Gå til innhold

Utvisning av ulovlige innvandrere fra USA.

julia83

Anbefalte innlegg

Eva-Lena skrev (1 time siden):

Ser ikke noe problem i at barn er integrert bak høye gjerder så lenge de har plass til lek både ute og inne. Samt at de får det de trenger av mat, drikke, medisiner etc.

Jeg har mistet troen på at de aller fleste som kommer til Norge virkelig er i nød. Jeg er for at innvandrere som begår lovbrudd skal sendes ut av landet og får varig innreiseforbud. Vi trenger ikke sånt søppel her i landet.

Mange av lovbruddene skjer av folk som enten venter på svar på søknad eller har fått søknaden avvist. Fengselsstraff er mer luksus for de enn å bli sendt tilbake til hjemlandet. Derfor mener jeg alle skulle være integrert frem til saken er avgjort og rett hjem om søknaden avslås.

Kan de ikke begå lovbrudd om de er "bak høye gjerder"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvittre skrev (Akkurat nå):

Hvor kom at Norge har gjort det samme med familier inn i bildet da? Det var det jeg siterte deg på! 

Da misforsto jeg. Det var jeg som stilte spørsmål ved dette raseriet mot Trump. Både Biden og Norge har sendt ut familier, selv midt på natten. Også folk med religioner som gjør at de er utrygge i opprinnelseslandet. Men her blir folk i harnisk over at gjengmedlemmer som er kjent for å kutte halsen på folk og voldta for fote. Er de i harnisk fordi Trump er hjernen bak utsendelsen, eller har de på ekte et ekstremt stort hjerte for tungt kriminelle som er i landet på illegalt vis… At de bare er opptatt av lov og orden er det ingenting ved argumentasjonen som tyder på, nemlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandpapirhode skrev (11 timer siden):

Kan de ikke begå lovbrudd om de er "bak høye gjerder"? 

Selvsagt kan de det, men da er det iallefall gjort ett forsøk på å skåne uskyldige norske statsborgere. Dessuten er det vakter i interneringsleire som kan ta hånd om disse lovbryterne.

Endret av Eva-Lena
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandpapirhode skrev (5 minutter siden):

Ærlig talt, ser du for deg at Trump tilpasser disse stedene med lek til og moro til barn? Systemet hans ser ikke forskjell på illegale innvandrere og turister. 

Hva Trump gjør og ikke gjør får ikke vi gjort stort med. Jeg snakket om hva vi kunne gjort her i landet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (19 minutter siden):

En voldelig gjeng som har kommet illegalt inn i landet er ikke «egen befolkning». 

Hvorfor tror du de bare begår justismord mot gjengmedlemer? Om de bare gikk etter kriminele, hadde de jo ikke trengt bryte loven selv? 

Endret av Pippi Lotta
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindskys skrev (På 23.3.2025 den 14.07):

Fordi det ikke er humant måten det gjøres på kanskje? 

Humant ? Se virkelig på hvem USA virkelig går for å utvise da ! Som nå er første prioritet å bli kvitt. Det er gjengmedlemmer fra ekstremt kriminelle organisasjoner og gjenger ! Det er disse man nå vil få ut ! Så kan det komme flere grupper egentlig. Palestinere som kjører på med jødehat på universiteter blir også utvist i dag. Helt rett og noe jeg støtter 100% drive å syte over dette er helt latterlig, og noe man bare bruker på å stemple Trump med, og som man egentlig ikke er i mot om man er noenlunde riktig skrudd sammen.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (17 minutter siden):

Hvorfor tror du de bare begår justismord mot gjengmedlemer? Om de bare gikk etter kriminele, hadde de jo ikke trengt bryte loven selv? 

Ingen her har produsert noen kilde på at det er barnefamilier som er sendt i fengsel. Det er opprinnelseslandet som må ta ansvaret, det er ikke landet de var i ulovlig sitt problem. Uansett er det en gang slik at man blir sendt ut av landet om man oppholder seg ulovlig. I Norge kan det dra ut i årevis. At man har valgt å skape en familie inn i en så ustabil situasjon er strengt tatt ikke andres problem. 

Endret av Molly85
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (5 minutter siden):

Humant ? Se virkelig på hvem USA virkelig går for å utvise da ! Som nå er første prioritet å bli kvitt. Det er gjengmedlemmer fra ekstremt kriminelle organisasjoner og gjenger ! Det er disse man nå vil få ut ! Så kan det komme flere grupper egentlig. Palestinere som kjører på med jødehat på universiteter blir også utvist i dag. Helt rett og noe jeg støtter 100% drive å syte over dette er helt latterlig, og noe man bare bruker på å stemple Trump med, og som man egentlig ikke er i mot om man er noenlunde riktig skrudd sammen.

Kunne ikke vært mer enig. Fornuft eksisterer ikke i 2025. Folk bruker engasjement på å ville redde noen ihuga gjengkriminelle fra å ha det kjipt i fengsel. Enn om man hadde brydd seg om å være medmenneske til naboen like mye som man hater Trump. Da hadde Norge blitt et fint sted.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (2 minutter siden):

Ingen her har produsert noen kilde på at det er barnefamilier som er sendt i fengsel. Det er opprinnelseslandet som må ta ansvaret, det er ikke landet de var i ulovlig sitt problem. Uansett er det en gang slik at man blir sendt ut av landet om man oppholder seg ulovlig. I Norge kan det dra ut i årevis. At man har valgt å skape en familie inn i en så ustabil situasjon er strengt tatt ikke andrea problem. 

Her skriver du opprinnelseslandet må ta ansvar? Så de kom alle fra el salvador? Rømt fra fengsel der og kanskje? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Her skriver du opprinnelseslandet må ta ansvar? Så de kom alle fra el salvador? Rømt fra fengsel der og kanskje? 

Ta å les litt bakover i tråden du, så ser du jeg har linket til det. Jeg skal ikke måtte gjenta. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (6 minutter siden):

Ta å les litt bakover i tråden du, så ser du jeg har linket til det. Jeg skal ikke måtte gjenta. 

Jeg ser på side 2 at du har linket til noe som ikke har noe som helst med diskusjonen og gjøre. Er det det du mener? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (23 minutter siden):

Ingen her har produsert noen kilde på at det er barnefamilier som er sendt i fengsel. Det er opprinnelseslandet som må ta ansvaret, det er ikke landet de var i ulovlig sitt problem. Uansett er det en gang slik at man blir sendt ut av landet om man oppholder seg ulovlig. I Norge kan det dra ut i årevis. At man har valgt å skape en familie inn i en så ustabil situasjon er strengt tatt ikke andres problem. 

Siterte du feil inleg her? Hvorfor tror du staten bare begår lovbrud mot ulovlige invandrere eller gjengmedlemer? Spurte jeg, og dit svar er: Ingen har bevist at de fenglsler barn..... 

Jeg ser ingen ting i det du skriver her som forklarer hvorfor de (Trump sin administrasjon) ikke kan følge loven, om de faktisk går etter ulovluge invandrere og kriminele. 

Så er det faktisk ikke alle andre sin oppgave å bevise at de som strafes er uskyldige. Tvert om i noen humdre år har man vært uskyldig til det motsatte er bevist. Det at man nå kan fengsles og utvises uten verken lov eller dom, er selfølgelig et angrep på ALLE amerikanere!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og avsporinger.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The troops were taking back control of the jail from a powerful gang that had turned it into something of a resort, complete with zoo, restaurants, nightclub, betting shop and swimming pool.

Disse gjengkriminelle har klart å lage fengselet de satt i om til en resort før, så om ikke lenge er det vel luksus å spore i fengselet de er i nå også😂

https://www.bbc.com/news/articles/cr421q5zl69o.amp

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

De jeg har skrevet om her er det. Også denne angivelige sminkøren. Så da er det det vi har per nå. Bare å linke kilder på andre om du har. 

Kvittre skrev (1 time siden):

Ja, faktisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (3 minutter siden):

De jeg har skrevet om her er det. Også denne angivelige sminkøren. Så da er det det vi har per nå. Bare å linke kilder på andre om du har. 

Forstår du ikke hva jeg spør om? Hvorfor må staten begå justismord, om de går etter ulovlige invandrere? Jeg skriver altså nå om de som blir ulovlig fengslet å kastet ut av landet... Om du skriver om noe annet kan du kansje starte en egen tråd om det?

Og igjend, poenget er at man er (eller har vært) uskyldig til det motsatte er bevist. Om det nå snus til at alle staten "ikke liker" er skyldige til kvinneguiden har bevist deres uskykd. Så er det et gigantisk angrep mot den amrikanske befolkningens sikkerhet!!!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eva-Lena skrev (1 time siden):

Selvsagt kan de det, men da er det iallefall gjort ett forsøk på å skåne uskyldige norske statsborgere. Dessuten er det vakter i integrerings leire som kan ta hånd om disse lovbryterne.

Hva med de uskyldige som er sammen med de "bak høye gjerder"?    Skal ikke de skånes?

Og hvordan skal de integreres "bak høye gjerder"? Vet du hvordan integrering fungerer?  

Endret av sandpapirhode
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (6 minutter siden):

Ja, faktisk. 

Det vet du ikke, for det finnes ingen beviser for hvem disse meneskene er.... Hadde det vært bevist at de var ulovlige invandrere og kriminele, så hadde det jo ikke vært noen grun til å bekte dem en retsak. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Det vet du ikke, for det finnes ingen beviser for hvem disse meneskene er.... Hadde det vært bevist at de var ulovlige invandrere og kriminele, så hadde det jo ikke vært noen grun til å bekte dem en retsak. 

Jo, det er en gjeng som heter Tren de Aragua. De er ulovlige innvadrere OG kriminelle. Uansett om du vil eller ei. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2025 at 2:00 PM, julia83 said:

Det har vært noen reportasjer i media om innvandrere som har tatt seg ulovlig inn i USA og som nå blir utvist. På svensk TV intervjuet de en fra Haiti, han ville heller bo i USA en Haiti, bla pga av levestandarden, men blir nå utvist.  Hvorfor reagerer svenskene så veldig på dette og andre utvisninger? Alle europeiske land hadde gjort som USA.

Ja, det er et godt poeng at mange og kanskje de fleste europeiske land har hatt en strengere flykning/asylpolitikk enn USA i mange år. Da virker det rart å kritisere USA fordi man tror at de er verre enn våre egne land i Europa. Sverige og Tyskland har kanskje vært unntakene de siste ti-femten årene.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...