Gå til innhold

Samboer har ikke forståelse for at jeg ikke ønsker sex, etter de siste 5 årene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du må si og vise at du har lyst til å ha lyst på sex.

Samtidig som du må fortelle han at han må vente at du skal få lyst.

I mellomtiden må du vise han at du er glad i ham på andre måter, du må prioritere ham.

Anonymkode: dd92f...7ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han må jobbe for å få opp din lyst, hjelpe deg i det daglige med ungene, middag, klesvask osv. Tilbringe tid med deg på kveldene etter ungene har lagt seg. Være kjærlig med deg, uten å forvente sex. Og hva gir det deg i gi blow jobs uten sex? jeg hadde mistet fulstendig tenning, jeg liker ikke å gi det, og må være veldig kåt hvis jeg skal like å gjøre det, og da vil jeg ha sex etterpå uansett. 

Anonymkode: 1a90a...7de

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar.

Jeg prøver så godt jeg kan, gi han en blowjob, prøve meg selv om jeg egentlig ikke har så lyst - fordi jeg vet at han vil.

Jeg kjenner ofte på at de gangene jeg er på vei oppover, så har det kommet noe nytt.. ting etter ting. Problem etter problem, og jeg er så lei.

Jeg vil bare ha et normalt sexliv, men det er utrolig vanskelig når det bare stritter i mot. Jeg kjenner ikke på lyst, jeg er sliten, det er vanskelig.

Anonymkode: 1f338...d8e

Har det på samme måte.

2018. Fødsel.

2020. Styrtfødsel. Ny graviditet og abort på slutten av året.

2021  Spontanabort på starten av året. Konisering på slutten av året.

2022 2 stk biopsi.

2023 ny graviditet, truende prematur og sengeliggende.

2024 heftig styrtfødsel som førte til 1.5l blodtap og fremfall av blære og livmor. Sliter med gjentakende uvi ennå. 

Har sex i blant utenat det gir meg noe særlig. Føler et behov for å sette sexlivet på pause. 

Anonymkode: 8479a...52a

• Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg har gjort på 5 år:

2019: Fødsel med kolikkbaby
2022: fødsel med fødelsdepresjon
2023: celleprøve, biopsi, x antall sprøytestikk i livmor
2023: konisering operasjon 
2024: hematometra operasjon
2024: fant tumor og mistanke om livmorhalskreft, MR, CT, celleprøve, hematometra operasjon igjen
2025: graviditet, abort

Lett å forstå at du ønsker en pause. Lurer likevel på hvorfor du nærmest er gravid annen hvert år. Hva med prevensjon? Slik at du kan gi kroppen en pause mellom hvert barn, de trenger vel ikke komme som perler på ei snor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gratis skrev (10 minutter siden):

Lett å forstå at du ønsker en pause. Lurer likevel på hvorfor du nærmest er gravid annen hvert år. Hva med prevensjon? Slik at du kan gi kroppen en pause mellom hvert barn, de trenger vel ikke komme som perler på ei snor? 

Hva snakker du om, gravid annen hvert år?
Vi har fått to barn, og fornøyd med det. Det var det vi skulle ha. 3 år mellom. 

Siste i år var ikke planlagt, går på prevensjon. Tydeligvis sviktet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er dritt lei av å høre om mannens behov. Kvinnens er like viktige. Og det kan være en pause. Og hvis mannen er litt smart og oppegående og empatisk (evner å se ting fra endres ståsted) så vil han ikke ødelegge mulighetene for å få begges behov tilfredsstilt ved å være utålmodig, tvinge seg på kona og mase. 

Sånn masing og pliktsex er døden for foholdet. 

Å si at sex er hans kjærlighetsspråk betyr bare at han ikke gidder å bruke tid på andre aspekter av forholdet. 

Anonymkode: f0eed...4c9

Hvor lenge skal han være tolmodig og vente på at dama skal pluselig finne sexlysten igjen på egen hånd da tenker du? 2 år? 5 år? 10 år? Resten av livet?

Anonymkode: efc05...526

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

«Sex er mannens kjærlighetsspråk»😂

Om en mann ikke klarer å hverken uttrykke eller føle kjærlighet uten sex, så har han langt større problemer en at han ikke får pult.

Da er han både åndsfattig og har emosjonell kompetanse på nivå med en 5 åring.

Si det nå som det er. Det er lov å si at det er digg og gøy med sex. Trenger ikke å late som om at man må ha jevnlig sex for å føle og for å uttrykke kjærlighet.

Anonymkode: 48899...b13

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge skal han være tolmodig og vente på at dama skal pluselig finne sexlysten igjen på egen hånd da tenker du? 2 år? 5 år? 10 år? Resten av livet?

