AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Vi har et barn på 4 år og venter nå, til vår store overraskelse, tvillinger. Da første barn ble født hadde vi ekstremt dårlig råd (akkurat ferdig studert begge to) og vi fikk eller kjøpte absolutt alt brukt. Dyreste vi kjøpte var barnevogn til 1.500 kr- og jeg tråla finn for å få alt billigst mulig. Nå er vår økonomiske situasjon en helt annen. Vi har særdeles god råd og sitter med 40.000-50.000 kr til overs hver mnd. Denne gangen har jeg lyst på ny vogn og sikler på en bugaboo donkey 5. dette med tilbehør koster oss nærmere 30.000 kr- sålenge det ikke kommer tilbud. Vi har det meste annet, og får låne bilstoler. Så dette blir den eneste store utgiften. Men den er stor! Må selvfølgelig kjøpe litt ekstra (ekstra dyne, vognpose, seng og madrass). Men mye av dette kan jeg også kjøpe brukt og har egentlig ikke noe imot det. Men vogn kjenner jeg liksom på at jeg ønsker nytt denne gangen. Bare den følelsen av å kunne gi dem noe nytt, slik jeg ikke hadde anledning til forrige gang. mannen kan virkelig ikke forstå denne tankegangen og synes jeg er helt sinnsyk. Han ser ikke problemet med brukt og synes vi skal gjøre det igjen. For det funket bra sist og synes det er unødvendig pengebruk. er det helt sinnsykt å ønske seg ny vogn og bruke penger på det? Er klar over at dette er penger vi ikke får igjen! Anonymkode: 72b5a...9b7
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Synes det er helt innafor. Dere har jo råd. Anonymkode: b7091...4b5 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars Nei unn deg barnevogn og det du kunne tenke deg om du har råd, har samme «kjipe» mann, jeg forteller ikke om alt jeg kjøper. Vi vente barn nr.2 nå, har ønsket meg veldig cybex sin el vogn. Vært sammen med han i 11 år og vet hva han tenker om det uten å spørre. Jeg kjøper vognen og sier den ble kjøpt pent brukt, han legger ikke merke til at den er ny og ikke vett til å søke den opp for å sjekke pris. Jeg har god økonomi. Anonymkode: b759d...e45 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars Jeg hadde kjøpt den brukt både av miljøhensyn og fordi jeg ikke skjønner sløseri. Hadde dog kjøpt den vognen jeg ville ha. Anonymkode: 8721e...03a 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Hadde kjøpt den vognen jeg hadde hatt lyst på. Men jeg hadde ikke hatt lyst på en vogn til 30 000 kr Kan kjøpe meg designervesker også, men har ikke lyst på det heller. Har forståelse for at andre tenker annerledes, så kjør på! Anonymkode: 1e07c...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Hadde unnet meg det om jeg hadde råd. Vi har også god økonomi så jeg kjøpte alt jeg ønsket til mitt elskede barn, nytt. Moonbooner og najeller og ny vogn 🥰 følte vi fortjente det. Anonymkode: 12829...351 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars Dere venter tvillinger, så en god og ordentlig vogn er viktig for å ikke slite dere helt ut med trillingen. Og om ikke dere som har 50.000 til overs hver eneste måned kan unne dere denne så lurer jeg på hvem disse dyre vognene er ment for? De færreste har så mye til overs. Anonymkode: 2620d...dee 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Skrevet 23. mars Den vognen i dobbel er sikkert ikke så enkel å finne brukt heller. Anonymkode: 2620d...dee
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Skrevet 23. mars Jeg er enig med din mann.. sett heller 30k på barnas sparekonto. Det kan de få mye større glede av senere. Å kjøpe nytt er deilig helt i starten, men man glemmer det veldig fort når hverdagen setter inn. Anonymkode: b6fa6...d62 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Vi har et barn på 4 år og venter nå, til vår store overraskelse, tvillinger. Da første barn ble født hadde vi ekstremt dårlig råd (akkurat ferdig studert begge to) og vi fikk eller kjøpte absolutt alt brukt. Dyreste vi kjøpte var barnevogn til 1.500 kr- og jeg tråla finn for å få alt billigst mulig. Nå er vår økonomiske situasjon en helt annen. Vi har særdeles god råd og sitter med 40.000-50.000 kr til overs hver mnd. Denne gangen har jeg lyst på ny vogn og sikler på en bugaboo donkey 5. dette med tilbehør koster oss nærmere 30.000 kr- sålenge det ikke kommer tilbud. Vi har det meste annet, og får låne bilstoler. Så dette blir den eneste store utgiften. Men den er stor! Må selvfølgelig kjøpe litt ekstra (ekstra dyne, vognpose, seng og madrass). Men mye av dette kan jeg også kjøpe brukt og har egentlig ikke noe imot det. Men vogn kjenner jeg liksom på at jeg ønsker nytt denne gangen. Bare den følelsen av å kunne gi dem noe nytt, slik jeg ikke hadde anledning til forrige gang. mannen kan virkelig ikke forstå denne tankegangen og synes jeg er helt sinnsyk. Han ser ikke problemet med brukt og synes vi skal gjøre det igjen. For det funket bra sist og synes det er unødvendig pengebruk. er det helt sinnsykt å ønske seg ny vogn og bruke penger på det? Er klar over at dette er penger vi ikke får igjen! Anonymkode: 72b5a...9b7 Nei. Og den vognen blir jo brukt opp med to. Har man råd, så hvorfor ikke Anonymkode: 5bb27...419 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Skrevet 24. mars Akkurat nå med tvillinger ville jeg gått all inn for en ny vogn som også kan ha med eldste på slep. Det er regelrett fornuft. Ja, mannen har jo rett i noe, men ikke dette med vogn. Menn er generelt økonomisk flinkere enn oss, stort sett. Men de forstår aldri og vil aldri forstå konseptet med å ha noe brukbart når dere blir full rulle med tvillinger og 4 åring i sinnsyk alder 🤣! Men klær og sånn, kjøp brukt. Eller finn til gis bort på finn. Det er forbruk og disse små voksber jo fortere enn svint ut av klær. Og bruk eventuelt det dere har fra lille.. og sånne dyner og puter og kan man finne brukt eller rimelig på Ikea. Og send ønsker til familie on vippestol, tripp trapp stol med nyfødt del til tvillingene osv. Babygym finnes også brukt om dere ikke har på finn.. og gratulerer så mye med tvillinger ! Dere vil virkelig få det travelt med fireåring på slep 😅🥰🥰❤️! Misunner dere litt. Men jeg er ferdig med barn da apåklatten vår er 10 barn i en liten kropp 😅 Anonymkode: f544f...264
AnonymBruker Skrevet 24. mars #13 Skrevet 24. mars Kjenner meg igjen i det å gå fra å være fattige studenter, til godt betalte jobber. Det satt langt inne å bruke penger.. Men vet du hva; Alt jeg kjøpte, der det knøt seg litt i magen i det jeg dro kortet, har vært så uendelig verdt det. Og de tingene jeg angrer på i etterkant er når vi tok budsjettvennlige valg, selv om vi hadde hatt råd til et bedre hotellrom, en bedre fryser, og alt slikt. Å bruke penger handler ikke alltid om at billig fungerer like godt. Egen lykkefølelse og glede er også viktig - og den skal du virkelig kjenne på når du skal begynne å trille på to små Og et tips; når jeg og mannen føler litt ulikt i forhold til hva ting er verdt, så setter vi ord på det. Og trekker gjerne paralleller til noe som er verdt mye for den andre. Har dere mulig en litt bedre bil enn hva dere strengt tatt trenger, bare fordi han hadde lyst på det, og dere hadde råd? Anonymkode: a26e2...a7d
AnonymBruker Skrevet 24. mars #14 Skrevet 24. mars Takk for svar dere! Hadde vel egentlig ikke forventet slike tilbakemeldinger, men dere svarte akkurat det jeg ønsket høre 😂 akkurat den fargen jeg ønsker, klarer jeg ikke finne brukt. Men den har jo eldre utgaver til salgs, men synes dog mange av dem ser så slitte ut. Men for all del, det trenger jo absolutt ikke være noe problem. problemet med tvillingvogn er at utvalget er så ekstremt snevert. Ønsker en vogn hvor jeg enkelt kan ha dem både for og imot meg, men muligheten til å ha dem mot meg langt utover 6 mnd. Superpraktisk at den kan gjøres om til bruk for bare et barn, men også at den kan brukes i flere år. Ikke tar den alt for stor plass heller. ønsker ikke en vogn hvor ungene ligger «i kø», men at de skal kunne sitte ved siden av hverandre. Så utvalget er ikke stort. Og det er egentlig eneste vogna jeg har funnet som er aktuell. Anonymkode: 72b5a...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #15 Skrevet 24. mars Akkurat tvillingvogn er vel ikke det letteste å få kjøpt brukt? Men 30.000 er sinnsykt dyrt for noe ungene snart vokser ut av. Anonymkode: dfc87...e57
Wilma89 Skrevet 24. mars #16 Skrevet 24. mars Akkurat når det kommer til tvillingvogn er jeg enig i at det er lurt å kjøpe det beste som er. Det er i utgangspunktet tungt å skulle manøvrere. Kjenner til to forskjellige tvillingmødre. Den ene valgte en billig vogn fra jollyroom. Den andre bugaboo sin. Var virkelig to forskjellige verdener å gå på trilletur med de forskjellige mødrene. Denne trillet som om det var en vanlig vogn, mens den andre slet vanvittig i alle svinger, grus og vinterføre. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #17 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar dere! Hadde vel egentlig ikke forventet slike tilbakemeldinger, men dere svarte akkurat det jeg ønsket høre 😂 akkurat den fargen jeg ønsker, klarer jeg ikke finne brukt. Men den har jo eldre utgaver til salgs, men synes dog mange av dem ser så slitte ut. Men for all del, det trenger jo absolutt ikke være noe problem. problemet med tvillingvogn er at utvalget er så ekstremt snevert. Ønsker en vogn hvor jeg enkelt kan ha dem både for og imot meg, men muligheten til å ha dem mot meg langt utover 6 mnd. Superpraktisk at den kan gjøres om til bruk for bare et barn, men også at den kan brukes i flere år. Ikke tar den alt for stor plass heller. ønsker ikke en vogn hvor ungene ligger «i kø», men at de skal kunne sitte ved siden av hverandre. Så utvalget er ikke stort. Og det er egentlig eneste vogna jeg har funnet som er aktuell. Anonymkode: 72b5a...9b7 Jeg ville fortalt han at vogner ganske fort blir slitt, slik at en helt ny vogn vil være både tryggere og mer behagelig å trille enn en brukt av samme merket, som uansett ikke er billig og som dere har lite garanti for hvordan er (og så ser den bedre ut, men det ville jeg ikke fokusert på :p) . Vi har en pent brukt litt eldre bugaboo donkey som vi arvet, og allerede etter et år til med bruk er den temmelig sliten og tung å trille og slarker litt her og der. Anonymkode: 60219...d30
AnonymBruker Skrevet 24. mars #18 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Akkurat tvillingvogn er vel ikke det letteste å få kjøpt brukt? Men 30.000 er sinnsykt dyrt for noe ungene snart vokser ut av. Anonymkode: dfc87...e57 Det er jo snakk om noe man bruker daglig i over et år og jevnlig i typ 2 år til. Ja, det er jo mye penger, men selv bare fordelt på det første året blir det kun 83 kr per dag (så kan heller spare ved å ikke kjøpe så mye på café i permisjonen xD) Anonymkode: 60219...d30 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #19 Skrevet 24. mars Kjøp den vogna. Når du er åpen for brukt på det aller meste annet, så synes jeg ikke det er sløsing å koste på seg én slik stor utgift til noe som er så viktig i hverdagen. Vi var veldig godt etablerte da vi fikk vårt første barn, og kjøpte mye nytt (vogn, bilstol, vognposer, tripp trapp med tilbehør), men har også arva sykt mye klær og diverse leker, bøker osv. Og kjøpt en del brukt også. Såpass at jeg har tenkt at jeg for unge nummer to vil kjøpe noen nye klær i små størrelser, for det gjorde vi ikke til førstemann. Da gikk det nesten utelukkende i brukt. Og så har jeg også tenkt å kjøpe et par babyleker nytt, for det gjorde vi faktisk ikke til førstemann. Ikke fordi vi ikke har ting fra før, men han må jo få noe som er litt nytt han også (han må jo ikke det, men jeg føler litt på det). Anonymkode: 33cea...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har et barn på 4 år og venter nå, til vår store overraskelse, tvillinger. Da første barn ble født hadde vi ekstremt dårlig råd (akkurat ferdig studert begge to) og vi fikk eller kjøpte absolutt alt brukt. Dyreste vi kjøpte var barnevogn til 1.500 kr- og jeg tråla finn for å få alt billigst mulig. Nå er vår økonomiske situasjon en helt annen. Vi har særdeles god råd og sitter med 40.000-50.000 kr til overs hver mnd. Denne gangen har jeg lyst på ny vogn og sikler på en bugaboo donkey 5. dette med tilbehør koster oss nærmere 30.000 kr- sålenge det ikke kommer tilbud. Vi har det meste annet, og får låne bilstoler. Så dette blir den eneste store utgiften. Men den er stor! Må selvfølgelig kjøpe litt ekstra (ekstra dyne, vognpose, seng og madrass). Men mye av dette kan jeg også kjøpe brukt og har egentlig ikke noe imot det. Men vogn kjenner jeg liksom på at jeg ønsker nytt denne gangen. Bare den følelsen av å kunne gi dem noe nytt, slik jeg ikke hadde anledning til forrige gang. mannen kan virkelig ikke forstå denne tankegangen og synes jeg er helt sinnsyk. Han ser ikke problemet med brukt og synes vi skal gjøre det igjen. For det funket bra sist og synes det er unødvendig pengebruk. er det helt sinnsykt å ønske seg ny vogn og bruke penger på det? Er klar over at dette er penger vi ikke får igjen! Anonymkode: 72b5a...9b7 Å kjøpe en så dyr bagvogn er galskap fordi du napper knapt å bruke den før den r for liten. Vi hadde først to og fikk nummer tre inn døra da de to var ganske små. På kjøpesenter brukte vi teppe i bunnen av handlevogn til to og nummer tre i bæresele. Å gå tur med vogn var utenkelig fordi de to krevde så mye at alt gikk i ett. Vi hadde og en stor vogn som de lå i på terrassen når været var fint. En periode lå alle tre i en gammel tvillingvogn der baggen var dobbel. Forskjellen med deg er at vi ikke visste at det var babyer på vei før de omtrent var her og da var de to premature. Anonymkode: 3149a...952 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå