Gå til innhold

Lisboa ferie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har vært på ferie i Lisboa? Hva gjorde dere? Noen gode spisesteder? Hvor bodde dere, sentralt/utenfor byen? Ellers noen inntrykk og erfaringer?

Anonymkode: cc6dc...890

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bodde i Baxia. Hadde en løselig plan. Jeg bare gikk på måfå hele dagen. Gikk oppover og oppover. Noen flotte utsiktspunkt. Fant en cafe i en park. Oppdaget at cafeer stengt en periode på tidlig ettermiddag.  Måtte sjekke på Google hvor jeg hadde vært. Altså var min tid der uten mål og mening og uttalige tusen skritt. Elsket det.

Var en kveld på en lokal cafe/restaurant med ei som studerte i Lisboa. Dette var igjennom en gruppe på fb. 

Elsker byen. Likte den rolige viben. Vil tilbake.

Anonymkode: 5a6a3...d06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bodde i Alfama, var innom militærmuseet, spiste pasteis de Belem, gikk gjennom Jardim de Estrela, gikk innom typ alle utsiktspunktene (Miradouro), fotograferte trikkene, drakk enormt mye kaffe, prøvde meg på kirsebærlikør i sjokoladekopp, så Fado, spiste på Alfama Cellar og drømmer fortsatt om maten der🤩, besøkte Sao Jorge-borgen, Hieronymittklostret og Carmo Convent blant annet. 
Man kan knapt nok gå fem meter uten å møte på et spennende sted å utforske, en nydelig restaurant eller fin plass å bare nyte i Lisboa.

Anonymkode: 87d19...13e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i Lisboa alene (kvinne 45), og bodde på et lite hotell i sentrum. Hotellet i seg selv var hyggelig og rent, men det var mye uteliggere som hang like ved. De gjorde ingenting, men syns det var ubehagelig. 

Det er mange gode spisesteder, jeg husker ikke navnene. Anbefaler at du bare googler spisesteder og ser hva som kommer opp, eller hører på anbefalinger fra hotellet. Personlig syns jeg Lisboa er en fin by med mye sjel. Men som alenereisende opplevde jeg svært mye trakassering, både dagtid og kveld. I tillegg veldig trange trange fortau med altfor mye folk (som røyka), og Lisboa står ikke på listen over steder jeg ønsker å reise tilbake til. 

Cascais en liten halvtime unna med tog, anbefaler jeg veldig. 

Anonymkode: 1804e...786

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...