AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Jeg traff en fyr for en stund siden, først skrev vi en del, snakket mye på tlf (timesvis av gangen) og så traff vi hverandre. Vi hadde god kjemi, mange felles interesser, verdier og mål og jeg tror vi kunne fått det veldig bra sammen. Han var interessert i å bli bedre kjent og det var jeg også. Så plutselig traff han på en annen dame han hadde hatt et forhold til før, sa til meg at han ville prøve et forhold med henne og beklaget til meg. Mitt forrige forhold var ikke bra i det heletatt. Han hadde mange narsissistiske trekk og jeg ble manipulert, mistet all selvfølelse og endte opp deprimert og "ødelagt". Jeg har jobbet med meg selv og trodde jeg var klar for et nytt forhold, men når denne nye mannen da avviste meg etter å ha sagt, flere ganger, at han var interessert i mer, "klikket" det litt for meg. Jeg ble sint, følte at han hadde lurt meg, siden han sa en ting men gjorde noe annet, og jeg skrev en del stygge ting til han. Bl.a at han fikk gå tilbake til exén men at det aldri pleier å gå bra..... Etter en ukes tid skjønte jeg jo at det ikke var denne nye mannen jeg egentlig burde blitt sint på, men det var noe som trigget meg. Den avvisningen fikk meg tilbake til mitt forrige forhold. Jeg skjønte jo da at det var min ex jeg fortsatt var sint på, men tok det ut over han andre. Han var jo real som sa at han ville prøve igjen med denne andre dama....selv om han hadde sagt han ville treffe meg igjen... Da jeg innså at jeg hadde blitt overdrevent sint og urimelig mot den nye fyren skrev jeg en melding og beklaget. Sa at det ikke var han jeg egentlig ble såret over, det var mitt forrige forhold som gjorde at jeg reagerte slik. Ikke for å unnskylde min oppførsel, men for å gi en forklaring. Han skrev tilbake at han hadde tenkt mye på det og at han aldri hadde ment å såre meg. Og det hadde heller ikke fungert med exén, så jeg hadde rett der. Jeg liker denne mannen veldig godt. Tenker mye på han og tror at, hvis han ga det en sjanse, kunne blitt noe veldig bra. Vi har så mye til felles, vil de samme tingene, har felles venner og vi hadde god kjemi..... Så jeg ba han om en ny sjanse. Om vi kunne treffes og bare prate sammen. Han sa han skulle tenke på det. Det er vel snart en uke siden. Jeg føler meg skikkelig dårlig fordi jeg håndterte dette så feil, og jeg tenker at jeg er en idiot som ødela det her. Jeg burde bare sagt lykke til når han sa han ville tilbake til exén istede for å bli fornærmet. Da hadde jeg kanskje hatt en sjanse. Er det noe jeg kan gjøre nå? For å rette opp i det her? Jeg har jo allerede lagt meg flat og beklaget. Skal jeg bare sitte og vente på at han kanskje sender en melding om hva han har kommet frem til eller skal jeg være litt frempå og si noe. Jeg har jo lyst til å høre med han om hvordan han har det osv. Men jeg burde kanskje bare trekke meg tilbake og innse at dette et tapt.....? Jeg liker han bare så veldig godt. Hadde en så god følelse for det her...... Så litt vanskelig å bare slippe det... Anonymkode: 79c94...60b
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Du går jo i samme fella som med eksen igjen. Anonymkode: c5c12...b18 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg traff en fyr for en stund siden, først skrev vi en del, snakket mye på tlf (timesvis av gangen) og så traff vi hverandre. Vi hadde god kjemi, mange felles interesser, verdier og mål og jeg tror vi kunne fått det veldig bra sammen. Han var interessert i å bli bedre kjent og det var jeg også. Så plutselig traff han på en annen dame han hadde hatt et forhold til før, sa til meg at han ville prøve et forhold med henne og beklaget til meg. Mitt forrige forhold var ikke bra i det heletatt. Han hadde mange narsissistiske trekk og jeg ble manipulert, mistet all selvfølelse og endte opp deprimert og "ødelagt". Jeg har jobbet med meg selv og trodde jeg var klar for et nytt forhold, men når denne nye mannen da avviste meg etter å ha sagt, flere ganger, at han var interessert i mer, "klikket" det litt for meg. Jeg ble sint, følte at han hadde lurt meg, siden han sa en ting men gjorde noe annet, og jeg skrev en del stygge ting til han. Bl.a at han fikk gå tilbake til exén men at det aldri pleier å gå bra..... Etter en ukes tid skjønte jeg jo at det ikke var denne nye mannen jeg egentlig burde blitt sint på, men det var noe som trigget meg. Den