Gå til innhold

«Han er flink til å hjelpe til med barna og husarbeid»

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen venninner som sier dette om barnefedrene sine. Og noen av de sier det til tross for at mannen har sittet å gamet i 4 timer etter jobb, fordi «han har jo skiftet bleie på minsten, lekt med biler i 10 min med storebror og vasket kjøkkenbordet etter middag». Kjenner jeg blir oppriktig kvalm. Som om det er mors ansvar å ta seg av barna, gjør husarbeid og ha ting på stell i tillegg til 100% jobb. Også er barnefar liksom flink dersom har gjør 20 min «arbeid» med barn og hus etter jobb. 

Tenker umiddelbart når noen sier at barnefar «hjelper til» så er det en dysfunksjonell familie. I en oppegående familie så har begge ansvar for hus, hjem og barn og stiller opp, og det er ikke noen som «hjelper til». Hva om det var motsatt? Om barnefar snakket til kompisene sine og forteller at «hun er flink til å hjelpe til, hun har satt på en maskin med klær i dag og skiftet en bleie»…

Hva tenker dere om folk som sier det?

Anonymkode: 2efc2...2e6

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt noen si det i det virkelige liv. Slikt har jeg bare lest her inne.

Merkelig omgangskrets...

Anonymkode: 22902...ec0

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har noen venninner som sier dette om barnefedrene sine. Og noen av de sier det til tross for at mannen har sittet å gamet i 4 timer etter jobb, fordi «han har jo skiftet bleie på minsten, lekt med biler i 10 min med storebror og vasket kjøkkenbordet etter middag». Kjenner jeg blir oppriktig kvalm.

det kan jo hende at de ikke vil at han gjør mer? Men at han gjør eksakt det de ber ham om å gjøre? Da er det vel greit. Sålenge disse venninnene er fornøyde synes jeg ikke du trenger å bli kvalm på deres vegner 

Anonymkode: 522ad...f17

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

det kan jo hende at de ikke vil at han gjør mer? Men at han gjør eksakt det de ber ham om å gjøre? Da er det vel greit. Sålenge disse venninnene er fornøyde synes jeg ikke du trenger å bli kvalm på deres vegner 

Anonymkode: 522ad...f17

Kjenner du noen mødre som er fornøyd med å stå for 95% av arbeidet etter jobb, som må be mannen om å ta ut av oppvaskmaskinen om han skal gjør noe som helst og som heller sitter på et rom alene og spiller dataspill etter jobb enn å tilbringe tid med familien sin? Ingen er fornøyd med å ha det slik, men mange holder oppe fasaden likevel.

ts

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Da syns de vel at det er sexy med mannebabyer da 🤷‍♀️ Som ikke bidrar i sitt eget hjem og som oppfører seg som egoistiske tenåringer 🤷‍♀️ De får bare ikke klage hvis sexlysten på den største babyen forsvinner 😅

Anonymkode: 61de8...12c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kvinners egen skyld som skal ha alt så perfekt.

Anonymkode: c11eb...383

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som sier dette. Bare leser om det her inne

Anonymkode: 45760...063

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lot være med å skifte på sengene og sa at nå var det faen meg gubben sin tur. Det gikk fire føkkings måneder før det ble gjort. Er det å forlange at alt skal være perfekt? At sengene skal skiftes på mer enn x 3 per år? 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner du noen mødre som er fornøyd med å stå for 95% av arbeidet etter jobb, som må be mannen om å ta ut av oppvaskmaskinen om han skal gjør noe som helst og som heller sitter på et rom alene og spiller dataspill etter jobb enn å tilbringe tid med familien sin? Ingen er fornøyd med å ha det slik, men mange holder oppe fasaden likevel.

ts

Jeg er en av disse kvinnene. Huset er mitt "territorium" og han bidrar så mye som jeg ønsker. 

Jeg har ingen "fasade" fordi jeg er ikke på SoMe og min i min omgangskrets er venninnene mine lik meg.  

Anonymkode: 9d885...cbb

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg er enig (for min del) jeg ønsker at ting blir gjort på en viss måte.  Og da fordeles oppgaver etter hvem som utfører de best. 

Anonymkode: 9d885...cbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kjenner ingen som sier dette. Bare leser om det her inne

Anonymkode: 45760...063

Eksmannen min tenker sånn om seg selv.. det er derfor han er en eks..

Anonymkode: ed122...10e

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

ts

Jeg er tilfreds med slik jeg. Liker å ha kontroll på husarbeid sjøl. 

