Gå til innhold

Har begynt å teste hvor lang tid det tar før jeg hører fra venner. Rett å slett se om noen bryr seg om meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke mange venner og familie. Jeg har alltid vært og er fortsatt flink å kontakte dem og hører om de vil møtes eller finne på noe. Alltid meg. Så tenkte jeg å finne ut om de i hele tatt er interessert i kontakt om ikke jeg tar kontakt. Skuffet over lite initiativ og interesse 😔 Tenker bare på seg og sitt. 

Anonymkode: 5cf7b...b13

• Liker 2
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn er vi da mange som har det. Hadde jeg ikke hatt samboer eller jobb ville absolutt ingen reagert om jeg ble borte.

Anonymkode: 6fe70...e71

• Liker 8
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sånn er vi da mange som har det. Hadde jeg ikke hatt samboer eller jobb ville absolutt ingen reagert om jeg ble borte.

Jeg har ikke samboer, men har jobb. Synes du det er greit at det er sånn? At ingen bryr seg? Eller du har samboer som gjør det da. Så du er heldig der, Tror ingen hadde reagert om jeg ikke var her. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lang tid tror dere det tar før noen tar kontakt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke samboer, men har jobb. Synes du det er greit at det er sånn? At ingen bryr seg? Eller du har samboer som gjør det da. Så du er heldig der, Tror ingen hadde reagert om jeg ikke var her. 

Samboer ville nok ikke brydd seg stort heller. Ville bare blitt litt styrete og upraktisk for han en stund.

Jeg er glad i meg selv og vant til at andre ikke bryr seg om meg, så gjør ikke så mye.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de har vent seg til at du alltid tar kontakt selv, og da venter de på deg.

Kjenner ikke til vennene du har, men du kan bare sysle med dine egne ting og se hva de gjør. Det er selvsagt helt umulig for oss å vite hvor lang tid det tar, og hvis de ikke lar høre fra seg, vet du at du trygt kan kutte dem ut.

Anonymkode: af65f...7a6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror jeg hadde begynt med - hvor gode er de vennene jeg har? Hvem er det egentlig som er meg nærmest? Den siste som meldte meg er en bekjent. Snakket med henne for 10 dager siden. I dag fikk jeg melding om hvordan det gikk med meg etter eksamen for 8 dager siden. 

Anonymkode: 25494...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Samboer ville nok ikke brydd seg stort heller. Ville bare blitt litt styrete og upraktisk for han en stund.

Jeg er glad i meg selv og vant til at andre ikke bryr seg om meg, så gjør ikke så mye.

Fin holdning du har. Selv synes jeg dette er trist. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de har vent seg til at du alltid tar kontakt selv, og da venter de på deg.

Kjenner ikke til vennene du har, men du kan bare sysle med dine egne ting og se hva de gjør. Det er selvsagt helt umulig for oss å vite hvor lang tid det tar, og hvis de ikke lar høre fra seg, vet du at du trygt kan kutte dem ut.

Anonymkode: af65f...7a6

Er ikke det ganske dårlig om de gjør det? Synes sånt bør gå begge veier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tror jeg hadde begynt med - hvor gode er de vennene jeg har? Hvem er det egentlig som er meg nærmest? Den siste som meldte meg er en bekjent. Snakket med henne for 10 dager siden. I dag fikk jeg melding om hvordan det gikk med meg etter eksamen for 8 dager siden. 

Anonymkode: 25494...bc8

Absolutt noe å tenke på. Er de gode venner? 

Så koselig med meld fra denne bekjente. Og ikke noe fra nære venner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trist, men de har nok med seg selv og bryr seg ikke om andre. Trist verden vi lever i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lang tid tror dere det tar før noen tar kontakt? 

Lenge. Du høres sinnsykt kjip ut

Anonymkode: 9edcb...ea3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har alltid vært og er fortsatt flink å kontakte dem og hører om de vil møtes eller finne på noe. Alltid meg. 

Ikke redd for at de har blitt vant til at du kontakter før de har rukket og tenke tanken og at du slutter å kontakte må bety at du ikke ønsker kontakt lengre?

Anonymkode: 90dfc...056

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Jeg er så glad for at du tar initiativ. Jeg vil jo gjerne treffes, selv om jeg ikke er så flink til å ta kontakt. 

Dette sa en venninne til meg en gang, og jeg tror det er gyldig for mange vennskap. Man vil så gjerne, og man tenker stadig at man skal ta kontakt snart, og så skjer livet og hverdagen og man utsetter og glemmer og har så mye annet som må prioriteres. I noen vennskap er jeg den som tar mest initiativ, i andre er det nok motsatt, men det sier ikke noe om hvem som bryr seg mest. Viktigere er hvordan et initiativ blir mottatt, og hvordan man har det når man først treffes.

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg og mine venner er det litt slik at man tar kontakt når man har tid. Noen er travlere enn andre og noen er mer ekstroverte enn andre. Jeg tolker det IKKE negativt eller personlig dersom folk ikke tar kontakt. Særlig ikke dersom de feks har barn og/eller travle jobber. Noen har også andre omsorgsoppgaver de må tilse. 

Anonymkode: 28767...d4d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har ikke mange venner og familie. Jeg har alltid vært og er fortsatt flink å kontakte dem og hører om de vil møtes eller finne på noe. Alltid meg. Så tenkte jeg å finne ut om de i hele tatt er interessert i kontakt om ikke jeg tar kontakt. Skuffet over lite initiativ og interesse 😔 Tenker bare på seg og sitt. 

Har du vurdert om du har venner? Eller om du har bekjente, som du (av grunner best kjent for deg selv) velger å kalle «venner»?

For man sier ikke om venner at de «bryr seg bare om seg og sitt». Det er utrolig stygt tenkt og sagt om dem. Hadde en person jeg trodde var min venn sagt noe slikt om eller til meg? Da ville jeg dumpet vedkommende som sur melk. Fordi det er ikke en venn, det er en fiende forkledd som en venn. For å være noens venn, ts, må du som et absolutt minimum velge å være vennlig. Og det velger ikke du. Så da er du ikke deres venn.

Anonymkode: f3109...071

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Neinei. Dette var bare dumt og destruktivt. Jeg har venner som er venner og som jeg bryr meg om, er glad i og ønsker det beste for. Noen snakker jeg kanskje med på telefon en gang i måneden, treffes sjeldnere. Likevel vet jeg at de vet at jeg er der dersom det virkelig skulle brenne, og omvendt. Livet skjer. I hverdagen må jeg prioritere barn, jobb og eldre foreldre. Jeg er fortsatt glad i og bryr meg om vennene mine, selv om jeg ikke klarer å være til stede i hverdagen for så mange andre enn nærmeste familie. Dersom du tar initiativ og de følger opp, blir det bare dumt i å tenke at de ikke bryr seg. 

Anonymkode: b9fb5...778

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare oppskriften på å bli stående igjen uten noen... 

Man kan bry seg mye, selv om man er dårlig på å ta initiativ. Og nå mister du også disse. 

Anonymkode: dc44f...804

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det samme selv og resultatet var nedslående 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjorde det samme, og er gått noen år nå siden jeg hørte noe fra noen. 

Sitter igjen med 1 venn, ikke mye men det er virkelig 1 beste venn.

Jeg har ikke noe stort sosialt batteri, og jeg ble sliten av at det alltid var jeg som måtte ta kontakt og måtte initiere noe. Ikke minst hadde jeg allerede fått inntrykk av at jeg egentlig ikke var en venn som «mine venner» brydde seg noe spesielt om, og jeg hadde riktig.

Jeg er jo mer glad nå da. Glad for at jeg slipper å bruke masse tid og energi på folk som ikke bryr seg om meg. Men kjenner jo litt press fra omverden om at jeg er en «einstøing» uten venner. 

Anonymkode: a8135...8ba

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...