Hadde du sagt det samme hvis det var en mann som ikke klarte å ha sex? At han må la dama ha sex på si? Nei da, du hadde sagt at dama måtte være tålmodig og forståelsesfull, og at "sex er ikke alt".

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om han, hver eneste gang de har sex, venter på at hun faktisk har lyst, og behandler og flørter slik at hun inspireres til lyst (lyst kan ikke mases/presses frem!), så må han neppe vente så lenge som du nevner, noen gang. 

Selv drittunger vet faktisk at sex er noe man skal ha ved gjensidig lyst og glede. Norske samboende menn og ektemenn forstår det tydeligvis ikke. 

Hva kalles en mann som har sex med uvillig kvinne der du bor? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Hadde du sagt det samme hvis det var en mann som ikke klarte å ha sex? At han må la dama ha sex på si? Nei da, du hadde sagt at dama måtte være tålmodig og forståelsesfull, og at "sex er ikke alt".

Hvorfor hadde det vært annerledes?

Anonymkode: cadc9...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvorfor hadde det vært annerledes?

Anonymkode: cadc9...9e8

Fordi hver gang en kvinne klager på at hennes mann ikke vil ha sex hele svangerskapet, lang tid etter fødselen eller fordi han er stresset/har helseproblemer, så blir damene rådet til å være tålmodig og ikke mase om sex. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sexlivet er veldig dødt nå, og jeg vet at det skyldes ting jeg har gått gjennom.  Samboer mener at han ikke orker å ha et dødt sexliv i forhold, og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å gjøre noe med det.

Han mener at jeg er kjedelig og aldri gidder. Jeg mener at jeg har presset meg de siste årene, selv om det ikke akkurat har vært det jeg har hatt mest lyst til.

Dette er hva jeg har gjort på 5 år:

2019: Fødsel med kolikkbaby
2022: fødsel med fødelsdepresjon
2023: celleprøve, biopsi, x antall sprøytestikk i livmor
2023: konisering operasjon 
2024: hematometra operasjon
2024: fant tumor og mistanke om livmorhalskreft, MR, CT, celleprøve, hematometra operasjon igjen
2025: graviditet, abort

Kan dette være en grunn for å miste all seksuell lyst? Samboer forstår det ikke. Jeg opplever at jeg går gjennom ting på ting, og at han ikke forstår.

Ondt å se av alt du har gjennomgått.. og ondt å se at han ikke vil ha et dødt sexliv..
Mentalt: Begge disse tingene er nok til psykiske plager.. og det dreper nok mye av sexlysten.
Biologisk: Er riktig balanse mellom østrogen og testosteron som gir sexlyst.

Jeg synes partneren din (er en tosk) som burde styrke og oppmuntre deg, istedet for å synke deg ned i onde tanker. Det er igrunn mannens oppgave å please damen i samlivet..

Fastlegen din kan måle dine verdier av østrogen og testosteron, så finner han ut hva som trengs for bedre sexlyst..
Så du trenger både kjæresten og fastlegen sin hjelp.. Håper du finner ei løsning på dette❣️

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du har lyst til å ha lyst, kan du kontakte sexolog å se om det kan hjelpe deg 

Full forståelse for begge,men skal man ha sex så skal man også ha lyst til det. Likevel så er det ikke lett å leve i et sex løst forhold over tid. 

Virker som det er mer som gjør til det enn akkurat de hendelsene. Du må finne ut hva som tapper deg for energi og hva som gir deg energi og gjøre noe med det. 

Synes forøvrig dere burde prøve å unngå å bli gravid sånn ting er nå. 

Anonymkode: c8e1b...ee5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk for svar.

Jeg prøver så godt jeg kan, gi han en blowjob, prøve meg selv om jeg egentlig ikke har så lyst - fordi jeg vet at han vil.

Jeg kjenner ofte på at de gangene jeg er på vei oppover, så har det kommet noe nytt.. ting etter ting. Problem etter problem, og jeg er så lei.

Jeg vil bare ha et normalt sexliv, men det er utrolig vanskelig når det bare stritter i mot. Jeg kjenner ikke på lyst, jeg er sliten, det er vanskelig.

Nå er jeg verken i samme alder som deg, eller har barn boende hjemme lenger, men kjenner meg igjen på det å være sliten.

Har selv vært mye på sykehuset de siste 12-13 mnd, ofte på gynekologisk, men også andre avdelinger. I år så har jeg vel hatt 1 uke der jeg verken har hatt time på sykehuset eller hos legen, å jeg kjente for noen uker siden at jeg begynte å bli veldig sliten. Det skal heller ikke så mye til før jeg kjenner at tårene presser fram. Jeg er så oppgitt og sliten.

Jeg tror ikke at andre skjønner hvor tungt og slitsomt det er når man sliter med helsen. Jeg f.eks er ufør, å jeg går jo bare hjemme, men dette sykehus og legegreiene tar så på kreftene mine at jeg klarer så vidt de tingen jeg må gjøre i hverdagen. Heldigvis så er ikke samboer så opptatt av sex lenger, så jeg slipper det på toppen av det hele. 

Har du prøvd å snakke med samboeren din om hvor sliten du egentlig er? Har dere en god fordeling ang barna, husarbeid osv? Ingen skal være nødt til å ha sex om man ikke klarer/ har lyst, men forholdet må jobbes med, å jeg sier som en tidligere i tråden, hva gjør han for deg for at du skal få lyst og overskudd til sex? 

Anonymkode: d15e0...38a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan absolutt være årsaken til mindre/null sexlyst, i tillegg til at han har presset på, pliktsex osv. Det hjelper jo overhodet ikke.

Jeg forstår derimot hans følelser når det kommer til å fortsette et forhold uten sex. Jeg ville aldri vært lykkelig i et slikt forhold, og jeg har ingen overdreven sexlyst engang.

De tingene du ramser opp er derimot ikke en god grunn for å ikke gjøre noe for å få sexlysta tilbake. Det er ingen grunn til å ikke jobbe med den saken, for å kunne få et lykkelig forhold (hvor begge parter kan være lykkelige). 

Det er ikke bare opp til deg å jobbe med sexlysta, det er også opp til ham å ta de hensynene du trenger og gi deg den tida det tar. Det handler også om at han må møte deg i ditt kjærlighetsspråk, for det har mye å si. 

Anonymkode: 818e9...d82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det er så skjeivt alltid! 

Her sitter jeg og har veldig lyst på mannen, men han er ikke tilgjengelig. Vi skulle byttet partner. 

Anonymkode: f1990...7ea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dere er ikke kompatible lengre og har vokst fra hverandre...... Forøvrig slik som 50% resten av samfunnet. Rive av plasteret og gå hvert til Deres. Slik jeg ser det er det den veien det går uansett! Snakker av erfaring her, dessverre.

Anonymkode: 52400...d9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal aldri tvinge seg til å ha sex når man ikke vil. Samtidig forstår jeg at mannen din er fortvilet, for det høres ut som at dere ikke har hatt et ordentlig fungerende sexliv på rundt 6 år? Personlig hadde jeg følt meg verdiløs, uattraktiv og forferdelig ensom hvis mannen min nesten aldri ønsket å ha sex med meg.

Jeg tror det er noe sant i "ordspråket" om at kvinner må kjenne kjærlighet for å kunne ha sex, mens menn må ha sex for å kjenne seg elsket. Hvis du ser sånn på det, blir det kanskje lettere å prøve å finne en løsning og prøve å få sexlysten tilbake igjen? Han er ikke bare en kåt fyr som vil ha sex, han savner at du viser ham kjærlighet. 

Anonymkode: 94ffd...286

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, jeg har bare hatt to vanlige fødsler og ingen konisering og slikt. Men for meg har de fødslene og svakere bekkenbunn og alt styret og smertene med underlivet gjort at jeg helst vil ha den delen for meg selv. 

Jeg syntes det er rart at når man som dame av ulike grunner ikke vil ha ting inn i underetasjen, så mister man all verdi og all kjærlighet fra mannen forsvinner. nei da er man slem og dårlig partner. Nei, da er det ingen klemmer og gode samtaler. Kan godt ha nærhet, men nei. Jeg syntes «kjærligheten» mellom mann og kvinne er falsk, for han er bare glad i deg når du er glad og kåt og ikke har opplevt noe ubehagelig. 

Anonymkode: 708bd...b63

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 24.3.2025 den 14.31):

Selv drittunger vet faktisk at sex er noe man skal ha ved gjensidig lyst og glede. Norske samboende menn og ektemenn forstår det tydeligvis ikke. 

Hva kalles en mann som har sex med uvillig kvinne der du bor? 

Helt enig. Sex uten at begge har lyst er helt tragisk.  Det er i beste fall en byttehandel mot økonomisk trygghet,  stabilitet,  "hensyn til barna" osv. Altså forkastelig,  i noen tilfeller på grensen til kriminelt.

På den annen side, hvor lenge er det rimelig at en forholdsvis ung, og sannsynligvis frisk mann skal leve som en munk? Kvinnen kan jo selvsagt ikke noe for alle helsemessige problemer,  utfordringer med småbarn osv. Men hun  bør jo heller ikke være spesielt overrasket om mannen faller for utenomekteskapelige fristelser, eller til og med ønsker å gå etter årevis med seksuell ørkenvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...