AnonymBruker Skrevet 6. august #41 Skrevet 6. august Av nysgjerrighet, hvorfor krever konduktørjobb kredittsjekk? Jeg vet jo at enkelte jobber krever det, men så ikke for meg at dette var en av de Anonymkode: a012e...e75 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #42 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Av nysgjerrighet, hvorfor krever konduktørjobb kredittsjekk? Jeg vet jo at enkelte jobber krever det, men så ikke for meg at dette var en av de Anonymkode: a012e...e75 Håndterer penger hver dag Anonymkode: 33fe7...cf5
AnonymBruker Skrevet 6. august #43 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen i vy har sittet på ramme i alle år, det var i gamle dager de satt slik. Har vært personalmangel siden jeg begynte Så nei ingen overdrivelse, volden har økt i toget, kundene møter er oftere krevende, og turnusene hardere og pauser er ikke noe man kan regne med å få lenger. Jeg har god ansiennitet, de som er under meg har oftere hardere turnuser. Hadde det vært så bra hadde vi ikke hatt så høy turnover. Anonymkode: 33fe7...cf5 Merkelig at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen din. Anonymkode: 24500...df7
AnonymBruker Skrevet 6. august #44 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Merkelig at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen din. Anonymkode: 24500...df7 Ja, er vel litt det samme som jeg ikke kjenner meg igjen i din. Jobber du i vy har du tilgang til både medarbeidere undersøkelser og rapportere hendelser, klart forskjell på hvor man jobber i Norge. Anonymkode: 33fe7...cf5
AnonymBruker Skrevet 6. august #45 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 13.22): Stemmer ikke helt, lønna til konduktører er kjempegodt betalt hvis du regner inn grunnlønn og tillegg og omgjør det i arbeidstimer. Anonymkode: 25e39...123 Jada, den er ikke verst, men lokfører er bedre. Mer ansvar også da. Hilsen konduktør som har omskolert seg til fører. Anonymkode: fd1cb...5c5
Anonymmm33221 Skrevet 6. august #46 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jada, den er ikke verst, men lokfører er bedre. Mer ansvar også da. Hilsen konduktør som har omskolert seg til fører. Anonymkode: fd1cb...5c5 Ja vi forstår det, men alle kan ikke bli lokførere. Dessuten er det vanskeligere å bli lokfører enn konduktør lol.
Anonymmm33221 Skrevet 6. august #47 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Merkelig at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen din. Anonymkode: 24500...df7 Jobbet 8 år i butikk og må si jeg opplevde like ille mennesker der med mye dårligere lønn. Skal alle slutte å jobbe med disse jobbene fordi enkelte mennesker ikke fortjener kundebehandling. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #48 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, er vel litt det samme som jeg ikke kjenner meg igjen i din. Jobber du i vy har du tilgang til både medarbeidere undersøkelser og rapportere hendelser, klart forskjell på hvor man jobber i Norge. Anonymkode: 33fe7...cf5 Det er en liten gruppe som skriker og klager mest. Anonymmm33221 skrev (4 timer siden): Jobbet 8 år i butikk og må si jeg opplevde like ille mennesker der med mye dårligere lønn. Skal alle slutte å jobbe med disse jobbene fordi enkelte mennesker ikke fortjener kundebehandling. Hæ?? Anonymkode: 24500...df7
AnonymBruker Skrevet 6. august #49 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): Oi, jobbet som konduktør i over 20 år. Dette er ikke min virkelighet. Når kan man shoppe på reserven? Som regel har vi ikke folk å løper fra tog til tog og det plinger i brette hundre ganger om dagen. Du har "like" mye å gjøre selv om toget er fullt, sikkerheten endrer seg ikke. Ja litt mindre billetter, men dette er jo bare 10% av hva jobben vår er. Turnusene er virkelig ikke bra eller helsefremmende, dette jobber forbundet med i herdig nå. Greit nok det var bra lønn engang i tiden; vi har stått rimelig stille de siste årene. Vold. Spytting, vanskelig kundesituasjoner daglig, mange konduktører er engstelige for å være på jobb. Så denne hverdagen du beskriver her kjenner vi oss ikke igjen i Vy. Kan ikke sammenligne flytoget med Vy, vi frakter helt annerledes passasjerer, har enormt mange flere passasjerer, og alt i samfunnet tar tog. Flytoget brukes av de som skal reise med fly. Anonymkode: 33fe7...cf5 Flytoget. Har selv jobbet der i over 10 år Anonymkode: 4a39d...29c
AnonymBruker Skrevet 6. august #50 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ingen i vy har sittet på ramme i alle år, det var i gamle dager de satt slik. Har vært personalmangel siden jeg begynte Så nei ingen overdrivelse, volden har økt i toget, kundene møter er oftere krevende, og turnusene hardere og pauser er ikke noe man kan regne med å få lenger. Jeg har god ansiennitet, de som er under meg har oftere hardere turnuser. Hadde det vært så bra hadde vi ikke hatt så høy turnover. Anonymkode: 33fe7...cf5 Bytt til flytoget isteden da, du får bonuser og bedre villkor. Og jobber svært lite. Vy er også bra. Absolutt verste sellskapet er SJ. Der får du vite hvordan du ska jobbe 2-4 uker i forvei og må du jobbe meir timer en vanlig får du en fri dag lengre frem slik att kan jobbe 70 h på en uke og få 2 dager extra fi flere uker senere. Sj har få faste turnuser og flestparten har månedskart som dem får måned for måned. Du kan ikke planlegge et liv. Anonymkode: 4a39d...29c
AnonymBruker Skrevet 6. august #51 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jada, den er ikke verst, men lokfører er bedre. Mer ansvar også da. Hilsen konduktør som har omskolert seg til fører. Anonymkode: fd1cb...5c5 Fikk du extra poeng siden du hade erfaring som ombordsansvarlig? Er jo 55 i inntakspoeng, veldig høyt og alderspoeng regnes ikke med. Anonymkode: 4a39d...29c
AnonymBruker Skrevet 6. august #52 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ingen i vy har sittet på ramme i alle år, det var i gamle dager de satt slik. Har vært personalmangel siden jeg begynte Så nei ingen overdrivelse, volden har økt i toget, kundene møter er oftere krevende, og turnusene hardere og pauser er ikke noe man kan regne med å få lenger. Jeg har god ansiennitet, de som er under meg har oftere hardere turnuser. Hadde det vært så bra hadde vi ikke hatt så høy turnover. Anonymkode: 33fe7...cf5 Du ska nokk være gla for VY sine turnuser. i sverige nabolande der har dem 40 h uker i turnus og ubetalte pauser. Dem er på jobb 45-60 h per uke i TURNUS. Og får dårlig betalt og har kropskamera. Konduktører, som også viserer biletter. Og der får dem månedskart måned for måned og må jobbe overtid hele tia. Var gla for att du jobber i Norge. Tenk deg selv anvhar helg når du ska ha fri kan du slutte 22 på fredagen og begynne kl 6 på mandag igjen, du jobber altid 4 dager en uke og 6 neste. Der har dem også jour der du kan starte 4.30-12 og bli inringt 1 min før kl 12 og jobbe 12 timer. Du kan måtte spandere 20 h på en arbeidsplass , kke kødd engang. Også får du 11 h vile til neste dag hvis den sprekker. Ex: Man 4.30-12 men du måtte jobbe over 12 timer ferdig kl 24 isteden, tirsdag: 11-19, onsdag: 07-19, torsdag fri, fredag: 14-01, lørdag: 14-14 neste dag, mandag: 05-17, tirsdag: fri, onsdag: 7-16, fredag: 08-17. Du kan fint spandere 70 h på en uke der. Har hørt og sett turnusene, mye skrekkhistorier fra venner og tidligere kollegær som jobber der nå. Anonymkode: 4a39d...29c
AnonymBruker Skrevet 6. august #53 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du ska nokk være gla for VY sine turnuser. i sverige nabolande der har dem 40 h uker i turnus og ubetalte pauser. Dem er på jobb 45-60 h per uke i TURNUS. Og får dårlig betalt og har kropskamera. Konduktører, som også viserer biletter. Og der får dem månedskart måned for måned og må jobbe overtid hele tia. Var gla for att du jobber i Norge. Tenk deg selv anvhar helg når du ska ha fri kan du slutte 22 på fredagen og begynne kl 6 på mandag igjen, du jobber altid 4 dager en uke og 6 neste. Der har dem også jour der du kan starte 4.30-12 og bli inringt 1 min før kl 12 og jobbe 12 timer. Du kan måtte spandere 20 h på en arbeidsplass , kke kødd engang. Også får du 11 h vile til neste dag hvis den sprekker. Ex: Man 4.30-12 men du måtte jobbe over 12 timer ferdig kl 24 isteden, tirsdag: 11-19, onsdag: 