avvisningen fikk meg tilbake til mitt forrige forhold. Jeg skjønte jo da at det var min ex jeg fortsatt var sint på, men tok det ut over han andre. Han var jo real som sa at han ville prøve igjen med denne andre dama....selv om han hadde sagt han ville treffe meg igjen... Da jeg innså at jeg hadde blitt overdrevent sint og urimelig mot den nye fyren skrev jeg en melding og beklaget. Sa at det ikke var han jeg egentlig ble såret over, det var mitt forrige forhold som gjorde at jeg reagerte slik. Ikke for å unnskylde min oppførsel, men for å gi en forklaring. Han skrev tilbake at han hadde tenkt mye på det og at han aldri hadde ment å såre meg. Og det hadde heller ikke fungert med exén, så jeg hadde rett der. Jeg liker denne mannen veldig godt. Tenker mye på han og tror at, hvis han ga det en sjanse, kunne blitt noe veldig bra. Vi har så mye til felles, vil de samme tingene, har felles venner og vi hadde god kjemi..... Så jeg ba han om en ny sjanse. Om vi kunne treffes og bare prate sammen. Han sa han skulle tenke på det. Det er vel snart en uke siden. Jeg føler meg skikkelig dårlig fordi jeg håndterte dette så feil, og jeg tenker at jeg er en idiot som ødela det her. Jeg burde bare sagt lykke til når han sa han ville tilbake til exén istede for å bli fornærmet. Da hadde jeg kanskje hatt en sjanse. Er det noe jeg kan gjøre nå? For å rette opp i det her? Jeg har jo allerede lagt meg flat og beklaget. Skal jeg bare sitte og vente på at han kanskje sender en melding om hva han har kommet frem til eller skal jeg være litt frempå og si noe. Jeg har jo lyst til å høre med han om hvordan han har det osv. Men jeg burde kanskje bare trekke meg tilbake og innse at dette et tapt.....? Jeg liker han bare så veldig godt. Hadde en så god følelse for det her...... Så litt vanskelig å bare slippe det... Anonymkode: 79c94...60b Er han interessert nok så gir han lyd fra seg. Fokuser på deg selv istedet. Anonymkode: 25415...d56 3 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars Han ville ikke ha deg da, og han vil ikke ha deg nå, beklager vet det ikke er det du vil høre. Gå videre, og kom deg i terapi hvis du ikke allerede er det for å bearbeide det forrige forholdet ditt. Anonymkode: 9de27...972 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars Aldri gå for en som anser deg som en nr 2 Anonymkode: 7ffca...419 7 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Aldri gå for en som anser deg som en nr 2 Anonymkode: 7ffca...419 Ts her. Etter en date så tenker jeg jo at han ikke kjente meg så godt. Så jeg syntes det er verdt å gi det en sjanse. Anonymkode: 79c94...60b
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Det er to problemer her. Du er ikke klar for et nytt forhold før du får kontroll på følelsene dine. Det er ikke greit å skrive masse stygge ting til noen på denne måten. Det virker overdrevent impulsivt og gir en indikasjon på manglende evne til å fungere godt sammen med andre mennesker når ting ikke går din vei. Om jeg var han, hadde jeg aldri involvert meg med deg igjen. Det andre problemet er at han valgte deg bort. Han møtte på eksen, og han var mer interessert i å utforske mulighetene med en gammel flamme han VET ikke har fungert tidligere, enn med deg, som er ny og spennende. Det er helt greit at han tok det valget, men det betyr at han burde vært totalt uaktuell som potensiell partner for deg nå. At du likevel ønsker en sjanse til, får meg til å tenke at du ikke er så klar for et nytt forhold som du håper og tror. Om jeg var deg, ville jeg lagt dette bak meg og tatt noen runder med meg selv om hvordan jeg kan endre reaksjonsmønsteret mitt rundt avvisning og motgang. Øk selvfølelsen din, bli tryggere på deg selv og hva du ønsker, og ikke minst, ikke ta til takke med noen som allerede har valgt deg bort én gang. Finn noen som er like entusiastisk over sjansen til å bli kjent med deg, som du er over å bli kjent med de. Du fortjener entusiasme, ikke nølende uvisshet. Anonymkode: bad2f...087 3 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her. Etter en date så tenker jeg jo at han ikke kjente meg så godt. Så jeg syntes det er verdt å gi det en sjanse. Anonymkode: 79c94...60b Så du har bare møtt han en gang? Anonymkode: 9de27...972
