Gå til innhold

Kan jeg bare starte opp en tilfeldig turgruppe i sosiale medier sånn helt uten videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

På grunn av sykdom hos mine nærmeste følte jeg for å flytte nærmere hjemstedet mitt. Fikk jobb i nærmeste by som ligger 45 minutter unna, men akkurat her kjenner jeg ingen og det er heller ikke noen av de nærmeste vennene mine som enda bor i hjembygda. Veldig mange kolleger er etablert med egen familie, det har ikke jeg. Det føles litt skummelt å skulle melde seg inn i de tilbudene som finnes her allerede, enten er det løpegrupper med folk som er i "perfekt" form(jeg er ikke der) eller så er flere av tilbudene spesifikt rettet mot pensjonister. Frister litt å opprette en helt lavterskel turgruppe for alle aldre for de som ønsker og trenger å komme seg ut i frisk luft og få litt mosjon helt uten prestasjonspress, kostnader og lignende. Kan jeg gjøre dette? Tenkte å bruke Instagram. Ikke sikkert det slår an overhodet, men verdt et forsøk kanskje? Eller finnes det regelverk på dette?

Anonymkode: d4223...578

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan! 
Men tror du ikke at de du ønsker å nå er medlem i en av de eksisterende gruppene? 
Syne du skal gi det et forsøk, å bli med en gruppe som er i gang ☺️ 

(det er vanskelig å få med folk på nye ting) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke finne på å ta initiativ til noe slikt. Det er helt sikkert noen som kommer til å finne noe negativt med det også. 

Anonymkode: c9597...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde kommet hvis det var korte turer i lettterreng, gjerne med kaffekopp. Turgruppene her er type 6 km i god fart, jeg har vonde bein så jeg klarer ikke det men savner å ha flere å gå med.

Anonymkode: fd5c3...3e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra initiativ! Det er bare å starte opp, vet om flere som har gjort det 😊

Det finnes alt lignende konsepter da. Dnt har sånne grupper, og Tjukkasgjengen har det (du trenger ikke å være tykk for å være med). Jeg er selv turleder i Dnt tilrettelagt og har ansvaret for en sånn lavterskel gruppe. Kjempefint å ha Dnt i ryggen, og har mye krusing, men jeg har vurdert selv å starte en nabolagsgruppe uavhengig av min rolle som turleder i Dnt. Er så utrolig mange av naboene som har kommet og sagt de gjerne vil gå tur med meg, fordi jeg er ute i all slags vær, og de kommer seg ikke ut. Det er mye motivasjon i å vite at en har en avtale med noen. 

Du kan jo sjekke stemningen i en lokal gruppe på Facebook? 

Du kjenner ikke meg, men jeg er med i heiagjengen din, og håper du vil lykkes og få deg et større nettverk 😊

Anonymkode: 8c0a4...51f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes alt lignende konsepter da. Dnt har sånne grupper, og Tjukkasgjengen har det (du trenger ikke å være tykk for å være med). Jeg er selv turleder i Dnt tilrettelagt og har ansvaret for en sånn lavterskel gruppe. Kjempefint å ha Dnt i ryggen, og har mye krusing, men jeg har vurdert selv å starte en nabolagsgruppe uavhengig av min rolle som turleder i Dnt. Er så utrolig mange av naboene som har kommet og sagt de gjerne vil gå tur med meg, fordi jeg er ute i all slags vær, og de kommer seg ikke ut. Det er mye motivasjon i å vite at en har en avtale med noen. 

Du kjenner ikke meg, men jeg er med i heiagjengen din, og håper du vil lykkes og få deg et større nettverk 😊

Glemte hermetegn på «tykk». Tjukkasgjengen bryr seg ikke om størrelsen, de ble bare startet av noen som kalte seg selv for «tjukkaser», og jeg har møtt dem på tur, og de er i ulike størrelser og ser ut til å ha det veldig trivelig på tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (4 minutter siden):

Du kan! 
Men tror du ikke at de du ønsker å nå er medlem i en av de eksisterende gruppene? 
Syne du skal gi det et forsøk, å bli med en gruppe som er i gang ☺️ 

(det er vanskelig å få med folk på nye ting) 

Takk for svar! Jeg vet ikke helt, jeg er kanskje veldig forutinntatt men i den løpegruppa fks, legger det ut mye bilder av Arc'Teryx-kledde damer med proteinvafler som deler distanser løpt. Jeg heier på dem og synes de er råflinke, men de er jo fit, alle som en. Jeg ønsker noe mer lavterskel, et gåtilbud langs byens skogsstier og skjærgård der det er rom for å prate og bli kjent men også aksept for å være stille. Målgruppen hadde vært begge kjønn i alderen 20-40, studenter, arbeidsføre, uføre, ensomme, sosiale sommerfugler, alle velkomne men kanskje spesielt de som føler på en eller annen form for utenforskap da og som hadde hatt behov for en enkel form av friluft og sosial møteplass. Jeg kjenner på det selv, når jeg ikke er på jobb og besøker syk familie så er jeg mye alene. Nettverket mitt i storbyen som jeg reiste fra er 8 timer unna og ikke mulig å bare "dra innom" en tirsdagskveld.

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Glemte hermetegn på «tykk». Tjukkasgjengen bryr seg ikke om størrelsen, de ble bare startet av noen som kalte seg selv for «tjukkaser», og jeg har møtt dem på tur, og de er i ulike størrelser og ser ut til å ha det veldig trivelig på tur 😊

Har sett reklamer for slike storvokstgrupper av trimmere og jeg blir sliten bare jeg ser bilder av dem. Tjukke folk skal være i så fryktelig godt humør hele tiden og det blir helt feil for meg. Jeg vil fokusere på langsom bevegelse, fred og ro, naturopplevelser og god tid. :(  Uten folk som skal ta bilder og legge ut på FB etc. 

Anonymkode: 8071f...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde kommet hvis det var korte turer i lettterreng, gjerne med kaffekopp. Turgruppene her er type 6 km i god fart, jeg har vonde bein så jeg klarer ikke det men savner å ha flere å gå med.

Anonymkode: fd5c3...3e6

Det er korte turer :) Vi har en "klassisk hundelufterute" her i området som er på 3,5 km langs vakre omgivelser og som er rett frem, ingen krevende bakker. Det var den jeg hadde i tankene sånn i første omgang i hvert fall. TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk for svar! :) DNT her i byen har mye fokus på fjellturer og for å komme seg til fjells herfra må man bruke litt tid på å komme seg dit, og ofte til nabokommunen, jeg ønsker noe som er helt overkommelig for folk på en hverdags ettermiddag/kveld og ruten jeg hadde i tankene ligger toppen 30 minutter unna for 80% av befolkningen via bil, buss, tog. Men jeg skal absolutt sjekke ut tjukkasgjengen, takk for tips! 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har sett reklamer for slike storvokstgrupper av trimmere og jeg blir sliten bare jeg ser bilder av dem. Tjukke folk skal være i så fryktelig godt humør hele tiden og det blir helt feil for meg. Jeg vil fokusere på langsom bevegelse, fred og ro, naturopplevelser og god tid. :(  Uten folk som skal ta bilder og legge ut på FB etc. 

Anonymkode: 8071f...839

Jeg er tjukk, og virkelig ikke glad hele tiden 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan starte hva du vil, men jeg ville sjekket litt med fremonger rundt deg. Her jeg bor har DNT tilbud som er både for alle (de fleste som møter er 25-50) med varierende nivå, og den lokale menigheten har en turgruppe som også er ganske populær.

Anonymkode: 45b3e...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har inntrykk av at det jevnt over mangler fellesskap for folk som vil 'subbe sakte et kort stykke' heller enn 'så fort og langt som mulig', så du skal ikke se bort fra at du vil få med det folk om du starter noe.

Anonymkode: 4b703...52b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at det jevnt over mangler fellesskap for folk som vil 'subbe sakte et kort stykke' heller enn 'så fort og langt som mulig', så du skal ikke se bort fra at du vil få med det folk om du starter noe.

Anonymkode: 4b703...52b

Enig! Og det er viktig! Ts, tenker at du skal si fra veldig tydelig om nivå. Si hvilken tur. Prøvegå den først i hva du tenker er passe tempo og oppgi ca-tid for turen. Da unngår du å få med folk som forventer mer fart og blir utålmodige, og de som er i dårlig form ser at det er overkommelig og tør å melde seg på.

Anonymkode: 1ce99...b97

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ingenting i veien for å prøve 😃

Du kan jo spørre først på en lokal FB-side om noen er interesserte i å bli med? Så du når ut til flest mulig.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde hørt om TJukkasgjengen på Arguineguin, men at det var i to av mine nabokommuner var jeg ikke klar over. DEtte bør jo ut til flere. 

Anonymkode: ef124...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde hørt om TJukkasgjengen på Arguineguin, men at det var i to av mine nabokommuner var jeg ikke klar over. DEtte bør jo ut til flere. 

Anonymkode: ef124...eb4

Samme her. Gøy at du fant det her :) TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

På grunn av sykdom hos mine nærmeste følte jeg for å flytte nærmere hjemstedet mitt. Fikk jobb i nærmeste by som ligger 45 minutter unna, men akkurat her kjenner jeg ingen og det er heller ikke noen av de nærmeste vennene mine som enda bor i hjembygda. Veldig mange kolleger er etablert med egen familie, det har ikke jeg. Det føles litt skummelt å skulle melde seg inn i de tilbudene som finnes her allerede, enten er det løpegrupper med folk som er i "perfekt" form(jeg er ikke der) eller så er flere av tilbudene spesifikt rettet mot pensjonister. Frister litt å opprette en helt lavterskel turgruppe for alle aldre for de som ønsker og trenger å komme seg ut i frisk luft og få litt mosjon helt uten prestasjonspress, kostnader og lignende. Kan jeg gjøre dette? Tenkte å bruke Instagram. Ikke sikkert det slår an overhodet, men verdt et forsøk kanskje? Eller finnes det regelverk på dette?

Hadde blitt dritglad om det kom noe sånt i mitt område, kjør på :)

Anonymkode: 0522d...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

Det finnes allerede veldig mange turgrupper av den typen, men grupper for ulike byer/tettsteder/kommuner/fylker. Har du forsøkt å legge ut innlegg i de gruppene? Og mulig å be om turkamerater og bekjentskaper i hey girl gruppe på ditt hjemsted.

Anonymkode: 51b81...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...