AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars I begynnelsen av oktober fikk jeg akutt vondt i korsryggen etter en runde med markløft og knebøy. Sannsynligvis var jeg litt for svak i muskulaturen / gjørde øvelsene litt feil. Dette satt i noen uker, men jeg fikk etterhvert trent meg opp igjen ( uten bruk av markløft/ knebøy) slik at jeg jeg fra november ikke har hatt smerter i korsryggen det heletatt. Ikke en gang ved markløft og knebøy på ca 30-35 kg I dag var jeg ute og gikk en litt lengre tur. Jeg har de siste to mnd hatt smerter under en fot når jeg går, noen som sannsyligvis fører til at jeg går litt anderledes. Så jeg kjente på slutte av turen at jeg hadde litt vondt i lysken. Vel hjemme tok jeg noen enkle styreøvelser med strikk ( utfall, markløft, sidehev, facepull og brystpress) Etter jeg hadde dusjet fikk jeg gradvis vondt i korsryggen igjen. og nå er det nok en gang skikkelig vondt å sitte. Må ha pute i korsryggen for støtte. Hva kan være grunnen til smertene i dag. Måten jeg går på med smerter under forten ( Skal få laget såler denne uken) eller noen av de styrkeøvelsene jeg tok, som ikke innebar vektbelastning? Anonymkode: 3632d...89a
NoaideBiehtar Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Umulig å si. Man kan fint ha smerter i ryggen uten at trening er direkte årsak. Min erfaring er at når man først har fått vondt i ryggen kan "hva som helst" utløse det igjen. Man må bare ta hensyn, fortsette å trene men selvfølgelig unngå å trigge smerter mens du er plaget. Hvis du er på Instagram, les gjerne innleggene på kontoen "Ryggskolen".
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars NoaideBiehtar skrev (På 26.3.2025 den 21.13): Umulig å si. Man kan fint ha smerter i ryggen uten at trening er direkte årsak. Min erfaring er at når man først har fått vondt i ryggen kan "hva som helst" utløse det igjen. Man må bare ta hensyn, fortsette å trene men selvfølgelig unngå å trigge smerter mens du er plaget. Hvis du er på Instagram, les gjerne innleggene på kontoen "Ryggskolen". takk for tips. Anonymkode: 3632d...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå