Gå til innhold

Gjest ble fornærmet over at buketten ikke ble satt i vann

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt besøk av familie i dag, og de hadde med en flott bukett. De var her i snaue tre timer, og når de hjalp å rydde, så gjesten som hadde med blomster at de ikke var i vann. Hun påpekte snurt: "Ikke glem å sette de i vann da😬😃"

En av de andre gjestene gikk å fant vase, og satt de i vann for meg.

Er dette frekt av meg? Blomster tåler vel noen timer uten vann?

Anonymkode: ca668...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun hadde også med en hjemmelaget gave innpakket i cellofan. Jeg pakket ikke opp den heller, men jeg så jo hva som var i gjennom plasten. En av gjestene tok den opp mot slutten, og sa: "jeg trodde det var servietter!" Giveren svarer: "Nei, det er et maleri jeg har malt selv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skrøt av henne når jeg så på den for andre gang, men virket som hun forventet mer glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns ikke det er frekt nei. Når man kjøper blomster så pakker man de vel inn med litt vann nederst til stilkene, og de tåler helt fint å oppbevares slik i noen timer.

Anonymkode: ff16d...022

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke det er frekt nei. Når man kjøper blomster så pakker man de vel inn med litt vann nederst til stilkene, og de tåler helt fint å oppbevares slik i noen timer.

Anonymkode: ff16d...022

Jo, det er frekt. Og udannet. 

Anonymkode: 668db...1bf

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Buketter bør snittes og settes i vann med en gang, ja. Når man kjøper blomster, spør de i butikken hvor lang tid det tar før den blir satt i vann. Det er ikke sikkert den som kjøpte den la på tre ekstra timer etter å ha gitt den bort….

Anonymkode: 4f22d...033

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg nevnte det på vei ut døren til noen jeg ga blomster til for litt siden også , typ «ikke glem blomstene da» 

Når man har betalt 500-600 om ikke mer for blomster så er det litt kjedelig at vedkommende bare lar de stå, ja. Og det er vel normalt å åpne å se på de? Samme som at hvis man får en gave så åpner man det? 

Anonymkode: b77d9...fa7

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå kommer jeg fra et forholdsvis godt møblert hjem, og har lært at man tar papiret av buketter før man gir dem til mottaker (legg det igjen i bilen eller kast det i søppeldunken før du ringer på). Da er det bare for mottaker å snitte dem og putte i en vase.

Vert/vertinne har sannsynligvis 1000 ting som skal gjøres akkurat i det gjestene kommer, så ikke gi gaver som er pakket inn. Cellofan er greit, da ser man jo hva det er uten å ta av papiret.

Anonymkode: 92ef1...60d

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du får blomster settes de i vann så fort du kan. Når du får en gave skal den åpnes sammen med giveren (med mindre det er julegave). Det virker som du ikke bryr deg og er utakknemlig, hvis du ikke gjør dette. Det er uoppdragent.

Anonymkode: 9f7ad...b14

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg pleier sjelden å pakke opp blomstene med en gang fordi jeg oftest forsøker å få middagen klar når besøket kommer, men jeg pakker opp når middagen er ryddet bort. 

Anonymkode: 667b3...056

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt utakknemlig ja. Jeg kan skjønne at de må ligge litt om middagen er i innspurten, men ville skyndet meg å få åpnet de når maten var på stell.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er frekt å ikke sette blomstene i vann. Når jeg får blomster pleier jeg å sette dem i vann og sette dem et sted de er godt synlige. Synes det blir veldig hyggelig stemning med friske blomster. 

Anonymkode: 99e2e...63c

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

At man gir en påminnelse om å sette blomster i vann betyr ikke at man er verken snurt eller fornærmet.

Anonymkode: 91df5...106

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Blomster snittes og settes i vann med en gang. 

Jeg synes det er frekt å ta i mot en bukett og bare la den ligge og slenge på benken. Det er ikke jeg oppdratt til i alle fall. 

Anonymkode: 668db...1bf

Hvorfor er det frekt? Ikke sikkert en har tid til å begynne å lete etter vase med en gang og snitte blomstene? Jeg pleier alltid å si, når jeg gir blomster, at ikke stress med dem, de tåler å vente :) 

Anonymkode: e6c79...bca

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg setter i hvert fall alltid buketter jeg får rett i vann etter snitting. 

Heller friske blomster i en uke enn ett døgn. Setter de kjøligere om natten også. Da varer de lenge. 

Anonymkode: b942d...30f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg pleier sjelden å pakke opp blomstene med en gang fordi jeg oftest forsøker å få middagen klar når besøket kommer, men jeg pakker opp når middagen er ryddet bort. 

Anonymkode: 667b3...056

Jeg har aldri fått middag med en gang jeg kommer noe sted. Det er vanlig å invitere gjester i god tid før middagen er klar, slik at man kan pakke opp vertinnegaver, ta ett glass og mingle litt før middagen.

Anonymkode: 00486...948

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...