Gå til innhold

Er Eva og Per Ivar representative for «par flest»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Joda, jeg er klar over at «Neste Sommer» er en tullete komiserie, og at Per Ivar er en kløne uten like 😅 

Men er Eva en typisk «kjerring», som klager, kommanderer, manipulerer og aldri sier noe pent til/om mannen sin?

Og er Per Ivar en typisk «tøffel», som ikke blir hørt, oppfører seg som et barn, egentlig ønsker å være enslig og klager over «kjerringa»?

Et disse «typiske kjønnsrollene» bare fiksjon, eller har de rot i virkeligheten?

Anonymkode: 3da2f...35a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange par er sånn, ja. Noen tenker nok at sånn skal det bare være. Personlig ville ikke et slikt forhold vært noe for meg.

Anonymkode: d0f40...296

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At damer oppfører seg som et dass mot mannen sin er ganske sosialt akseptert. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min søster er en typisk "Eva"- blant andre er hun sprudlende, tar plass og sosial. På hjemmebane masete og mer kjeftete. Det er vel på et vis naturlig, vi vil jo alle vise oss fra den beste siden ute blant folk og kan lettere slippe ut frustrasjon på hjemmebane, men både hun og Eva kunne med fordel ha skjerpet seg litt tenker jeg. Jeg er selv opptatt av å velge mine kamper og behandle samboer fint og verken min samboer eller min søster sin mann er noen håpløse tilfeller av menn.

Anonymkode: 00849...1b9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner ikke noen av oss igjen. Men likevel er det underholdende 

Anonymkode: 69ce1...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor finner man denne serien?

Anonymkode: 9c582...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor finner man denne serien?

Anonymkode: 9c582...740

På Max

Anonymkode: 9da4d...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner to par som nå er skilt hvor hun har vert kommanderende og styrt mannen og alt i hjemmet. Begge var venninner og det var tidvis kleint å være sammen med de når de kjeftet mannen sin rundt. Men, jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig at kvinner er slik. De fleste er harmoniske og tar godt vare på mannen.

Anonymkode: e6263...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke sett nok av Neste sommer til å gå inn i noe inngående analyse av akkurat det partet, men jeg har jo sett noen episoder så tror jeg skjønner opplegget.

Det er jo en vanlig trope fra 90s sitcoms fra USA, mannen er bare en stor mannebaby og kona kjefter (Alle elsker Raymond, Kongen av Queens etc). Man forstår hvorfor kona kjefter også med en så ubrukelig mann, hun må jo passe på han hele tiden så han ikke gjør noe komplett idiotisk eller super-egoistisk. Det man ikke forstår, er hvorfor hun gidder være gift med han i det hele tatt.

Jeg kommer på et par jeg kjenner litt, hvor kona snakker en del om hvor håpløs mannen er, også når han sitter rett der. Jeg synes ikke han virker noe klønete eller dum, der får jeg mer inntrykket av at hun er en bulldozer og han lever ikke opp til hennes krav og standarder. Og at hun gjerne hadde klart seg alene, om det ikke var for pengene hans og barna. Hun er utro mot han, og han er nok det mot henne også, har han fått sjansen til det. Litt på siden av det du spør om, men hun poster sykt mye happy family-bilder på insta, prøver å være litt sånn interiørinfluenser, men også mye feriebilder. Alt er helt perfekt. Det er så klisje hele opplegget. 

Anonymkode: 1bee1...cc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...