Gå til innhold

Hvor mye videospilling synes du er greit i forholdet og hvor mye blir for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller litt nå og da. Da det nye Zelda kom ut for et par år siden spilte jeg mye i 2-3 uker, veldig mye. Men ellers kan jeg spille en times tid eller mindre daglig. Men det går aldri ut over noe vi skal gjøre etc. kjæresten min vil ikke spille selv fordi han tror han vil bli hekta. Han driver og lager ting for den nye 3D printeren sin og bruker mange mange timer daglig. Han liker det ikke om han ser meg spille mer enn en time.

Hva er dine egne grenser?

Anonymkode: bfa1b...b9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Par timer noen dager i uka. Max

Anonymkode: 9b057...9d0

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å spille enn å se på tv eller scrolle på some... 

Når du spiller bruker du hvertfall hjernen.

Anonymkode: 51c33...874

• Liker 1
Skrevet

Meg og samboeren (og til og med barna våre) er gamere og vi kan spille flere timer pr dag. For oss er det ikke noe problem, da vi har samme interesse. Vi spiller som oftest enmannsspill, men vi spiller også sammen noen ganger. Jeg synes det er bedre å bruke hjernen på spilling. Man må finne løsninger og legge strategier "on the go" og jeg får mye mer ut av det enn å glo på tv eller scrolle på tiktok/youtube o.l. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen spiller. Og har ikke skjermtid - seriøst. Da må jeg også ha "tid" på mine hobbyer og barna på sine. Men han sier ifra om han kommer til å spille med eller uten hodetelefoner. 

Og han pauser når det ting i huset som skal gjøres. 

Anonymkode: 45880...043

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke grenser for hva andre voksne mennesker skal bruke fritiden sin på. Og jeg selv spiller, eller gjør andre hobbysysler som jeg vil! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjipt. 

Anonymkode: 9e4ba...904

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri vært sammen med noen som kaller det videospill😂....neida...joda.

Vi spiller så mye vi vil. Spiller noe sammen, noe hver for oss og så streamer han for seg selv iblant. Vi lager mat, vasker/bretter klær sammen osv. uansett. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Klassisk svar fra folk som ikke har noen hobbyer eller interesser selv. Krever at de rundt skal ha like kjipt liv.

Anonymkode: 36edb...a64

• Liker 4
Skrevet

Samboeren gamer MYE, men jeg setter da ikke noen grenser for hva han skal bruke sin fritid på. Vi gjør ting sammen, bidrar likt hjemme og gjør ting hver for oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboere med 2 barn. Både han og jeg gamere. Alt fra noen timer om dagen til 8 timer på det meste. Gamingen kommer ikke foran barna eller oss som kjærester. 

Vi er frilufts mennesker som reiser på hytteturer, telturer og fisking. Barna er på en idrett og de deltar på E-sport som også er gaming. Aktive på vinteren også.

Så for oss er ikke gaming noe negativt. Siden alt har sin balanse. 

Anonymkode: 399c7...bca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting, har aldri hatt interesse for og game i timevis, å hadde ikke gått inn i et slikt forhold heller

Anonymkode: e14d6...4a3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hadde aldri vært sammen med noen som kaller det videospill😂....neida...joda.

Vi spiller så mye vi vil. Spiller noe sammen, noe hver for oss og så streamer han for seg selv iblant. Vi lager mat, vasker/bretter klær sammen osv. uansett. 

Klassisk svar fra folk som ikke har noen hobbyer eller interesser selv. Krever at de rundt skal ha like kjipt liv.

Spiller selv. Og har andre hobbyer. Men bruker ikke timevis daglig på det. Prioriterer litt mer fornuftige ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiller selv. Og har andre hobbyer. Men bruker ikke timevis daglig på det. Prioriterer litt mer fornuftige ting.

Jeg/vi spiller 2-8 timer når vi først setter oss for FPS. Og det orker man rett og slett ikke daglig. Duospill spiller vi når det passer huset.

Spiller jeg tullespill som Sims osv så telles det som dødtid.

AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne er det for mye når det går ut over andre ting. Som tid med samboer/barn, renhold og vedlikehold av hus, matlaging, jobb, søvn og sosialt liv. 

Men hvor mye som er for mye for det enkelte par, kommer an på. 

Jeg ser ikke på det å spille videospill/dataspill som mer eller mindre ille enn det å sitte foran TV eller scrolle på telefonen. (Eller lese bok, for den saks skyld.) 

Anonymkode: 91b87...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...