Gå til innhold

Syntes dette var stygt gjort av vennen min.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vennen min ( mann ) har allerede provosert meg flere ganger med å snakke negativt både om adopsjon og landet kjæresten min er adoptert fra. Han har snakket mye stygt om folkeslaget og jeg har blitt rimelig lei av bare dette i seg selv. Gjentatte ganger har jeg snakket til han, men han forsvarer seg med at han angriper ikke enkeltmenneske, men dem som folkegruppe. Men det er tydelig hva han mener når han blant annet forteller at han hadde mareritt om at hans samboer var fra min kjærestes hjemland og at han aldri ville hatt «noe sånt» i sitt hus. Han har blant annet antydet at de har noe ondt i seg og sender stadig nyhetslinker om negative ting om folk fra min kjærestes hjemland. 

Så har det seg sånn at hans samboer går på et dagsenter hvor eksen til min kjæreste også har begynt å gå. Jeg vet hun er veldig psykisk syk og sliter med vrangforestillinger. Hun har blitt sykere med årene og har måttet flytte inn i bemannet bolig etter at kjæresten min og hun gikk fra hverandre for flere år siden. 
Men hun har tydeligvis ikke kommet over han og har sittet på dette dagsenteret og lagt ut en haug med påstander ( altså baksnakking om kjæresten min ) til alle som har hørt på. Samboeren til vennen min har da kommet hjem og fortalt det videre til han. Han skrev til meg at nå måtte jeg bare vente og høre på hva som var blitt sagt på dagsenteret. Da jeg svarte at hvis det er noe eksen til kjæresten min har sagt så er jeg ikke interessert i å høre om det. Hadde håpet vennen min respekterte dette, men han begynte da å skrive lange meldinger om alt hun har sagt. Det er alt han har skrevet om i nå tre dager på Messenger. Når jeg reagerte så skrev han blant annet noe jeg oppfatter som veldig spydig, at jeg kan ikke vite alt og at kjæresten min er nok ikke feilfri han heller osv. Vennen min kjenner ikke eksen hans og har kun møtt kjæresten min en gang til info.

Jeg syntes bare dette er så skuffende oppførsel av vennen min, jeg har allerede følt han har rakket så mye ned på kjæresten min pga hans opphav og nå begynner han med dette i tillegg. Syntes det også er veldig unødvendig å skrive alt når jeg klart og tydelig sa ifra om at jeg ikke er interessert i å høre. 

Dette er en venn jeg har støttet og fulgt opp på både legetimer, psykologtimer og tannlege timer jevnlig i over 1 år nå, så er dette takka man har igjen. 

Vurderer bare å droppe han som venn nå siden han tydeligvis verken respekterer meg eller kjæresten.

Anonymkode: 425f4...5f9

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, bare å droppe! 

Anonymkode: 1cb49...96d

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er ingen venn, dropp og blokker

Anonymkode: 8818c...b40

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor fortsetter du dette vennskapet når du burde avsluttet forlengst?

Anonymkode: b948f...f49

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor fortsetter du dette vennskapet når du burde avsluttet forlengst?

Anonymkode: b948f...f49

Du sier noe der. Siden han er litt «enkel» så har jeg prøvd å ta det i betraktning, men jeg syntes ikke det forsvarer denne oppførselen lenger. :( 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo ikke noe vennskap. Hva slags venn er det som legger beslag på deg som en slags støttekontakt??

Anonymkode: 19cc5...3de

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett og blokker. Han er ingen venn.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er en venn jeg har støttet og fulgt opp på både legetimer, psykologtimer og tannlege timer jevnlig i over 1 år nå, så er dette takka man har igjen. 

Vurderer bare å droppe han som venn nå siden han tydeligvis verken respekterer meg eller kjæresten.

Hva slags voksen mann er dette, som trenger følge til tannlegetimer og alt han foretar seg? Det er det rareste jeg har hørt.

Det virker uansett som en fyr som ikke genuint er din venn, han baksnakker og trakasserer din kjæreste. Det ville jeg ganske enkelt ikke funnet meg i, særlig når han bare fortsetter etter at du faktisk har snakket til han om det og bedt han holde opp.

Det er bare å si det rett ut til han at du er lei, og han får EN SISTE sjanse... holder han ikke opp nå og respekterer ditt valg av menneske som du vil ha til kjæreste, så blokkerer du han (vennen). Han høres ærlig talt ikke helt god ut.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han der ville jeg kuttet ut for lenge siden. 

ville for øvrig også rapportert hans samboer til hennes sjef, for jeg regner med hun har taushetsplikt når det gjelder brukerne, og den har jo hun åpenbart brutt opptil flere ganger. 

Anonymkode: 86954...44c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 minutt siden):

Hva slags voksen mann er dette, som trenger følge til tannlegetimer og alt han foretar seg? Det er det rareste jeg har hørt.

Det virker uansett som en fyr som ikke genuint er din venn, han baksnakker og trakasserer din kjæreste. Det ville jeg ganske enkelt ikke funnet meg i, særlig når han bare fortsetter etter at du faktisk har snakket til han om det og bedt han holde opp.

Det er bare å si det rett ut til han at du er lei, og han får EN SISTE sjanse... holder han ikke opp nå og respekterer ditt valg av menneske som du vil ha til kjæreste, så blokkerer du han (vennen). Han høres ærlig talt ikke helt god ut.

Han har diagnosen lettere psykisk utviklingshemmet, det er derfor han må følges til disse timene. Han kan virke oppegående på enkelte områder, men så er det områder som dem nevnt i hovedinnlegget som viser diagnosen. Vet ikke helt om det kan skyldes diagnosen, men føler det kanskje kan være en del av personligheten. 
Jeg har syntes synd på han og han hadde ikke vært hos legen på 12 år, siden han heldigvis turte i dra dit med meg så oppdaget han at han har Diabetes. Hadde det ikke vært for at jeg har blitt med på disse timene så hadde han aldri reist dit, jeg vet han aldri ville reist dit med samboeren. 
Selv om det ikke er mitt ansvar så får jeg dårlig samvittighet nå med tanken på at han sikkert kommer til å droppe alt av legetimer, tannlege timer og psykologtimer fremover hvis jeg dropper han. Selv om jeg vet dette ikke er mitt ansvar. 

Føler han har vært så ufin mot samboer og dette tok kaka. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har diagnosen lettere psykisk utviklingshemmet, det er derfor han må følges til disse timene. Han kan virke oppegående på enkelte områder, men så er det områder som dem nevnt i hovedinnlegget som viser diagnosen. Vet ikke helt om det kan skyldes diagnosen, men føler det kanskje kan være en del av personligheten. 
Jeg har syntes synd på han og han hadde ikke vært hos legen på 12 år, siden han heldigvis turte i dra dit med meg så oppdaget han at han har Diabetes. Hadde det ikke vært for at jeg har blitt med på disse timene så hadde han aldri reist dit, jeg vet han aldri ville reist dit med samboeren. 
Selv om det ikke er mitt ansvar så får jeg dårlig samvittighet nå med tanken på at han sikkert kommer til å droppe alt av legetimer, tannlege timer og psykologtimer fremover hvis jeg dropper han. Selv om jeg vet dette ikke er mitt ansvar. 

Ts

Kanskje han har forstand nok til å skjønne en advarsel da. Slutt å snakke ned folket min kjæreste kommer fra, ellers er det over og ut med vennskapet vårt og jeg vil ikke snakke med deg mer. Kan han forstå det?

Uansett hans tilstand psykisk ville jeg ikke ansett det for å være et frikort for han og gi han lov til å være en drittsekk og ufin mot andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han der ville jeg kuttet ut for lenge siden. 

ville for øvrig også rapportert hans samboer til hennes sjef, for jeg regner med hun har taushetsplikt når det gjelder brukerne, og den har jo hun åpenbart brutt opptil flere ganger. 

Ser nå at jeg leste feil. Trodde hun jobbet der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Dette er ikke ditt ansvar. Ditt ansvar, om noe, er å være på lag med kjæresten din. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt rimelig såret om min samboer pleier omgang med folk som snakket stygt om meg eller mitt opphav.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er svært forvirret over at du omtaler denne personen som en venn🤨 Hadde noen oppført seg slik mot min mann hadde dette vært min verste fiende.

Anonymkode: 00e02...676

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Samboeren til vennen min har da kommet hjem og fortalt det videre til han.

Mulig hun ikke har taushetsplikt, men det er en uskreven regel at man ikke skal slarve om sånt "på utsiden". 

Jeg tenker det uansett hadde vært greit å informere de som jobber der om dette. 

I tillegg hadde jeg aldri orket en sånn venn. Min lojalitet til min kjæreste er sterkere enn å beholde en sånn venn. 

Anonymkode: 6fe3b...a61

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok så en psykisk utviklingshemmet mann du følger til mange timer i helsevesenet snakker dritt om typen din, og han har en kjæreste som går på dagsenter. Det hadde typen din også før han møtte deg. 

Her hadde jeg revurdert mye, men først og fremst min egen omgangskrets. 

Anonymkode: 9e886...ba0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kutt han ut. Din lojalitet bør ligge hos kjæresten din. 

Anonymkode: 9cdfd...286

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fyren der er ingen venn. Han er rasistisk til de grader.

Kutt han ut.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppførselen du beskriver, kombinert med det faktum at han er på et dagsenter for folk med alvorlige psykiske lidelser, får meg til å tenke at her er det noe alvorlig på gang. Den oppførselen der er ekstremt anti-sosial, har han alltid hatt slike type tankegang? 

Ser du skriver at du har hatt mye ansvar i forbindelse med hans liv, dette er det jo helst noen andre som skal følge opp. Hvis du bryter kontakten og du er den som har passet på at han følge opp legetimer o.l. så ville jeg meldt fra til legen hans, kanskje noen andre må på ballen og at han får verge eller noe sånt. 

Anonymkode: da3e6...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vennen min ( mann ) har allerede provosert meg flere ganger med å snakke negativt både om adopsjon og landet kjæresten min er adoptert fra. Han har snakket mye stygt om folkeslaget og jeg har blitt rimelig lei av bare dette i seg selv. Gjentatte ganger har jeg snakket til han, men han forsvarer seg med at han angriper ikke enkeltmenneske, men dem som folkegruppe. Men det er tydelig hva han mener når han blant annet forteller at han hadde mareritt om at hans samboer var fra min kjærestes hjemland og at han aldri ville hatt «noe sånt» i sitt hus. Han har blant annet antydet at de har noe ondt i seg og sender stadig nyhetslinker om negative ting om folk fra min kjærestes hjemland. 

Så har det seg sånn at hans samboer går på et dagsenter hvor eksen til min kjæreste også har begynt å gå. Jeg vet hun er veldig psykisk syk og sliter med vrangforestillinger. Hun har blitt sykere med årene og har måttet flytte inn i bemannet bolig etter at kjæresten min og hun gikk fra hverandre for flere år siden. 
Men hun har tydeligvis ikke kommet over han og har sittet på dette dagsenteret og lagt ut en haug med påstander ( altså baksnakking om kjæresten min ) til alle som har hørt på. Samboeren til vennen min har da kommet hjem og fortalt det videre til han. Han skrev til meg at nå måtte jeg bare vente og høre på hva som var blitt sagt på dagsenteret. Da jeg svarte at hvis det er noe eksen til kjæresten min har sagt så er jeg ikke interessert i å høre om det. Hadde håpet vennen min respekterte dette, men han begynte da å skrive lange meldinger om alt hun har sagt. Det er alt han har skrevet om i nå tre dager på Messenger. Når jeg reagerte så skrev han blant annet noe jeg oppfatter som veldig spydig, at jeg kan ikke vite alt og at kjæresten min er nok ikke feilfri han heller osv. Vennen min kjenner ikke eksen hans og har kun møtt kjæresten min en gang til info.

Jeg syntes bare dette er så skuffende oppførsel av vennen min, jeg har allerede følt han har rakket så mye ned på kjæresten min pga hans opphav og nå begynner han med dette i tillegg. Syntes det også er veldig unødvendig å skrive alt når jeg klart og tydelig sa ifra om at jeg ikke er interessert i å høre. 

Han vil ha deg i fred

Anonymkode: e29a6...43e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...