AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Del Skrevet 23. mars Sexlivet er veldig dødt nå, og jeg vet at det skyldes ting jeg har gått gjennom. Samboer mener at han ikke orker å ha et dødt sexliv i forhold, og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å gjøre noe med det. Han mener at jeg er kjedelig og aldri gidder. Jeg mener at jeg har presset meg de siste årene, selv om det ikke akkurat har vært det jeg har hatt mest lyst til. Dette er hva jeg har gjort på 5 år: 2019: Fødsel med kolikkbaby 2022: fødsel med fødelsdepresjon 2023: celleprøve, biopsi, x antall sprøytestikk i livmor 2023: konisering operasjon 2024: hematometra operasjon 2024: fant tumor og mistanke om livmorhalskreft, MR, CT, celleprøve, hematometra operasjon igjen 2025: graviditet, abort Kan dette være en grunn for å miste all seksuell lyst? Samboer forstår det ikke. Jeg opplever at jeg går gjennom ting på ting, og at han ikke forstår. Anonymkode: 1f338...d8e 1 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23. mars #2 Del Skrevet 23. mars At han ikke forstår at sex skal være basert på lyst, og ikke kan mases/presses frem er antagelig problemet. Da kommer man i kamp om dette, mens lyst må pleies og inspireres frem. 12 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Del Skrevet 23. mars Jeg skjønner deg, du har vært igjennom mye, men jeg skjønner han også. Du tar jo fra han muligheten til å ha et sexliv også, når du sier at sexlysten din er borte. Et svært viktig spørsmål jeg ville stilt deg, er hva du gjør for å få sexlysten tilbake? Dersom du er en av de som ikke prioriterer dette, og mener at din samboer bare må godta det, så tror jeg du blir singel etter hvert. Du skal selvsagt ikke ha sex om du ikke vil, men du kan ikke forvente at en helt vanlig mann med helt vanlige drifter skal godta at han ikke får ha sex mer i livet sitt. Jeg har omtrent lik bakgrunn som deg. To tette, en med kolikk, fremfall etter fødsel, fødselsdepresjon, konisering. Det var lite sex mens det sto på som verst, men jeg har jobbet meg tilbake. Og jeg har kommunisert med mannen min hele veien. Han har også behov, og vi har heldigvis fått det gode sexlivet vårt tilbake igjen. Sex er limet i forholdet, og jeg merker at konfliktnivået går betraktelig ned når hyppigheten går opp. Anonymkode: 54aeb...8f7 22 1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Del Skrevet 23. mars Den siste setningen i innlegget ditt ts taler vel for saken… her er dere ikke på bølgelengde og kommunikasjonen svikter. Anonymkode: 7bb63...fbf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner deg, du har vært igjennom mye, men jeg skjønner han også. Du tar jo fra han muligheten til å ha et sexliv også, når du sier at sexlysten din er borte. Et svært viktig spørsmål jeg ville stilt deg, er hva du gjør for å få sexlysten tilbake? Dersom du er en av de som ikke prioriterer dette, og mener at din samboer bare må godta det, så tror jeg du blir singel etter hvert. Du skal selvsagt ikke ha sex om du ikke vil, men du kan ikke forvente at en helt vanlig mann med helt vanlige drifter skal godta at han ikke får ha sex mer i livet sitt. Jeg har omtrent lik bakgrunn som deg. To tette, en med kolikk, fremfall etter fødsel, fødselsdepresjon, konisering. Det var lite sex mens det sto på som verst, men jeg har jobbet meg tilbake. Og jeg har kommunisert med mannen min hele veien. Han har også behov, og vi har heldigvis fått det gode sexlivet vårt tilbake igjen. Sex er limet i forholdet, og jeg merker at konfliktnivået går betraktelig ned når hyppigheten går opp. Anonymkode: 54aeb...8f7 Takk for svar. Jeg prøver så godt jeg kan, gi han en blowjob, prøve meg selv om jeg egentlig ikke har så lyst - fordi jeg vet at han vil. Jeg kjenner ofte på at de