AnonymBruker Skrevet 23. mars #21 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter skikkelig med økonomien for tida. Jeg unner meg selv null og niks, men går i minus hver måned. Skal øke prosenten jeg jobber snart, så håper det kan hjelpe og at jeg kan få tilbakebetalt private smålån. Jeg får stadig meldinger fra bekjente som samler inn penger til veldedige formål og spleiser som ber meg personlig om å donere. Da må jeg svare at «beklager, jeg har ikke råd». Jeg føler meg så liten når jeg må svare slik og kjenner også at jeg blir irritert på folk som sender private meldinger og tigger penger slik at jeg må blottlegge privatøkonomien for dem. Jeg ser jo at de poster på sosiale medier og da kan jeg med bedre samvittighet «overse» det. Jeg skulle selvfølgelig gjerne støttet både det ene og det andre, men jeg har ikke råd. Flere som har det sånn..? Anonymkode: 46cc5...06c Må være noen spesielle venner du har, jeg har aldri opplevd noen har spurt meg om donasjon på privat melding. På facebook, der de i stedet for gave ønsker at div støttes, feks kreftforeninger skjer ofte, men aldri ellers. Anonymkode: 4c120...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 23. mars #22 Del Skrevet 23. mars Har du ikke råd, så har du ikke råd. Du kan også si at det ikke passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #23 Del Skrevet 23. mars Disse henvendelsene trenger du ikke å svare på. Det er de som er ufine som sender personlige tiggermeldinger. Anonymkode: 150ac...57f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 23. mars #24 Del Skrevet 23. mars du trenger jo ikke å si noe annet enn "nei takk" Du er langt ifra alene om å ikke ha råd til å bidrar i hytt og pine. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 23. mars #25 Del Skrevet 23. mars Gaia skrev (1 time siden): Du lufter da ikke privatøkonomien din hvis du sier nei? Bare si at du har kjøpt av andre hvis det blir spørsmål om å kjøpe f.eks, sokker, dasspapir og alt mulig annet. Hvis det er andre ting det er snakk om, så bare si at du støtter en annen veldedig organisasjon i stedet. Det gjør jeg. Hver gang jeg får spm om å kjøpe =Oslo bladene fra en selger så sier jeg alltid at jeg har kjøpt det av en annen selger. Jeg syntes de bladene er så dørgende kjedelige at jeg gidder ikke bruke penger på dem, men jeg vil jo ikke si det åpent akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #26 Del Skrevet 23. mars Jeg har god råd, men støtter ingen veldedige organisasjoner. Anonymkode: 03008...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #27 Del Skrevet 23. mars Jeg syns folk som sender slike direkte meldinger burde skamme seg litt. Det er skikkelig ufint. En ting er å leghe ut noe på facebook som så folk kan støtte om de vil. Noe ganske annet er p sende direkte meldinger. Jeg har kun svært få ganger fått slike, og da svarer jeg faktisk ikke. Jeg har mine organisasjoner jeg støtter. Andre får gjerne gi penger til sine hjertesaker, men å forvente at jeg skal støtte deres innsamlinger mener jeg er frekt. Eneste direkte tigging jeg kan godta er barn som selger lodd på døren. Da støtter jeg med alt mellom 20 og 100 kroner. Ellers, nei takk. Bare ikke svar. Det er ikke normalt å mase om støtte på den måten. Eneste jeg får i min innboks er slike misjonsløp. De er jeg på ingen måte interessert i å støtte. Anonymkode: 5441f...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #28 Del Skrevet 23. mars «Nei» 🙅♀️ Selv har jeg ikke gitt en krone til veldedighet i mitt 40- årige liv. Ikke for at jeg ikke vil men jeg syns ikke at jeg er den som skal gi om det skal gis. Anonymkode: 0e57e...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå