AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Vi har barn på samme alder som nabogutten. De blir fem på slutten av året begge to. De har bare han, og beskytter han for alt det er verdt. Altså man skulle tro han var laget av glass. Han er den i gata vi ser minst av alle og leker best for seg selv i følge foreldrene. På lekeplassen i helgen så hadde alle barna med seg noen ting til sandkassa. Dette barnet klikket da de andre spurte om å låne. Etter en stund kom enda ett barn til sandkassen og moren satt med gutten, ettersom han ble sint da de andre barna ville låne (alle lånte av hverandre). Det jeg reagerte mest på, var da det siste barnet kom og gutten sa høyt så alle kunne høre (men sikkert mest ment for moren) «å nei, ikke han!» Mor til gutten sa ingenting på det. Det bekymrer meg. Barn i den alderen skal ikke si slikt uten å få en reaksjon fra voksne. Har selv barn på 4, 7 og 9 år. Ikke en gang de to eldste sier slikt som andre. De skal lære seg å akseptere andre og som de sier på skolen, «du må ikke like alle, men dere skal gå overens og snakke pent om hverandre som klassekamerater». Utviklingen av denne gutten har bekymret oss en stund i barnehagen. Det merkes at foreldrene har sterke meninger og at de voksne i barnehagen ikke tørr si egne meninger men jatter med. Han leker lite med andre, deler sjeldent på leker, liker best å leke helt alene, snakker stygt og negativt til andre. De omgåes sjeldent andre med barn og det i sandkassen viser jo hvorfor. Det er ikke opp til meg å gjøre noe med dette, men trengte kanskje å få ut litt frustrasjon. Anonymkode: 7cb81...040
Al34n0nym1 Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har barn på samme alder som nabogutten. De blir fem på slutten av året begge to. De har bare han, og beskytter han for alt det er verdt. Altså man skulle tro han var laget av glass. Han er den i gata vi ser minst av alle og leker best for seg selv i følge foreldrene. På lekeplassen i helgen så hadde alle barna med seg noen ting til sandkassa. Dette barnet klikket da de andre spurte om å låne. Etter en stund kom enda ett barn til sandkassen og moren satt med gutten, ettersom han ble sint da de andre barna ville låne (alle lånte av hverandre). Det jeg reagerte mest på, var da det siste barnet kom og gutten sa høyt så alle kunne høre (men sikkert mest ment for moren) «å nei, ikke han!» Mor til gutten sa ingenting på det. Det bekymrer meg. Barn i den alderen skal ikke si slikt uten å få en reaksjon fra voksne. Har selv barn på 4, 7 og 9 år. Ikke en gang de to eldste sier slikt som andre. De skal lære seg å akseptere andre og som de sier på skolen, «du må ikke like alle, men dere skal gå overens og snakke pent om hverandre som klassekamerater». Utviklingen av denne gutten har bekymret oss en stund i barnehagen. Det merkes at foreldrene har sterke meninger og at de voksne i barnehagen ikke tørr si egne meninger men jatter med. Han leker lite med andre, deler sjeldent på leker, liker best å leke helt alene, snakker stygt og negativt til andre. De omgåes sjeldent andre med barn og det i sandkassen viser jo hvorfor. Det er ikke opp til meg å gjøre noe med dette, men trengte kanskje å få ut litt frustrasjon. Anonymkode: 7cb81...040 Javel? Så hva vil du frem til? Fiske etter sympati og forståelse? Makan
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor sa ikke du noe da? Anonymkode: d789f...4ac Jeg ønsker ikke komme på kant med nærmeste naboer. Har kun kjent de i 6 år, men skal ha barn i samme klasse minst 11 år til. Anonymkode: 7cb81...040
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars Al34n0nym1 skrev (Akkurat nå): Javel? Så hva vil du frem til? Fiske etter sympati og forståelse? Makan Evnt konkrete tips og råd. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 7cb81...040
AnonymBruker Skrevet 24. mars #6 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Evnt konkrete tips og råd. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: 7cb81...040 Du virker sykelig besatt av en stakkars fireåring. Ingenting du beskriver er rart eller urovekkende. Mitt konkrete tips og råd er at du bør skaffe deg hjelpe, kontakt fastlege. Anonymkode: e3c54...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #7 Skrevet 24. mars I alle dager. For alt du vet er gutten i utredning for noe. Det har du isåfall ikke noe med å gjøre. Det er uansett vanlig at noen gutter utvikler seg litt senere på visse aspekter, betyr jo ikke at han lider noe omsorgssvikt. Og bare fordi moren ikke reagerte slik du ville gjort betyr jo heller ikke at det er noe galt med verken moren eller ungen. uansett er jo ikke du i barnehagen med gutten hele dagen og ser hvordan han oppfører seg. Så hva i alle dager er det du sier om at de ansatte bare jatter med? Du ser jo ikke engang 10 prosent av barnehage dagen hans. Anonymkode: bc23f...420 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå