Gå til innhold

dundyne i tørketrommel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

bruker dere høyeste temperatur når dere tørker dynen i tørketrommel?

Anonymkode: 7fc3d...5b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Les vaskelappen. Eller søk dyne opp på produsent og dyrenes navn så finner du svar på mye om vask av nettopp den dynen du har. Mye står og på vaskelappen på dynen. 

Anonymkode: d9a5d...d31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, medium.

Anonymkode: 70d3f...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dun-programmet. 

Anonymkode: 1bb04...5b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Les vaskelappen. Eller søk dyne opp på produsent og dyrenes navn så finner du svar på mye om vask av nettopp den dynen du har. Mye står og på vaskelappen på dynen. 

Anonymkode: d9a5d...d31

har lest den og det er 60 grader på vask. Dette gjelder altså tørking;) Produsenten og andre nettsider sier ingenting om temp på tørketrommel. 

AnonymBruker
Skrevet

Lavere temp og lengre tørketid. Min tørketrommel har eget program for dun/dyner.

Anonymkode: cc28a...532

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dunprogram, men den tørker jo aldri. Brukte 6 timer i går (4 timer dunprogram pluss 2 timer på ekstra tørking) og dyna var tilsynelatende tørr, men dyna var flatere enn før vask. 😑 Hater å vaske dundyner! 

Anonymkode: 13a0b...ec6

AnonymBruker
Skrevet

Har tørket dundyne i en 20-30 år gammel tørketrommel uten dunprogram og andre fancy innstillinger. Vanlig varm temperatur med tørketrommelballer og dyna har blitt perfekt etter et par timer. 

Anonymkode: 756f7...d1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker dunprogram, men den tørker jo aldri. Brukte 6 timer i går (4 timer dunprogram pluss 2 timer på ekstra tørking) og dyna var tilsynelatende tørr, men dyna var flatere enn før vask. 😑 Hater å vaske dundyner! 

Du brukte kanskje ikke tennisballer i tørketrommelen da? Det må man bruke, for disse banker dynen underveis og fluffer opp dunen igjen så den blir luftig igjen. Hvis ikke du har noe som banker opp dynen i trommelen, tørker jo dunen i flate "kaker". Og bruker en evigghet på å tørke som du har merket, fordi det ikke bankes luft inn i dunet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

takk for tips - fyrer opp på full varme🤩. Setter tid manuelt fordi på et autoprogram tror maskinen dyna er tørr..(=sensoren skjønner ikke at innholdet ikke er tørt) Bruker også 2 tennisballer. Tar litt tid, gjerne 3 timer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bruker du tennisballer?

Anonymkode: 1d974...deb

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (14 timer siden):

Du brukte kanskje ikke tennisballer i tørketrommelen da? Det må man bruke, for disse banker dynen underveis og fluffer opp dunen igjen så den blir luftig igjen. Hvis ikke du har noe som banker opp dynen i trommelen, tørker jo dunen i flate "kaker". Og bruker en evigghet på å tørke som du har merket, fordi det ikke bankes luft inn i dunet.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bruker du tennisballer?

Anonymkode: 1d974...deb

Jeg bruker tennisballer ja. I går brukte jeg fem men hjalp ingenting. 😂 Problemet er nok at sensoren oppfatter innholdet som tørt og derfor avslutter programmet. Så nå har jeg to flate dundyner. 🙃🙃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker tennisballer ja. I går brukte jeg fem men hjalp ingenting. 😂 Problemet er nok at sensoren oppfatter innholdet som tørt og derfor avslutter programmet. Så nå har jeg to flate dundyner. 🙃🙃

Du må sette på tidsprogram, igjen og igjen til den er helt tørr og gjerne litt ekstra etter det hvis du er usikker. Den skal være fin og fluffy etterpå. 

Anonymkode: fe811...05a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må sette på tidsprogram, igjen og igjen til den er helt tørr og gjerne litt ekstra etter det hvis du er usikker. Den skal være fin og fluffy etterpå. 

Det var det jeg gjorde i går og etter 6 timer var den fortsatt flat men tilsynelatende tørr. Jeg hadde ikke mer tid etter det (tør ikke la den gå når jeg ikke er hjemme). 

Er det vits i å legge den tilbake i dag mon tro? Eller må den vaskes på nytt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det var det jeg gjorde i går og etter 6 timer var den fortsatt flat men tilsynelatende tørr. Jeg hadde ikke mer tid etter det (tør ikke la den gå når jeg ikke er hjemme). 

Er det vits i å legge den tilbake i dag mon tro? Eller må den vaskes på nytt? 

Jeg hadde skyllet på nytt, men høres ut som noe problemer med tøketrommelen eller programmet du valgte. Jeg har ikke hat lingende problem og prøvd forskjellige maskiner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis du bruker 2-3 tennisballer og det ikke blir tørt, så tenker jeg at det er noe med tørketrommelen? Hva med å prøve et annet program, f.eks for sensitiv, og sett maskina til å gå 4 timer. 

Anbefaler å bruke baller med tagger, de du får kjøpt hos Power/Elkjøp. 

Anonymkode: cc28a...532

Skrevet

Vasket en dundyne forrige helg. Brukte teppefunksjonen og 5 baller i tørketrommelen. Ble så fluffy og fin. Tok noen timer da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...