Gå til innhold

Gamle foreldre - sykehjemsplass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.26):

I gjennomsnitt lever beboere på sykehjem i 1-2 år etter at de flytter inn. Din mor er derfor åpenbart altfor sprek, hvis dere har prøvd å skaffe sykehjemsplass til henne i 6 år.

Anonymkode: f0866...24d

Ekspander  

Også er det heller ikke sånn at når man kvalifiserer for sykehjemsplass, så står det et ledig rom å venter. Ofte er det mange i køen, og andre må dø først.

Anonymkode: 1a42b...fda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.28):

Jeg har tidvis tunge diskusjoner med Arendal kommune på foreldre som er på grensa til å ikke kunne bo hjemme, men som ikke er dårlige nok til sjukeheim. Det er noen manglende tjenester i midten der. 

Anonymkode: ceffe...24c

Ekspander  

Ja jeg er helt enig! Virkelig! Det er så utrolig mange i Arendal som faller mellom to stoler.. for friske for langtidsplass, men egentlig for syke for sykehjemsplass. Og bare det å få et korttidsopphold her krever mye nå. Jeg har god kjennskap til tildelingskontoret og hvordan kriterier de jobber etter og det er helt forferdelig. Mange sykemeldte nå pga den belastningen kommunen påfører saksbehandlerne med denne kyniske kalde saksbehandlingen de krever. Men det er vel likt over hele landet.. om det er noen trøst da.. 🙄

Anonymkode: 643d6...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.37):

Ja jeg er helt enig! Virkelig! Det er så utrolig mange i Arendal som faller mellom to stoler.. for friske for langtidsplass, men egentlig for syke for sykehjemsplass. Og bare det å få et korttidsopphold her krever mye nå. Jeg har god kjennskap til tildelingskontoret og hvordan kriterier de jobber etter og det er helt forferdelig. Mange sykemeldte nå pga den belastningen kommunen påfører saksbehandlerne med denne kyniske kalde saksbehandlingen de krever. Men det er vel likt over hele landet.. om det er noen trøst da.. 🙄

Ekspander  

For syke til å være hjemme med Hjemmesykepleie mente jeg selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...