Gå til innhold

Intens fomo har kommet tilbake!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God kveld! Når jeg var yngre hatet jeg å gå glipp av ting. Jeg var redd for å ikke få med meg alt, at andre fant på ting uten meg osv. Jeg trodde jeg hadde vokst det av men, men..... de siste dagene har den kommet tilbake! Herregud, jeg føler meg så TEIT! Men jeg er redd for at barna mine ikke skal bli invitert med på ting, at andre familier finner på mye sammen osv. Blir helt flau, men det er altså sånn jeg har det. Noen tips? Herregud

Anonymkode: a4cfd...196

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fomo?? 

Anonymkode: bcfea...dc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fomo?? 

Fear of missing out

Anonymkode: 45a6e...643

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud kan du ikke bare skrive at du er redd for å gå glipp av ting isteden for sånne teit engelske forkortelser?? Latterlig innlegg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud kan du ikke bare skrive at du er redd for å gå glipp av ting isteden for sånne teit engelske forkortelser?? Latterlig innlegg. 

Jo det kan jeg 🥲

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Latterlig frekt innlegg

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alle vet vel hva FOMO står for nå i 2025?

Anonymkode: 71127...061

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn  som sliter vanvittig med fomo. Men dethar hjulpet med noen samtaler. Barnet mitt er voksen.  Så kanskje har du noen å snakke med?

Fomo kan jo slå ut i mye rart. Her er  feks et vanlig problem  at det skjer 3 ting på samme dag, og ca samtidig.  Ender opp med å farte i mellom og egentlig går glipp av alt, istedenfor å fokusere på å være ett sted å bare hygge seg.

Hen er ute på reise nå, og misser to helger der mye skulle skje.  Men har klart å unngå fomo. Men vi har snakket oss litt igjennom det. 

Din fomo er kanskje litt annerledes. Så du trenger kanskje  å gå igjennom det på en litt annen måte. 

Anonymkode: 4f366...b00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun skriver jo det? Faktisk på tre forskjellige måter. Du må lese mer enn overskriften. Hun har forklart problemstillingen på en svært lettfattelig måte i innlegget.

Dette er ikke "tråden for folk som blir provosert av engelske forkortelser". Den kan du lage selv, så kan du herregud-e der så mye du vil.

Anonymkode: a2cbe...a6d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Les boken "hold on to your kids". Da blir du litt mindre opptatt at de skal være mest mulig med venner, og mer opptatt av familietid. 

Du burde jobbe med disse tingene før det smitter over på ungene.. 

Anonymkode: f4c71...87d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 21.46):

God kveld! Når jeg var yngre hatet jeg å gå glipp av ting. Jeg var redd for å ikke få med meg alt, at andre fant på ting uten meg osv. Jeg trodde jeg hadde vokst det av men, men..... de siste dagene har den kommet tilbake! Herregud, jeg føler meg så TEIT! Men jeg er redd for at barna mine ikke skal bli invitert med på ting, at andre familier finner på mye sammen osv. Blir helt flau, men det er altså sånn jeg har det. Noen tips? Herregud

Altså, du er "redd" både på dine og barna sine vegner om at de går glipp av ting? Er det eksklusjon frå det gode selskap du fryktar?

Anonymkode: fe8a3...445

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen! Har intens fomo både på egne og barnas vegne, ifølge mannen min. Resultatet er at dagene er fulle av planer som kombineres, og jeg legger opp et veldig hesblesende opplegg. Jeg prøver å jobbe med saken, men det er ikke lett. Men tenker du at det er viktig å endre på det? Er det plagsomt for deg? Jeg prøver å snu litt på det og se fordelene med å ha det sånn også. Blant annet har jeg barn som er veldig aktive og får deltatt på svært mye….men jeg skulle kanskje ønsket meg en bedre balanse fordi de er dårlige til å bare gjør ingenting. Prøver å skille mellom hva som er mine ønsker og hva som er mine barns ønsker, og rett og slett tenke på om hver aktivitet er noe de ønsker seg. Og i tillegg jobbe med å akseptere at alle ikke alltid kan være med på alt, altså vil det være mange ganger at andre finner på ting sammen uten at vi inviteres. 

Anonymkode: 422cb...f21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 22.02):

Kan du ikke bare lære deg helt vanlige utrykk så man ikke må bruke ekstra tid på å få deg til å henge med?

Anonymkode: ba15c...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...