Gå til innhold

Kan vi velge ivf?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært gjennom en MA og rester. Alt har tatt lang tid. Vi har barn fra før av, som har sittet relativt raskt. Vi tok en fertilitetssjekk fordi jeg har pcos, med meg er det greit, mens mannen har noe lav bevegelighet. Vi ble anbefalt ivf av labben som analyserte prøven😅 Forklarte at vi allerede hadde barn, og da sa de at vi godt kunne prøve kun ved samleie og Letrozol noen måneder, men så vurdere. 
Nå sitter jeg å tenker her… Jeg som jo er ganske desperat etter å bli gravid NÅ. 
Skulle jeg spurt om ivf? Skal ha mensen om en uke, så ting må jo skje fort! Tror dere klinikken er med på det i det hele tatt, siden de sa vi kunne prøve litt selv først. Spørsmålet er vel, kan vi velge ivf «på bestilling»? 

Anonymkode: 7a4a1...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Privat? Ja, kjør på. 

Anonymkode: 9a7c9...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kan jo fritt velge privat IVF :) Tror derimot dere vil havne veldig langt bak i køen offentlig, eller få avslag offentlig, spesielt når dere allerede har barn og ikke har noen spesielle problemer. 

Anonymkode: d6edf...49a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også tror jeg kanskje du har litt urealistisk forventning til tid. Du sier at har mensen allerede om en uke og at ting "må skje fort".. 😅 En sånn prosess tar ofte tid å komme i gang med, både privat og offentlig. 

Anonymkode: d6edf...49a

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hvor mange barn dere har, men hvis dere har 2 felles barn nå vil dere ikke få offentlig i IVF. De prioriterer da selvfølgelig par uten barn, eller med 1 barn bare så du har det med i beregningen 🌹

Anonymkode: 51cff...a06

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har vært gjennom en MA og rester. Alt har tatt lang tid. Vi har barn fra før av, som har sittet relativt raskt. Vi tok en fertilitetssjekk fordi jeg har pcos, med meg er det greit, mens mannen har noe lav bevegelighet. Vi ble anbefalt ivf av labben som analyserte prøven😅 Forklarte at vi allerede hadde barn, og da sa de at vi godt kunne prøve kun ved samleie og Letrozol noen måneder, men så vurdere. 
Nå sitter jeg å tenker her… Jeg som jo er ganske desperat etter å bli gravid NÅ. 
Skulle jeg spurt om ivf? Skal ha mensen om en uke, så ting må jo skje fort! Tror dere klinikken er med på det i det hele tatt, siden de sa vi kunne prøve litt selv først. Spørsmålet er vel, kan vi velge ivf «på bestilling»? 

IVF koster kvinnekroppen dyrt. 

Det fysiske og det psykiske. Ikke gå for det med mindre det er din siste utvei. 

Kan ikke reglene om IVF blir dekket iom.at du har fått barn naturlig før. 

Anonymkode: 7d087...82d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du vil at det offentlige skal betale? Og det litt kjapt, siden du har mens om en uke?

Anonymkode: b36af...59a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du vil at det offentlige skal betale? Og det litt kjapt, siden du har mens om en uke?

Sa jeg det? 

Nei dere, fertilitetsjekken var privat, og det samme blir en evt. runde med ivf. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ja, jeg glemte å skrive at der var privat. Trist at enkelte blir sure, fordi det kan hende jeg mente offentlig. Hva var mest sannsynlig her?

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med Ivf har man først nedregulering med hormoner. Du rekker ikke det om en uke, for å si det forsiktig 

Anonymkode: e4543...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet lite om IVF tydeligvis. 

Anonymkode: 7fc11...c3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IVF er en ganske stor mental belastning. Jeg ville ikke valgt det med mindre jeg var helt nødt. Men hvis du er sikker kan du jo bare ringe/sende melding i portal. 

Anonymkode: 7ba21...7e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Med Ivf har man først nedregulering med hormoner. Du rekker ikke det om en uke, for å si det forsiktig 

Anonymkode: e4543...fef

Det stemmer ikke, jeg hadde ikke det, er langt fra alle som har det. 

Anonymkode: 7ba21...7e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datt du ut av senga i dag og siden har alt skjært seg for deg eller? 

Anonymkode: 59ca6...160

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sa jeg det? 

Nei dere, fertilitetsjekken var privat, og det samme blir en evt. runde med ivf. 

Vi ble satt i gang ganske raskt, men tok likevel mer enn en uke da vi ble utredet med blodprøver og fertilitetssjekk osv på klinikken. Vi måtte også søke politiattest som tok tid å få svar på. De starter ikke før den er godkjent. Så tviler på det er mulig å få det til denne runden pga. det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har dere prøvd på nr.2? 

Jeg ville ungått ivf i det lengste da det er en dyr prosess offentlig og iallfall privat. Ikke minst psykisk, selv om det også er tungt å gå måned etter måned uten å lykkes. Men selvfølgelig dersom det er anbefalt og eneste mulighet ville jeg ikke vært i tvil om å starte prosessen.

Anonymkode: bd780...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke enig i at IVF er så voldsom stor belastning nødvendigvis. Dette må du kjenne på selv. Og ved privat IVF kan prosessen gå rimelig friskt. Så hvis dere har pengene så hvorfor ikke? Lykke til. 

Anonymkode: ef937...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble nysgjerrig på pris privat VS offentlig …

Anonymkode: 16aa8...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Privat koster en runde kanskje 60.000-65.000 med uttak og medisiner. Offentlig betaler du kun for medisiner, alt fra 10-15.000 + egenandel på vel 1500? Alt veldig omtrentlig. 

Anonymkode: 8e2a8...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...