Gå til innhold

Sær svigermor?

idasan

Anbefalte innlegg

Hei, for en god stund siden var jeg i en dåp til sønnen av søskenbarnet til kjæresten min. Da skulle svigermor og svigerfar samt kjæresten min spleise på en gave og svigermor skrev på at gaven kun var fra de samt min kjæreste, og poengterte dette noe voldsomt, noe jeg synes er spesielt og har tenkt litt på dette i ettertid. Jeg studerer for tiden og jobber derfor kun litt ved siden av studiene, noe som vil si at jeg ikke tjener så fryktelig mye, samt at jeg ikke hadde råd til min "andel" av denne gaven. Jeg synes at det er rart at det var et problem for svigermor å skrive på at jeg var med på gaven da jeg og kjæresten min har vært sammen i flere år. Hadde dette vært en case i min familie der hvor min kjæreste ikke hadde vært med å betalt noe som helst av en hvilket som helst gave, hadde han uansett stått som giver av gaven, da han er som en del av familien vår. Er det bare jeg som overreagerer eller er dette teit oppførsel av svigermor?

Endret av idasan
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Teit av kjæresten din, spør du meg. Det er han som skal ha ryggen din, ikke svigermor. Her burde han enten sagt at bidraget var fra dere begge, eller så burde han betalt for deg. 

Anonymkode: babad...fe4

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er smålig av henne. 

Anonymkode: 43253...0f3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, ho er sær synes jeg. 

Så lenge du var nær nok til å bli inviterer i barnedåp, er du også nær nok til å bli inkludert på takkekortet. 

Vanlig folkeskikk.

Anonymkode: 00fa0...3e0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er dette på trynet. Bidrar kjæresten din er det automatisk fra deg også. Dette hadde jeg ansett som et stort rødt flagg, keep ur eyes open 

Anonymkode: 9f9f1...7df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er ikke noe du skal bruke tid på å tenke på. Men de fleste svigermødre er ganske sære, ja. Jeg har lest det her på kg. 

Anonymkode: 32895...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Virker ikke som om svigermor liker deg noe særlig. 

Svigermoren min liker ikke sin eks svigerdatter men hadde aldri gjort noe slikt mot henne. 

At din svigermor gjør dette og påpeker det så mye som du sier, tenker jeg er tegn på at hun ikke liker deg i det hele tatt.

Kjæresten din burde ha stått opp for deg. Med mindre han ikke er spesielt interessert, da.

Anonymkode: c69f1...8c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Virker ikke som om svigermor liker deg noe særlig. 

Svigermoren min liker ikke sin eks svigerdatter men hadde aldri gjort noe slikt mot henne. 

At din svigermor gjør dette og påpeker det så mye som du sier, tenker jeg er tegn på at hun ikke liker deg i det hele tatt.

Kjæresten din burde ha stått opp for deg. Med mindre han ikke er spesielt interessert, da.

Anonymkode: c69f1...8c8

Så din svigermor sverter sin eks-svigerdatter foran deg (og antagelig andre)? Det viser ganske mye om henne, og det viser hva du kan forvente deg om du legger deg ut med henne.

Jeg synes også at det virker som at "svigermoren" til TS ikke liker henne, for hvis det var ålreite mennesker ville de bare inkludert TS uten videre, og ikke nevnt noe mer om det. Påfallende at ikke TS sin kjæreste reagerer på dette.

Konklusjonen din om at kjæresten bør slå opp med TS, virker ganske fjern. Men, jeg ville ha tatt en prat med ham, om jeg var TS.

Til slutt har jeg bare lyst til å nevne at dersom TS kun er kjæreste med sønnen til denne dama, så er dama ikke TS sin svigermor...

Anonymkode: e3ee7...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg var skikkelig sært og dårlig gjort av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
idasan skrev (14 timer siden):

Hei, for en god stund siden var jeg i en dåp til sønnen av søskenbarnet til kjæresten min. Da skulle svigermor og svigerfar samt kjæresten min spleise på en gave og svigermor skrev på at gaven kun var fra de samt min kjæreste, og poengterte dette noe voldsomt, noe jeg synes er spesielt og har tenkt litt på dette i ettertid. Jeg studerer for tiden og jobber derfor kun litt ved siden av studiene, noe som vil si at jeg ikke tjener så fryktelig mye, samt at jeg ikke hadde råd til min "andel" av denne gaven. Jeg synes at det er rart at det var et problem for svigermor å skrive på at jeg var med på gaven da jeg og kjæresten min har vært sammen i flere år. Hadde dette vært en case i min familie der hvor min kjæreste ikke hadde vært med å betalt noe som helst av en hvilket som helst gave, hadde han uansett stått som giver av gaven, da han er som en del av familien vår. Er det bare jeg som overreagerer eller er dette teit oppførsel av svigermor?

Jeg hadde revurdert forholdet pga det. Kan være utrolig slitsomt med en slik svigermor i lengden

Anonymkode: dabc8...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Teit av kjæresten din, spør du meg. Det er han som skal ha ryggen din, ikke svigermor. Her burde han enten sagt at bidraget var fra dere begge, eller så burde han betalt for deg. 

Anonymkode: babad...fe4

Det er jo ikke sikkert han visste det på forhånd? Vet ikke jeg, men bare en tanke som slo meg. 

TS: Jeg er enig i at det ble litt rart. Her hadde mine foreldre skrevet fra dem m/familie, eller så hadde jeg og kjæresten kjøpt vår egen gave. 

Anonymkode: a44cb...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes jo kjæresten din burde sørget for at navnet ditt stod på gaven jeg da. 

Anonymkode: 28eba...e37

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kjæresten din som er sær her og ikke svigermor. Han burde ha sagt du er med på gaven og betalt din del.

Anonymkode: f9f45...c68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts, ser du får råd om å revurdere forholdet, det synes jeg ikke du skal høre på. Men jeg hadde tatt det opp med kjæresten, uten å ta noen voldsom diskusjon eller krangel, bare si det ble ubehagelig for deg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er kjæresten din som er sær her og ikke svigermor. Han burde ha sagt du er med på gaven og betalt din del.

Begge to er sære. Kjæresten burde ha sagt helt av seg selv og helt naturlig at begge to skulle stå på kortet og betalt for begge. Svigermor er sær og dust som i det hele tatt poengterer og lager en sak av det. 

Anonymkode: 7000f...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde din kjære tatt kampen tenker jeg, er normalt at og partner skrives på.

Men det er din partners ansvar at ditt navn og står på gaven

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Slapp og sky kjæreste, smålig svigermor - det hadde ikke jeg orket. Slikt blir bare verre og verre. Når man selv kommer fra en gavmild og inkluderende familie, så er det ingenting verre å få svigerfamilie som ikke er det. Jeg snakker av erfaring, og skulle ønske at jeg endte det første gangen jeg opplevde lignende oppførsel fra svigermor som du gjorde. Hadde spart meg mange tårer.

Anonymkode: 3e7d6...3cc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begge to er sære. Kjæresten burde ha sagt helt av seg selv og helt naturlig at begge to skulle stå på kortet og betalt for begge. Svigermor er sær og dust som i det hele tatt poengterer og lager en sak av det. 

Anonymkode: 7000f...60e

Enig. Hva sier kjæresten din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...