Anonymkode: 2a4e8...b42

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen venninner som sier dette om barnefedrene sine. Og noen av de sier det til tross for at mannen har sittet å gamet i 4 timer etter jobb, fordi «han har jo skiftet bleie på minsten, lekt med biler i 10 min med storebror og vasket kjøkkenbordet etter middag». Kjenner jeg blir oppriktig kvalm. Som om det er mors ansvar å ta seg av barna, gjør husarbeid og ha ting på stell i tillegg til 100% jobb. Også er barnefar liksom flink dersom har gjør 20 min «arbeid» med barn og hus etter jobb. 

Tenker umiddelbart når noen sier at barnefar «hjelper til» så er det en dysfunksjonell familie. I en oppegående familie så har begge ansvar for hus, hjem og barn og stiller opp, og det er ikke noen som «hjelper til». Hva om det var motsatt? Om barnefar snakket til kompisene sine og forteller at «hun er flink til å hjelpe til, hun har satt på en maskin med klær i dag og skiftet en bleie»…

Hva tenker dere om folk som sier det?

Jeg blir provosert av å høre det, men samtidig har jeg selv levd i fornektelse i et forhold. Man leter etter positive sider ved partneren for å slippe å bryte ut, og da ender lista med å ligge svært lavt.

Anonymkode: 4eed7...6b9

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Lot være med å skifte på sengene og sa at nå var det faen meg gubben sin tur. Det gikk fire føkkings måneder før det ble gjort. Er det å forlange at alt skal være perfekt? At sengene skal skiftes på mer enn x 3 per år? 

Og slik forventer dere at det blir gode forhold av? Likestilling har gått altfor langt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og slik forventer dere at det blir gode forhold av? Likestilling har gått altfor langt. 

Likestillingen har ikke gått for langt.  Det er bra at kvinner ikke lenger er økonomisk hjelpeløse vesener som er fanget i vonde ekteskap med vold, fyll, egoisme og utroskap.

Men mange mannfolk klarer derimot ikke å omstille seg til dagens situasjon. 

De vil at kona skal dra inn den samme inntekten som dem selv og jobbe like mye som dem selv, samtidig som de nekter å bidra med sin halvdel hjemme og med barna. For så å sitte igjen som bitre, ensomme spørsmålstegn når kvinnen tar sin hatt og går. 

• Liker 15
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Likestillingen har ikke gått for langt.  Det er bra at kvinner ikke lenger er økonomisk hjelpeløse vesener som er fanget i vonde ekteskap med vold, fyll, egoisme og utroskap.

Men mange mannfolk klarer derimot ikke å omstille seg til dagens situasjon. 

De vil at kona skal dra inn den samme inntekten som dem selv og jobbe like mye som dem selv, samtidig som de nekter å bidra med sin halvdel hjemme og med barna. For så å sitte igjen som bitre, ensomme spørsmålstegn når kvinnen tar sin hatt og går. 

JEG syns likestilling er gått for langt. Og i mitt innlegg svarte jeg på hun som ikke skifta på senga i protest. Slik lager bare uhygge ,så hvorfor ikke svelge den kamelen og ha harmoni? Akkurat slik skjønner jeg meg ikke på. 

AnonymBruker
Skrevet

JEG syns likestilling er gått for langt. Og i mitt innlegg svarte jeg på hun som ikke skifta på senga i protest. Slik lager bare uhygge ,så hvorfor ikke svelge den kamelen og ha harmoni? Akkurat slik skjønner jeg meg ikke på. 

Ja, menn som ikke lenger har gratis hushjelp, kokk og barnepike og opplever at kvinner ønsker seg de samme godene som menn, synes gjerne at likestillingen har gått for langt. Men du mener kanskje at manglende vilje til å ta sin del av ansvaret for hus, hjem og barn, skal belønnes?

Anonymkode: fe02d...148

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Fordi da ender man gjerne med å svelge flere tusen slike kameler, mens mannen blir en uansvarlig belastning istedenfor en partner. Hva skal man med det? Det er ingen hygge og harmoni i dette. 

• Liker 9
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

ts

Hvordan vet du de ikke er fornøyd?jeg har kollega som vil ha det sånn, hun vil ha det på sin måte og hater lår mannen gjør ting

Anonymkode: 34ade...8cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud,, like teit å oppføre seg sånn 

Anonymkode: 34ade...8cd

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...