07-19, torsdag fri, fredag: 14-01, lørdag: 14-14 neste dag, mandag: 05-17, tirsdag: fri, onsdag: 7-16, fredag: 08-17. Du kan fint spandere 70 h på en uke der. Har hørt og sett turnusene, mye skrekkhistorier fra venner og tidligere kollegær som jobber der nå. Anonymkode: 4a39d...29c Glemte en ting, hvis du har reserv tur altså beredskap der så må du stå ute som kundeveileder du får ikke sitte. Og har du en 7-8 h reserv tur må du altid være forberedt på å jobbe 12 h. Du kan ikke nekte å jobbe over totalt 12 h hvis du har reservetur. I sverige er arbeidstiden 40 h i turnus plus 200 h overtid pr år og pausene er ikke betalt. Du kan sitte 3 h et sted ubetalt mit på dagen. Du er nesten ikke hjemme sol lokfører eller togvert i Sverige. Så vi som jobber som dette i Norge ska være svært glade ass, vi får hvartfal fritid og et liv. 😅 Anonymkode: 4a39d...29c 1
AnonymBruker Skrevet 7. august #54 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du ska nokk være gla for VY sine turnuser. i sverige nabolande der har dem 40 h uker i turnus og ubetalte pauser. Dem er på jobb 45-60 h per uke i TURNUS. Og får dårlig betalt og har kropskamera. Konduktører, som også viserer biletter. Og der får dem månedskart måned for måned og må jobbe overtid hele tia. Var gla for att du jobber i Norge. Tenk deg selv anvhar helg når du ska ha fri kan du slutte 22 på fredagen og begynne kl 6 på mandag igjen, du jobber altid 4 dager en uke og 6 neste. Der har dem også jour der du kan starte 4.30-12 og bli inringt 1 min før kl 12 og jobbe 12 timer. Du kan måtte spandere 20 h på en arbeidsplass , kke kødd engang. Også får du 11 h vile til neste dag hvis den sprekker. Ex: Man 4.30-12 men du måtte jobbe over 12 timer ferdig kl 24 isteden, tirsdag: 11-19, onsdag: 07-19, torsdag fri, fredag: 14-01, lørdag: 14-14 neste dag, mandag: 05-17, tirsdag: fri, onsdag: 7-16, fredag: 08-17. Du kan fint spandere 70 h på en uke der. Har hørt og sett turnusene, mye skrekkhistorier fra venner og tidligere kollegær som jobber der nå. Anonymkode: 4a39d...29c At andre land har det verre gjør det ikke mer greit at arbeidsmiljøet forvitrer. Det er jo slike ting som dette vi jobber i mot, jeg er ikke takknemlig for at det har blitt dårligere bare fordi Sverige har det verre. Sverige har du heller ikke konduktører som har det ansvaret vi har, de har lavere lønn og fører sitter med ansvaret for de ombord. Dette jobber man mot. Og nei flytoget ønsker jeg ikke å jobbe for, for meg betyr variasjonen i hvor jeg kjører mye. Jeg trives også med mange av kollegene mine, noen av de er venner for livet. Anonymkode: 33fe7...cf5
AnonymBruker Skrevet 7. august #55 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At andre land har det verre gjør det ikke mer greit at arbeidsmiljøet forvitrer. Det er jo slike ting som dette vi jobber i mot, jeg er ikke takknemlig for at det har blitt dårligere bare fordi Sverige har det verre. Sverige har du heller ikke konduktører som har det ansvaret vi har, de har lavere lønn og fører sitter med ansvaret for de ombord. Dette jobber man mot. Og nei flytoget ønsker jeg ikke å jobbe for, for meg betyr variasjonen i hvor jeg kjører mye. Jeg trives også med mange av kollegene mine, noen av de er venner for livet. Anonymkode: 33fe7...cf5 Og bare for å legge til. Man skal stå ute om kundeveileder på reserve i vy også, det står oppslag om det i alle oppholdsrom. At folk ikke gjør det er en annen sak. I Norge har vi AML vi skal ikke være glad for at en Norsk statlig bedrift holder seg innenfor den. Anonymkode: 33fe7...cf5
AnonymBruker Skrevet 7. august #56 Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 21.30): Jeg har også søkt. Dette er siste meldingen jeg fikk Hei, Tusen takk for din søknad. Vi har fått inn over 700 søkere og er nå godt i gang med å jobbe videre med prosessen, dette er en litt tidkrevende prosess, men jeg takker så mye for tålmodigheten. har gjennomført videointervju. Ikke hørt noe mer. Betyr det at jeg ikke er med videre? Anonymkode: 7fb1b...2cc 700 søkere 😧 er jo helt koko bananas I Norge for tiden. Anonymkode: 267b6...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå