Gå til innhold

Gjest ble fornærmet over at buketten ikke ble satt i vann

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  Fru Uperfekt skrev (På 23.3.2025 den 20.16):

Ikke alle, er ikke noe jeg annonserer og har masse kunstige blomster (av god kvalitet) så er lett å bli lurt.

Ekspander  

Du holder hemmelig at du er allergisk, og så gir du vekk alle blomstergavene? 

Anonymkode: f3bdd...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.18):

Du holder hemmelig at du er allergisk, og så gir du vekk alle blomstergavene? 

Ekspander  

Holder det ikke hemmelig, bare annonserer det ikke. Mao de som kjenner meg vet det, men vi har ofte mennesker som ikke kjenner meg på middagsbesøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Fru Uperfekt skrev (På 23.3.2025 den 20.20):

...vi har ofte mennesker som ikke kjenner meg på middagsbesøk.

Ekspander  

Og etter å ha besøkt deg, kjenner de deg fortsatt ikke, høres det ut som...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Perle skrev (På 23.3.2025 den 18.24):

:sovnet:

Ekspander  

Tror TS har elleve små som bør legges nå.

Anonymkode: dc319...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 18.19):

Har hatt besøk av familie i dag, og de hadde med en flott bukett. De var her i snaue tre timer, og når de hjalp å rydde, så gjesten som hadde med blomster at de ikke var i vann. Hun påpekte snurt: "Ikke glem å sette de i vann da😬😃"

En av de andre gjestene gikk å fant vase, og satt de i vann for meg.

Er dette frekt av meg? Blomster tåler vel noen timer uten vann?

Anonymkode: ca668...1f6

Ekspander  

Ikke frekt, men temmelig dumt om du er det minste opptatt av at blomstene skal holde seg fine lengst mulig. Hvis du ikke orker å sette blomster i vann og åpne gaver ordentlig og se på dem, så fremstår du jo rimelig uinteressert i gavene du får.

Anonymkode: eb02a...05a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i blomsterbutikk og vil nok si selv at man forventer at blomster settes i vann så fort man får dem. Selv om blomstene har vannpose på er det bare et få antall timer blomstene kan stå i den posen før papiret er tørket inn. Eks kan kunden som kjøpte blomstene ha hatt de i bilen i allerede 5 timer før levering, og når mottaker får dem og lar de stå to timer til så minker holdbarheten på blomstene betraktelig. 

Anonymkode: f6429...543

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner ikke problemet. Om jeg får blomster, og står midt i innspurten med matlaging, så tar jeg av papir og setter dem i en mugge/vase med vann. Det tar vel under ett minutt. Så ordner jeg med snitting og gjødsel etter måltidet.

Anonymkode: 5754d...643

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.28):

Og etter å ha besøkt deg, kjenner de deg fortsatt ikke, høres det ut som...

Ekspander  

Vel mange er på besøk pga jobb m m så hvorfor skulle de kjenne meg? Blir mer som max bekjente.

Er mer som foretningsmiddager men i privat hjem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er frekt er ta med snittede blomster uten pose med vann nederst til en opptatt vertinne…  For ikke å snakke om å ta med hjemmelaget kunst 😳😳😳

Familie - er det barn? 

Anonymkode: 0f3dd...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt besøk av familie i dag, og de hadde med en flott bukett. De var her i snaue tre timer, og når de hjalp å rydde, så gjesten som hadde med blomster at de ikke var i vann. Hun påpekte snurt: "Ikke glem å sette de i vann da😬😃"

Ekspander  

Ja, de blir jo ødelagte av å stå og tørke

Anonymkode: c3346...f9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 19.02):

Ikke alle er blomstermennesker og har peiling på slik.  Jeg bryr meg ikke om blomster og har generelt ikke blomster hjemme fordi jeg uansett vet at jeg glemmer å stelle de. Kommer ikke blomster jeg får allerede  i en vase, så er det ikke en gang gitt at jeg har en vase som passer. 

Anonymkode: d0b55...51e

Ekspander  

Men du må jo ikke ha en vase. Du kan bruke en flaske, syltetøyglass, drikkeglass, serveringsbolle….

Anonymkode: 4f22d...033

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 20.13):

Jeg eier ikke en eneste blomstervase, og får utslett av å ta på blomster. Dette vet folk jeg har besøk av, likeveld hender det at det vanker en bukett. Da legger jeg dem diskret vekk i et annet rom og kaster dem etterpå. 

Anonymkode: 5f50d...84b

Ekspander  

Kaster dem? Hvorfor kan du ikke gi dem videre? Bank på hos naboen neste gang :)

Anonymkode: 4f22d...033

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 18.35):

Nå kommer jeg fra et forholdsvis godt møblert hjem, og har lært at man tar papiret av buketter før man gir dem til mottaker (legg det igjen i bilen eller kast det i søppeldunken før du ringer på). Da er det bare for mottaker å snitte dem og putte i en vase.

Vert/vertinne har sannsynligvis 1000 ting som skal gjøres akkurat i det gjestene kommer, så ikke gi gaver som er pakket inn. Cellofan er greit, da ser man jo hva det er uten å ta av papiret.

Anonymkode: 92ef1...60d

Ekspander  

På vinterstid er det en særs dårlig ide å ta av innpakningen på blomstene utendørs.

Jeg lurer på om problemstillingen er seriøs eller bare trolling. For hvem er så tett at en ikke skjønner at det går helt fint å be en av gjestene om hjelp til å snitte og sette buketten i vase, mens man selv ordner klar middagen til gjestene?

Hvis jeg kjøper en fin bukett, så koster den fort mellom 600-800 kroner, og da ville jeg blitt skikkelig irritert om den bare ble liggende på benken. Da ville jeg ha grepet inn selv, og pakket ut, snittet og satt i vase.

Venner og familie bruker da å hjelpe hverandre, så jeg skjønner ikke de som klager og syter over å få en slik fin gave fordi de verken har vaser i hus eller er i stand til å snitte og sette blomstene i vann. Og er man allergisk, så kan man enten gi den til en av de besøkende, eller til en nabo. Å kaste en ny blomsterbukett til hundrevis av kroner rett i søpla etter at besøket har dratt, er helt hinsides.

Anonymkode: e22e2...3aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt som å ikke åpne den flasken med vin, som gjestene hadde med, til de har dratt.

Anonymkode: fe188...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Du kunne jo ha bedt gjesten finne en passende vase i skapet ditt og hjulpet deg. Du var vertinne og travel. Det er ingen skam å be om litt hjelp. Det synes de fleste bare er hyggelig, å bli spurt om…c’’.)

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må sette dem i vann med en gang. Ikke alle tåler noen timer uten vann, og uansett viser det mangel på respekt for gaven om man ikke tar skikkelig vare på den. 

Og det er derfor jeg HATER når folk kommer med blomster. Jeg vil IKKE måtte kave med å finne en vase (og vi har så sjelden blomster at vasene er litt utilgjengelig for vi må prioritere plassen til ting vi faktisk bruker), snitte, vanne, osv. Når jeg er vertinne er jeg som regel opptatt med mat og masse greier, jeg hater når gjestene gir meg ekstrajobb... 

Anonymkode: 7d9c8...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det tar deg ett minutt å finne fram noe å fylle litt vann i og sette blomstene i. 

Anonymkode: 007cf...ffe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 10.17):

Man må sette dem i vann med en gang. Ikke alle tåler noen timer uten vann, og uansett viser det mangel på respekt for gaven om man ikke tar skikkelig vare på den. 

Og det er derfor jeg HATER når folk kommer med blomster. Jeg vil IKKE måtte kave med å finne en vase (og vi har så sjelden blomster at vasene er litt utilgjengelig for vi må prioritere plassen til ting vi faktisk bruker), snitte, vanne, osv. Når jeg er vertinne er jeg som regel opptatt med mat og masse greier, jeg hater når gjestene gir meg ekstrajobb... 

Anonymkode: 7d9c8...e98

Ekspander  

Ett minutts arbeid er ikke ekstrajobb! Du trenger ikke lete fram den mest passende vasen, snitte og styre, finne et litermål eller noe lignende så blomstene får vann. Danderingen kan du kose deg med senere.

Anonymkode: 007cf...ffe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er udannet. Jeg har selv sett pene fruer på Frogner i de mest dyre boliger og med det mest eksklusive interiør i boligen legge fra seg alt av gjøremål og sette all samtale på vent når de får blomster. Det først de gjør er å finne frem en pen vase og legge de i vann. 
Ts er åpenbart en harrytass uten dannelse som tar veldig lett på ting. 

Anonymkode: 4cd5a...417

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er respektløst overfor den som kom med buketten og ikke sette den i vann med en gang. Den taper seg fort når den ligger innpakket og når jeg gir en bukett vil jeg jo at mottager skal ha glede av den så lenge det er mulig. Så jeg hadde blitt lei meg som giver. 

Anonymkode: 258a3...c62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...