe med det, forklart at det ikke handlet om deg, eventuelt hvis det handlet om deg gitt deg en forklaring. Etter et slik stunt derimot ville det tatt lang tid før du hadde hørt fra meg igjen. Anonymkode: 65d1d...641 Så du kan ikke forstå at dette er sårende? Og sitte å håpe på initativ fra motparten om det er ønskelig å bruke tid på meg. Anonymkode: 5cf7b...b13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #55 Del Skrevet 24. mars Maskinfører skrev (4 minutter siden): Jeg er sønnen til deres bror Å så? Du er en voksen mann. De har ikke noe ansvar for å passe på deg? Anonymkode: 9edcb...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #56 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å så? Du er en voksen mann. De har ikke noe ansvar for å passe på deg? Anonymkode: 9edcb...ea3 Hjelpes... hvis det er slik du ser mennesker så bør du ikke svare mer i denne tråden. Anonymkode: 4c9d2...9c0 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. mars #57 Del Skrevet 24. mars Irak skrev (Akkurat nå): Stakkars deg @Maskinfører. Sånn skal det ikke være. Alle fortjener å ha noen de kan feire jul med . Ja det trist onkel og tante likte jo broren sin og da bør de jo like sønnen også ? de husket heller ikke bursdagen min ☹️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. mars #58 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å så? Du er en voksen mann. De har ikke noe ansvar for å passe på deg? Anonymkode: 9edcb...ea3 Aner ikke de er jo naboer ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. mars #59 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er leit, veldig leit. Anonymkode: 4c9d2...9c0 Ja det er det ☹️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #60 Del Skrevet 24. mars Maskinfører skrev (Akkurat nå): Aner ikke de er jo naboer ? Herregud. Ta litt ansvar selv. Anonymkode: 9edcb...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå