Gå til innhold

Gi blomst til avdød venninnes mamma?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En av mine beste venninner døde for ikke lenge siden. Jeg valgte å gi minnegave i stedet for å sende blomster til begravelsen. Jeg var i begravelsen, men klarte ikke å delta i minnestund eller snakke med mammaen hennes etter begravelsen.

Kan jeg kjøpe en blomst og dra hjem til mammaen for å levere den neste gang jeg er i nærheten? Tenkte å ringe eller sende melding om at jeg kommer, og hun kan bestemme om hun vil invitere meg inn eller ikke. Eller er det bedre å sende blomster og et kort? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 98f37...961

• Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så vanskelig situasjon å stå i, forstår at du ikke klarte å delta i minnestund. Og det tror jeg hun også forstår. Synes det høres fint ut å ringe å si at du vil komme med en blomst da og da om hun er hjemme. Så ser du om du blir bedt inn eller ikke. 

Anonymkode: 88b85...f5d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt så skuffet, så vet faktisk ikke hvordan jeg ville håndtert dette. På et vis så hadde jeg følt at du følte mer sorg enn meg, for jeg klarte faktisk å delta i minnestunden som mor, men du som venninne ikke klarte det 

Anonymkode: c66c9...cdc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil hun sikkert synes er hyggelig 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du noe forhold til mora? Si så fall er det sikkert hyggelig. Hvis ikke må du egentlig kjenne på det selv, det burde "komme fra hjertet".

Anonymkode: 0fe8c...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde blitt så skuffet, så vet faktisk ikke hvordan jeg ville håndtert dette. På et vis så hadde jeg følt at du følte mer sorg enn meg, for jeg klarte faktisk å delta i minnestunden som mor, men du som venninne ikke klarte det 

....hva?

Jeg kan ikke forstå at noen skulle bli skuffet for blomster i det hele og det store rundt et dødsfall. Det handler jo om å vise omtanke nettopp for dem som sørger. 

Anonymkode: 59a35...8ce

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

....hva?

Jeg kan ikke forstå at noen skulle bli skuffet for blomster i det hele og det store rundt et dødsfall. Det handler jo om å vise omtanke nettopp for dem som sørger. 

Anonymkode: 59a35...8ce

På hi som fremstår det at ts er en naturlig gjest i minnestunden, men valgte å ikke reise. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er en fin ting. Send en melding og spør om de ønsker litt kaffebesøk. Jeg var i minnestund og alt for min bestevenn, men jeg er også innom foreldrene hans nesten hvert år for å drikke litt kaffe, snart 20 år senere.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De fleste har faktisk litt forståelse for at folk opplever og håndterer sorg ulikt. Det handler ikke om hvem som har mest sorg.

Anonymkode: cd927...7aa

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en mamma som har mistet mitt eget barn ville jeg blitt veldig glad bare av at en venn av mitt barn tok kontakt 💜 Dere har venninnen din felles og var glad i henne, og det kan være godt å mimre litt sammen.  Kanskje du kan dele noe med henne om datteren hennes som hun ikke visste fra før? 💜 

• Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

På hi som fremstår det at ts er en naturlig gjest i minnestunden, men valgte å ikke reise. 

Hva så om ts ikke deltok? Folk takler sorg på ulike måter, og det å ikke ville delta i en minnestund etter begravelsen er da virkelig helt opp til hver enkelt! Og det er heller ingen konkurranse om å ha mest sorg inni seg!

Anonymkode: 1a509...453

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ble litt satt ut av det du skriver. Det handler vel ikke om hvem som sørger mest, men heller om hvordan man takler sorg. Jeg har selv stått i mye sorg de siste 4 mnd pga dødsfall i næreste familie, jeg takler det med å være for meg selv. Andre vil snakke mest mulig om sorgen de står i. Ingen er like, og ingen kan gjøre noe med hvordan de selv reagerer. Jeg skulle selv ha ønsket at jeg kunne snakket mest mulig om sorgen for å ha fått det ut på en måte, men har som sagt stengt meg inne og fortrenger sorgen  og det som har skjedd.

Vær glad om din datters venninne ville kommet innom med en blomst.

Kondulerer forresten, varme tanker 

Anonymkode: d7ed6...654

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja ❤️💐

Anonymkode: fc9f1...811

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noe forhold til mora? Si så fall er det sikkert hyggelig. Hvis ikke må du egentlig kjenne på det selv, det burde "komme fra hjertet".

Anonymkode: 0fe8c...f56

Min venninne og jeg gikk inn og ut hos hverandre fra vi ble kjent på ungdomsskolen og helt fram til nå. Moren hennes vet ting om meg som min egen mor ikke vet.

TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk er forskjellige og håndterer ting forskjellig. 

Anonymkode: f12cd...a26

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En av mine beste venninner døde for ikke lenge siden. Jeg valgte å gi minnegave i stedet for å sende blomster til begravelsen. Jeg var i begravelsen, men klarte ikke å delta i minnestund eller snakke med mammaen hennes etter begravelsen.

Kan jeg kjøpe en blomst og dra hjem til mammaen for å levere den neste gang jeg er i nærheten? Tenkte å ringe eller sende melding om at jeg kommer, og hun kan bestemme om hun vil invitere meg inn eller ikke. Eller er det bedre å sende blomster og et kort? Hva ville dere gjort?

Det tror jeg hun vil sette stor pris på ❤️

Anonymkode: 15a89...0c9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Send melding om å spør om det passer at du kommer innom en dag. Hun setter garantert pris på det🙂svarer hun ikke ville jeg bare levert en blomst på døra via en florist. Er ikke alt man får med seg av folk som tar kontakt i sånne kriser.

Anonymkode: 1ded7...0ef

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fin tanke at du stikker innom med en blomst, og besøker henne. Når alt har lagt seg, er det hyggelig å bli husket, tror garantert at hun vil sette pris på det.

Min beste venninne fra barndommen døde i en bilulykke. Vi var i slekt og ligner veldig på hverandre, så foreldrene hennes har alltid hatt ønske om å holde kontakten med meg.

Anonymkode: d387a...b65

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint at du vil komme med blomster. Hvis de er klare for det så ber de deg inn for en prat. Mange synes det hjelper å snakke med venner som kan fortelle hyggelige ting om barnet. Selv sendte jeg blomster til en mor hvis sønn drepte en annen. Broren var en som ofte var hos oss, venn av min datter. Jeg fikk så vondt av moren og de andre barna hun hadde. Det var ett innfall og datteren min leverte de og ble invitert inn.

Anonymkode: 2ee61...7b5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil sikkert synes at det er hyggelig 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...