gangene jeg er på vei oppover, så har det kommet noe nytt.. ting etter ting. Problem etter problem, og jeg er så lei. Jeg vil bare ha et normalt sexliv, men det er utrolig vanskelig når det bare stritter i mot. Jeg kjenner ikke på lyst, jeg er sliten, det er vanskelig. Anonymkode: 1f338...d8e 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23. mars #6 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg prøver så godt jeg kan, gi han en blowjob, prøve meg selv om jeg egentlig ikke har så lyst - fordi jeg vet at han vil. Jeg kjenner ofte på at de gangene jeg er på vei oppover, så har det kommet noe nytt.. ting etter ting. Problem etter problem, og jeg er så lei. Jeg vil bare ha et normalt sexliv, men det er utrolig vanskelig når det bare stritter i mot. Jeg kjenner ikke på lyst, jeg er sliten, det er vanskelig. Anonymkode: 1f338...d8e Du gjør dette du skriver. Hva gjør han for å inspirere deg til lyst, for å ivareta deg og dine behov og for å gi deg overskudd og motivasjon til å komme ut av dette? Et forhold kan aldri fikses av en alene. Han må også gjør innsats for å komme dit han ønsker at dere skal være, og til å motivere deg. Ikke bare klage over at det ikke er slik. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Sexlivet er veldig dødt nå, og jeg vet at det skyldes ting jeg har gått gjennom. Samboer mener at han ikke orker å ha et dødt sexliv i forhold, og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å gjøre noe med det. Han mener at jeg er kjedelig og aldri gidder. Jeg mener at jeg har presset meg de siste årene, selv om det ikke akkurat har vært det jeg har hatt mest lyst til. Dette er hva jeg har gjort på 5 år: 2019: Fødsel med kolikkbaby 2022: fødsel med fødelsdepresjon 2023: celleprøve, biopsi, x antall sprøytestikk i livmor 2023: konisering operasjon 2024: hematometra operasjon 2024: fant tumor og mistanke om livmorhalskreft, MR, CT, celleprøve, hematometra operasjon igjen 2025: graviditet, abort Kan dette være en grunn for å miste all seksuell lyst? Samboer forstår det ikke. Jeg opplever at jeg går gjennom ting på ting, og at han ikke forstår. Anonymkode: 1f338...d8e Du bestemmer jo selv om du har lyst eller ikke, du trenger ikke gode grunner til å ikke ha lyst på sex. Du kunne sikkert hatt lyst på sex, og hatt sex med disse problemene. Du har ikke lyst til å ha sex og det er greit, og samboer sier han ikke vil ha ett sexløst forhold, og det har han også helt rett til… men hva kan du gjøre for å komme tilbake til noe som er bra for begge Anonymkode: 3858f...738 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Del Skrevet 23. mars Du må la han få sex andre steder. Anonymkode: 2533d...ab9 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Del Skrevet 23. mars Hvor ofte/sjelden har dere sex da? 0 ganger per år? 3-5 gr per år? 1-2 gr per måned Jeg er mann selv og kan nesten love deg at han vill stå på din side om han opplevde at du virkelig forstår han..Hør her: Trolig elsker han deg, og viser det gjennom sex. Så du nekter han å vise deg sin kjærlighet til deg. Er ikke det litt trist? Anonymkode: 30a28...64f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor ofte/sjelden har dere sex da? 0 ganger per år? 3-5 gr per år? 1-2 gr per måned Jeg er mann selv og kan nesten love deg at han vill stå på din side om han opplevde at du virkelig forstår han..Hør her: Trolig elsker han deg, og viser det gjennom sex. Så du nekter han å vise deg sin kjærlighet til deg. Er ikke det litt trist? Anonymkode: 30a28...64f 1-3 ganger i måneden Ja jeg vet at han viser kjærlighet gjennom sex, men for min del blir det da tvangssex, noe som gir meg enda mindre lyst. Faen altså, jeg VIL ikke ha det sånn. Men det bare stritter fullstendig i mot de fleste gangene. Anonymkode: 1f338...d8e 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du bestemmer jo selv om du har lyst eller ikke, du trenger ikke gode grunner til å ikke ha lyst på sex. Du kunne sikkert hatt lyst på sex, og hatt sex med disse problemene. Du har ikke lyst til å ha sex og det er greit, og samboer sier han ikke vil ha ett sexløst forhold, og det har han også helt rett til… men hva kan du gjøre for å komme tilbake til noe som er bra for begge Anonymkode: 3858f...738 Jeg føler ikke jeg bestemmer det selv? Hodet vil, men kroppen vil ikke... om det gir mening? 🤷♀️ Anonymkode: 1f338...d8e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23. mars #12 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1-3 ganger i måneden Ja jeg vet at han viser kjærlighet gjennom sex, men for min del blir det da tvangssex, noe som gir meg enda mindre lyst. Faen altså, jeg VIL ikke ha det sånn. Men det bare stritter fullstendig i mot de fleste gangene. Anonymkode: 1f338...d8e Å ha pliktsex ødelegger grunnlaget for å fikse dette. Kroppen er ikke dum. Om sex oppleves negativt stiller kroppen seg negativt til det, og problemet blir selvforsterkende. Bedre å ikke ha lyst når man ikke har lyst, men jobbe med sin lyst mentalt og fysisk. I samarbeid og kommunikasjon med partner. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #13 Del Skrevet 23. mars Du og jeg har gått igjennom mye av det samme, bortsett fra abort. Vi har sex daglig med mindre det er noe spesielt. Om dette er grunn til å miste sexlyst eller ikke løser jo ingenting, han står fortsatt med en partner som ikke møter hans behov. Når sex er hans kjærlighetsspråk som de kaller det, så er det jo kritisk at den biten er på plass. Du har tydligvis et helt annet behov. En elskerinne for han vil nok ikke løse noe heller siden sex er kjærlighet for han. Du skriver lite om hva du har behov for. Kanskje en aseksuell mann? Anonymkode: 42a0d...dea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #14 Del Skrevet 23. mars Mannen din burde vise mer forståelse. Du har vært gravid og abortert i år?? Og trodde du hadde kreft i fjor?? Skjønner godt at du trenger tid. Pliktsexen hjelper ikke i lengden. Anonymkode: f0eed...4c9 12 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #15 Del Skrevet 23. mars Ok, jeg er mannen som skrev over.. Jeg kan gi deg oppskriften jeg skulle ønske min kone brukte 1. Forsikre han om at han er den du vil ha, og forsikre han om han er attraktiv, mandig osv.. 2. Si at fordi du respekterer hans behov og fordi du elsker han så vil du IKKE lenger ha pliktsex. Alle vet, selv han vet at det dreper lysten. Så nettopp for at du vil at dere skal få til et godt sexliv så starter det på 0, og med blanke ark. Bare da kan det blir bes igjen. Så du sier ikke nei til sex, du legger til rette for å bygge opp sexlivet på nytt 3. Fortell han at du blir imponert av ansvaret han viser ved å ikke kreve sex. Fortell han at du vet at han har lyst, og at du vet at det koster å ikke mase. Manipulasjon ja, men han vil gå i fella og gjøre nettopp dette…Da får du ro… 4. Snakk sammen, vær kjærester, finn gnisten. 5. Om han nå har sluttet å mase så kan du ta inititativet når du er klar. Sørg da for å ha sex med han, ikke bare jag sexen, eller orgasmen, men nyt han, la han nyte deg. Koble dere på hverandre og bruk sexen som en opplevelse og kilde til ny påkobling 6. Snakk mer sammen, og fortell han at du elsker han. At du respekterer han osv…Type: Eat, sleep, repeat..Prat, prat, prat Det er ikke alltid sexen i seg selv som er viktigst, heller ikke for menn. Det er påkoblingen. Og han må føle seg sett, hørt og verdsatt. Da venter han til du er klar, og står løpet sammen med deg Anonymkode: 30a28...64f 5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #16 Del Skrevet 23. mars Jeg er dritt lei av å høre om mannens behov. Kvinnens er like viktige. Og det kan være en pause. Og hvis mannen er litt smart og oppegående og empatisk (evner å se ting fra endres ståsted) så vil han ikke ødelegge mulighetene for å få begges behov tilfredsstilt ved å være utålmodig, tvinge seg på kona og mase. Sånn masing og pliktsex er døden for foholdet. Å si at sex er hans kjærlighetsspråk betyr bare at han ikke gidder å bruke tid på andre aspekter av forholdet. Anonymkode: f0eed...4c9 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #17 Del Skrevet 23. mars Kan jo virke som om kroppen din er litt traumatisert etter alt den har gått gjennom? Hva med å snakke med noen profesjonell om denne påkjennende tiden? ❤️ Anonymkode: 1acb4...3c6 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23. mars #18 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er dritt lei av å høre om mannens behov. Kvinnens er like viktige. Og det kan være en pause. Og hvis mannen er litt smart og oppegående og empatisk (evner å se ting fra endres ståsted) så vil han ikke ødelegge mulighetene for å få begges behov tilfredsstilt ved å være utålmodig, tvinge seg på kona og mase. Sånn masing og pliktsex er døden for foholdet. Å si at sex er hans kjærlighetsspråk betyr bare at han ikke gidder å bruke tid på andre aspekter av forholdet. Anonymkode: f0eed...4c9 Dette. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23. mars #19 Del Skrevet 23. mars (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg føler ikke jeg bestemmer det selv? Hodet vil, men kroppen vil ikke... om det gir mening? 🤷♀️ Anonymkode: 1f338...d8e Det gir fullstendig mening når livet og dere to i fellesskap har knust din seksualitet. Hvilket kan fikses, men ikke slik dere to driver på. Du må slutte med alle former for pliktsex, og han må vokse opp og skjønne at dette ikke kan presses frem. Det underliggende må fikses først. De fleste av oss i forhold som fungerer også seksuelt over år har også opplevd livet og nedturer. Gjerne mange. Man må være klok, raus og god i et samliv for at det skal vedvarende være bra. Også seksuelt. Sex er den ene tingen man ikke kan gi uten lyst, utover kjærlighet i seg selv, fordi kroppen selv har et minne, og den stenger av dersom sex ikke er vits i, fordi det ikke gir nytelse, glede og tilfredsstillelse. Endret 23. mars av Trolltunge 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Del Skrevet 24. mars Trolltunge skrev (10 timer siden): Du gjør dette du skriver. Hva gjør han for å inspirere deg til lyst, for å ivareta deg og dine behov og for å gi deg overskudd og motivasjon til å komme ut av dette? Et forhold kan aldri fikses av en alene. Han må også gjør innsats for å komme dit han ønsker at dere skal være, og til å motivere deg. Ikke bare klage over at det ikke er slik. Enig med deg her @Trolltunge. Om man er sliten så trenger man hjelp, støtte og avlastning. Merkelig at han har så høy lyst om du konstant er sliten? Her skurrer det for meg i forhold til det jeg tenker om ansvar og fordeling. Begge har et ansvar. Har du oversikt over hva det er som tapper deg i hverdagen? Hendelsene og situasjonene er en forklaring, men ikke en unnskyldning. Beklager at jeg er litt streng nå. Jeg mener ikke at du skal presse deg om du ikke har lyst, men jeg tenker at det er noe i hverdagen som gjør at dynamikken blir slik mellom dere. Overskudd og lyst er ikke like enkelt bestandig. Har han forståelse for det? For slik virker det ikke på meg utifra din beskrivelse. Har du lyst til å ha lyst? Det er også vesentlig. Dere er to om dette, og gjør dere ikke noe aktivt med det sammen så er jeg redd det kan bli brudd. Det er et samspill. Anonymkode: 478ef...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå