Gå til innhold

Utvisning av ulovlige innvandrere fra USA.

julia83

Anbefalte innlegg

kat-e skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke et land er forpliktet til å kollapse, ved å bruke alt de har av ressurser på immigranter.

se hvor idiotisk det har blitt i England. Ti Tusenvis av menn fra Midtøsten, Afrika og Albania setter seg oppe i gummibåter tar seg over kanalen. England er helt fylt opp og de bruker mange milliarder på å leie Hoteller. Disse anker og anker, asyl advokater tjener milliarder.  og det er nesten umulig å bli kvitt dem. De kommer fra Frankrike som er demokratisk land og uten krig.

Ja det har gått så langt at det krever drastiske tiltak.

Og det har begynt å dra seg til i Norge og med kriminelle gjenger

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Molly85 skrev (13 timer siden):

Deg om det. Jeg er ikke enig. Det er ingen som innrømmer at eget barn er tung kriminell drapsmaskin heller da, så den «verifiseringen» av gode borgere er ikke helt plausibel. 

Innreiserådene er endret, ja. Det var mye fuzz for lite. Jeg har akkurat søkt ESTA, og det er ikke andre råd enn «ESTA og Visum garanterer ikke innreise», og at kjønn ved fødsel gjelder. Det er ikke så innviklet akkurat. Heller ikke i fjor var man garantert innreise, men nå står det. De færreste trenger være redd for å bli nektet inn om de ikke lyver på noe da. Da kan de bli nektet å komme inn. Grei skuring det. 

Hun « innrømmer « at de ikke er fra el Salvador som du påstår. Leste ingenting om vertifisering  av god borger faktisk? En annen ting, hvorfor usa betale for oppholdet deres der, om de er derfra? 

nei, jeg ikke så redd for egne vegne om jeg dropper usa i sommer er det mer for boikott.  Det er ikke nødvendig . Det er redde  amerikanske statsborgere og mange har familie og venner der. Jeg har mange , snakker med dem nesten daglig. Siste er jo at trump skal arrestere folk som skriver negativt om han på some -så blir lite skriftlig.   Dette fengselet , verdens verste fengsel, har blitt diskutert og protestert mot før, lenge før det var noe samarbeid med usa . 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (6 minutter siden):

Hun « innrømmer « at de ikke er fra el Salvador som du påstår. Leste ingenting om vertifisering  av god borger faktisk? En annen ting, hvorfor usa betale for oppholdet deres der, om de er derfra? 

nei, jeg ikke så redd for egne vegne om jeg dropper usa i sommer er det mer for boikott.  Det er ikke nødvendig . Det er redde  amerikanske statsborgere og mange har familie og venner der. Jeg har mange , snakker med dem nesten daglig. Siste er jo at trump skal arrestere folk som skriver negativt om han på some -så blir lite skriftlig.   Dette fengselet , verdens verste fengsel, har blitt diskutert og protestert mot før, lenge før det var noe samarbeid med usa . 

Hvofor blandet du inn de endrede reiserådene da? Rotete argumentasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slarvearve skrev (11 timer siden):

En av mine oldefedre var ulovlig innvandrer til USA få år etter krigen. Han flyttet fra min oldemor som ble værende i Norge med ett barn. Han fikk ganske mange etterkommer før han døde der borte og hvis Trusk oppdager dette så blir vel hele kobbelet utvist til Norge snart. Stakkars oss da.

Ja, det er helt vanvittig. Og de har jo ikke statsborgerskap i noe annet land , så hvor skal de flytte liksom . 6 tremeninger og 2 venner som står i fare. Lurer på Norge tar i mot statsløse med norske aner om så skjer? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (1 minutt siden):

Hvofor blandet du inn de endrede reiserådene da? Rotete argumentasjon. 

Javel, jeg poengterte at den delen var mer et svar på hi. Altså en del av helheten om hvorfor folk er opprørte. Det var altså ikke et argument mot din link, jeg diskuterer primært hi. 
så lenge du står fast ved at de arresterte er en gjeng rømte fanger fra el salvador, selv om  familien deres er fra andre land , og at de hører hjemme der , selvom usa betaler for oppholdet, 

ser du vil unngå og snakke om amerikanske statsborgere som står i fare for og møte samme skjebne. Du har bare bestemt deg for at de som har blitt dit, som vi ikke vet hvem er, er en spesiell gjeng alle sammen. Så lukker du øyne og øre og sover godt om natten. Enn så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (57 minutter siden):

Jeg tror ikke et land er forpliktet til å kollapse, ved å bruke alt de har av ressurser på immigranter.

se hvor idiotisk det har blitt i England. Ti Tusenvis av menn fra Midtøsten, Afrika og Albania setter seg oppe i gummibåter tar seg over kanalen. England er helt fylt opp og de bruker mange milliarder på å leie Hoteller. Disse anker og anker, asyl advokater tjener milliarder.  og det er nesten umulig å bli kvitt dem. De kommer fra Frankrike som er demokratisk land og uten krig.

Men det var jo ett funksjonelt valg britene gjorde. Det var jo ikke slik at britene ikke visste hva som skulle skje. Dette var et problem de kunne unngått enkelt med en mikroskopisk andel forberedelser. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kat-e skrev (På 24.3.2025 den 12.30):

Jeg vil si at USA har en fordel framfor Europa. Nesten alle er katolske Latinamerikanere. De har mange likheter med amerikansk kultur, har et bra syn på kvinner og ønsker ikke å dominere. De fleste ønsker å jobbe. 

I latin-amerika er trakkasering av kvinner veldig utbredt uavhengig om man tilhører den katolske eller protestantiske kirken i flere land.. Spesielt i sentral-amerika...

Å feie et så stort problem under teppet er ganske respektløs for alle kvinnene som ikke kan gå i butikken uten å bli plystret på og få seksuelt ladede bemerkninger slengt etter seg...

Endret av Bigote
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (3 timer siden):

Ja, det er helt vanvittig. Og de har jo ikke statsborgerskap i noe annet land , så hvor skal de flytte liksom . 6 tremeninger og 2 venner som står i fare. Lurer på Norge tar i mot statsløse med norske aner om så skjer? 

Hvordan står de i fare? Er de ikke der på lovlig vis? 

Endret av Molly85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (5 timer siden):

Altså:
Dersom en person ikke kan oppdrive gyldige dokumenter som nevnt i et tidligere innlegg, i hvilke tilfeller mener du da at personen likevel skal kunne oppholde seg i landet? Hvilken lovgivning åpner for dette?

Dette er bare en stråman! Som jeg har skrevet før, det er ingen som er uenig i at folk uten lovlig opphold ikke har lov å oppholdet seg i landet. Så vær så snill å vis til hvem som sier at ulovlige invandrere ikke kan utvises, om du menet det finnes noen med dette stanpunktet (for det er ikke mitt hvertfal).

Dersom noen blir utvist til tross for at de har papirene i orden, er dette selvfølgelig en feil.

Ja og feil skjer, derfor har vi et system som gir retsikerhet. Om politiet gjør en feil, så kan domstolene kontrolere prosesen å oppdager dette. Nå når domstolen overkjøres finnes det ingen til å stoppe feil som blir begått i USA. Det er vanskelig for meg å forstå at du ikke ser problemet med å fjerne "sikehetsnetet" på denne måten, om du forstår at det skjer feil? 

Men da er det vel den utviste som må gå til sak mot den amerikanske staten.

Litt usiker på hva du mener med dette. Det er ikke inbygerne sitt ansvar å opprette en domstol og holde rettsaken, det er det statten som må gjør. Så nå når staten nekter inbygere å prøve saken sin i en domstol (slik som USA gjør nå), får de jo ikke mulighet til det du fåreslår her... Så det er nettopp det at de ikke lenger kan gjøre det du foreslår her som er problemet. 

Dette er forøvrig ikke noe nytt. Jeg kjenner noen som oppholdt seg i USA utover de 3 månedene turistvisumet gjaldt. Vedkommende ble kastet ut og nektet adgang de neste 10 årene. Dette er mange år siden. Det var heller da ingen rettssak involvert.

Nå er det vanskelig å ta stiling til en historie jeg ikke kjener til, men det høres jo ut som om din venn faktisk var en ulovlig invandrer. Da ville han trolig ikke tjent noe på en retsak og har sansynligvis "akseptert" å bli utvist uten å kreve en retsak. Han har alikeveld hat mulighet til å kreve at staten beviste at han var ulovlig, om han mente de tok feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (3 timer siden):

De er jo ikke der på lovlig vis lenger når de mister statsborgerskapet sitt? Hva mener du med hvordan de står i fare? De står i fare fordi de har en forelder/ besteforelder/ oldeforelder som var ulovlig immigrant og derfor i følge trump aldri skulle hatt amerikansk statsborgerskap. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (4 timer siden):

Det hjelper jo ikke at amrikanske inbygere følger loven, når de som utviser folk ikke gjør det.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Det hjelper jo ikke at amrikanske inbygere følger loven, når de som utviser folk ikke gjør det.....

Er man lovlig innvandrer får man bli. Har du noe dokumentasjon på at voksne med ulovlig innvandrede foreldre eller besteforeldre har blitt sendt ut? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/urix/trump-vil-tvangsreturnere-utlendinger-fra-forste-uke-1.17213958

«Trump har nylig sagt at han gjerne skulle deportert alle som bor ulovlig i USA. Da han sist var president klarte han ikke å deportere flere enn 1,5 millioner. Forgjengeren Barack Obama utviste langt flere.» 

Hvem skal etter planen sendes ut?

«Planen er at deporteringen begynner med ulovlige innvandrere som er siktet eller dømt for forbrytelser.

Ifølge ICE er det over 650.000 statsborgere fra andre land i USA med kriminelt rulleblad. Mange av dem er allerede fengslet. De kan derfor lett pågripes og utvises.

De fleste av disse er dømt eller siktet for trafikkforseelser, narkotikaforbrytelser eller brudd på innvandringslover.

Deretter skal rundt 1,4 millioner som har fått utvisningsvedtak, men ikke har reist, prioriteres. Etter dem skal de som er kommet til USA det siste året utvises.»

Folk kan med andre ord roe ned noe kraftig. Om de ikke er kriminelle eller har tatt seg ulovlig inn i USA, da. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om vi skal roe oss kraftig ned jeg, det er mange historier om folk med lovlig opphold og som ikke har gjort noe galt som blir utvist av ICE.

Legal residents deported

Folk som har bodd lovlig i USA i mange år og har kone/mann og barn der tør ikke lengre besøke familie og venner i andre land fordi mange kommer ikke inn igjen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (9 timer siden):

Er man lovlig innvandrer får man bli. Har du noe dokumentasjon på at voksne med ulovlig innvandrede foreldre eller besteforeldre har blitt sendt ut? 

Så du tenker alle er skyldige til jeg beviser de er uskyldige? Det finnes veldig litte dokumentasjon på de som utvises nå, de nektes retsak og staten hemeliholder mye. Det at staten nekter å bevise at de som utvises er skykdige i noe, er ikke et argument for å stole på staten i min bok.

Trump har også sakt han ønsker å gå etter barn av ulovlige invandrere, som er født med amrikansk statsborgerskap og i mange situasjoner ikke har noe annet statsborgerskap (for de er jo amerikanere). Så det er selfølgelig veldig mange amerikanere som har stor grun til å være rede nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durex skrev (På 24.3.2025 den 2.46):

Dette er jo ultrakriminelle gjeng medlemmer, ikke en stakkars, gammel kone.

Vel, de kaster ut europeere med H1B visa, de sender hjem «folk som ser ut som de er utlendinger», de sender hjem forskere som er invitert til å snakke på internasjonale kongresser som avholdes i USA fordi de hadde skrevet kritiske ting om Trump og co i sin egen messenger, the list goes on…

dette er et verktøy som kan brukes til å bli kvitt de man ikke liker like mye som noe annet. 

Endret av Rullerusk
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nicky B skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om vi skal roe oss kraftig ned jeg, det er mange historier om folk med lovlig opphold og som ikke har gjort noe galt som blir utvist av ICE.

Legal residents deported

Folk som har bodd lovlig i USA i mange år og har kone/mann og barn der tør ikke lengre besøke familie og venner i andre land fordi mange kommer ikke inn igjen. 

Leser du det du poster? Har du åpent støttet en terrororganisasjon som er imot USA så har du brutt loven i USA. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullerusk skrev (43 minutter siden):

Vel, de kaster ut europeere med H1B visa, de sender hjem «folk som ser ut som de er utlendinger», de sender hjem forskere som er invitert til å snakke på internasjonale kongresser som avholdes i USA fordi de hadde skrevet kritiske ting om Trump og co i sin egen messenger, the list goes on…

dette er et verktøy som kan brukes til å bli kvitt de man ikke liker like mye som noe annet. 

Dette er bare tull, og løgn bidrar ikke til noe konstruktivt i debatten. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (Akkurat nå):

Dette er bare tull, og løgn bidrar ikke til noe konstruktivt i debatten. 

Nei, det er ikke bare tull. Jeg har bodd veldig lenge i statene og jobber innen en felt med svært nær kontakt med mine kolleger i USA, og de opplever det jo selv. Det er ikke sånn at de sitter og lyver om sitt eget liv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt av Europas problem

https://www.pakistantoday.com.pk/2025/03/25/rajab-butt-faces-legal-action-under-peca-and-blasphemy-laws-over-295-perfume-launch/

En man er anklaget for blasfemi for de han reklamerte for en parfyme som blir kalt 295. Han kan få 10års fengsel, men risikerer også å bli myrdet. Det skjer med flere i Pakistan som er mistenkt for blasfemi. Dessverre tror jeg en del av den kulturen havner i Europa.  Jeg er helt sikker på at Latin-Amerikanere ikke har slike ekstreme holdninger.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...