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er to problemer her. Du er ikke klar for et nytt forhold før du får kontroll på følelsene dine. Det er ikke greit å skrive masse stygge ting til noen på denne måten. Det virker overdrevent impulsivt og gir en indikasjon på manglende evne til å fungere godt sammen med andre mennesker når ting ikke går din vei. Om jeg var han, hadde jeg aldri involvert meg med deg igjen. Det andre problemet er at han valgte deg bort. Han møtte på eksen, og han var mer interessert i å utforske mulighetene med en gammel flamme han VET ikke har fungert tidligere, enn med deg, som er ny og spennende. Det er helt greit at han tok det valget, men det betyr at han burde vært totalt uaktuell som potensiell partner for deg nå. At du likevel ønsker en sjanse til, får meg til å tenke at du ikke er så klar for et nytt forhold som du håper og tror. Om jeg var deg, ville jeg lagt dette bak meg og tatt noen runder med meg selv om hvordan jeg kan endre reaksjonsmønsteret mitt rundt avvisning og motgang. Øk selvfølelsen din, bli tryggere på deg selv og hva du ønsker, og ikke minst, ikke ta til takke med noen som allerede har valgt deg bort én gang. Finn noen som er like entusiastisk over sjansen til å bli kjent med deg, som du er over å bli kjent med de. Du fortjener entusiasme, ikke nølende uvisshet. Anonymkode: bad2f...087 Ts her. Jeg har jobbet MYE med meg selv etter det forholdet, og jeg gjør det fortsatt. Jeg hadde en liten «set-back» akkurat der og da. Er ganske sikker på at jeg er klar for et forhold nå. Jeg har bygd opp selvfølelsen etter det forferdelige forholdet. Jeg vet akkurat hva jeg vil og jeg vet også hva jeg kan bidra med i et forhold. Anonymkode: 79c94...60b
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ts her. Etter en date så tenker jeg jo at han ikke kjente meg så godt. Så jeg syntes det er verdt å gi det en sjanse. Anonymkode: 79c94...60b og det går andre veien og - en date, du kjenner ikke han så godt heller. når det er sagt, jeg kjenner igjen følelsen du har. Opplevd det selv. Jeg og ville gi ting en sjanse, men han valgte meg bort og gikk tilbake til en eks... nesten så en skulle tro jeg hadde skrevet dette, enda min historie er fra noen år tilbake. Tenker at #7 her treffer veldig spikeren på hodet... vi ble valgt bort, til fordel for noe gammelt og noe som ikke funka. Hadde typen vi var på date med virkelig vært gira på oss, hadde vi blitt valgt. Mitt råd er, la det ligge. Gå videre - for det har han gjort. Og tenk på det som en fin opplevelse den ene daten, men at det ikke ble mer. Anonymkode: a01ba...20e 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ts her. Etter en date så tenker jeg jo at han ikke kjente meg så godt. Så jeg syntes det er verdt å gi det en sjanse. Anonymkode: 79c94...60b Du møtte han bare EN gang?! Også fikk du den reaksjonen av at han ville satse på noen andre? Ganske ustabilt… Høres ut som du bør jobber mer med deg selv (med profesjonelle). Han hadde uansett kontaktet deg om han var interessert. Anonymkode: 7ffca...419 5 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars #12 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du møtte han bare EN gang?! Også fikk du den reaksjonen av at han ville satse på noen andre? Ganske ustabilt… Høres ut som du bør jobber mer med deg selv (med profesjonelle). Han hadde uansett kontaktet deg om han var interessert. Anonymkode: 7ffca...419 Ts her. Reaksjonen min var ikke bra og den kom overraskende på meg også, da jeg trodde jeg hadde lagt opplevelsen fra forrige forhold fra meg. Og jeg ba virkelig om unnskyldning for det. Nå i etterkant har jeg jobbet med det og jeg gjør det fortsatt og føler meg på et helt annet sted enn da. Men, ja. Hadde han vært interessert så hadde han jo tatt kontakt. Så får bare gå videre. Det er bare så synd når man treffer noen man har så mange ting til felles med….. Men ja, jeg skjønner…. Anonymkode: 79c94...60b 2
Daria Skrevet 23. mars #13 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts her. Jeg har jobbet MYE med meg selv etter det forholdet, og jeg gjør det fortsatt. Jeg hadde en liten «set-back» akkurat der og da. Er ganske sikker på at jeg er klar for et forhold nå. Jeg har bygd opp selvfølelsen etter det forferdelige forholdet. Jeg vet akkurat hva jeg vil og jeg vet også hva jeg kan bidra med i et forhold. Anonymkode: 79c94...60b Du hadde en set-back i det du møtte motstand, dvs i den situasjonen du ble testet på hvor langt du faktisk har kommet, ergo er du ikke så klar som du tror. Det hjelper ikke at man har jobbet med ting på det teoretiske planet og fungerer i fredstid når man i praksis sprekker ved første antydning til press. Hadde noen skjelt meg ut på den måten etter én date, ville jeg neppe vært så lysten på et nytt forsøk. En unnskyldning om at du hadde rettet baker for smed og egentlig var sint på en annet hadde ikke vært spesielt betryggende. 4 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars #14 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ts her. Jeg har jobbet MYE med meg selv etter det forholdet, og jeg gjør det fortsatt. Jeg hadde en liten «set-back» akkurat der og da. Er ganske sikker på at jeg er klar for et forhold nå. Jeg har bygd opp selvfølelsen etter det forferdelige forholdet. Jeg vet akkurat hva jeg vil og jeg vet også hva jeg kan bidra med i et forhold. Anonymkode: 79c94...60b Du er nok ikke så klar som du tror. Anonymkode: 9de27...972 1 7
AnonymBruker Skrevet 23. mars #15 Skrevet 23. mars Daria skrev (19 minutter siden): Du hadde en set-back i det du møtte motstand, dvs i den situasjonen du ble testet på hvor langt du faktisk har kommet, ergo er du ikke så klar som du tror. Det hjelper ikke at man har jobbet med ting på det teoretiske planet og fungerer i fredstid når man i praksis sprekker ved første antydning til press. Hadde noen skjelt meg ut på den måten etter én date, ville jeg neppe vært så lysten på et nytt forsøk. En unnskyldning om at du hadde rettet baker for smed og egentlig var sint på en annet hadde ikke vært spesielt betryggende. Jeg sier jo også at jeg har jobbet med dette i etterkant av «episoden». Og jeg skjelte han ikke ut, slik du sier. Han sa, etter første date, ved flere anledninger, at han ville fortsette å treffe meg. Når han så plutselig gikk tilbake til ex’en mente jeg han ikke burde sagt til meg at han var interessert i noe med meg (som han sa ved to forskjellige anledninger). Jeg skjelte han ikke ut. Jeg ble veldig glad da han ville at vi skulle treffes igjen og ble derfor skuffet da han gikk tilbake til ex’en. Jeg vet at jeg bare burde sagt ok og lykke til men jeg gjorde ikke det. Akkurat da bekreftet han bare det jeg tenkte etter bruddet med min ex. At man ikke kan stole på noen. Anonymkode: 79c94...60b
AnonymBruker Skrevet 23. mars #16 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg sier jo også at jeg har jobbet med dette i etterkant av «episoden». Og jeg skjelte han ikke ut, slik du sier. Han sa, etter første date, ved flere anledninger, at han ville fortsette å treffe meg. Når han så plutselig gikk tilbake til ex’en mente jeg han ikke burde sagt til meg at han var interessert i noe med meg (som han sa ved to forskjellige anledninger). Jeg skjelte han ikke ut. Jeg ble veldig glad da han ville at vi skulle treffes igjen og ble derfor skuffet da han gikk tilbake til ex’en. Jeg vet at jeg bare burde sagt ok og lykke til men jeg gjorde ikke det. Akkurat da bekreftet han bare det jeg tenkte etter bruddet med min ex. At man ikke kan stole på noen. Anonymkode: 79c94...60b Men det at det tok deg en hel uke å innse din ekstreme overreaksjon og refleksjonene rundt bakgrunnen for denne, det tyder også på at du er langt ifra klar for et nytt forhold. Som beskrevet over, det er i slike øyeblikk av motgang og avvisning at vi får muligheten til å se hvor langt vi er kommet på veien. Mellom de slagene, føler vi oss alltid langt mer healed enn hva vi er. Det er dette som er så skummelt, fordi da har vi veldig lett for å gå for fort fram mot nye forhold. Du viser tydelig at det ikke helt er tiden for det enda, hvis du ønsker å være sikker på en høy suksessrate: både mtp. valg av riktig partner, samt hvor sunt du kan møte opp i et nytt forhold. Anonymkode: b604d...0bf 2
Daria Skrevet 23. mars #17 Skrevet 23. mars (endret) Du ble sint og skrev stygge ting til ham, men du skjelte ham ikke ut? På mottakssiden tror jeg den forskjellen (som du gjerne må utdype) oppleves ganske akademisk, særlig når det tar deg en uke å innse at du var urimelig og beklage. Endret 23. mars av Daria 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #18 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det at det tok deg en hel uke å innse din ekstreme overreaksjon og refleksjonene rundt bakgrunnen for denne, det tyder også på at du er langt ifra klar for et nytt forhold. Som beskrevet over, det er i slike øyeblikk av motgang og avvisning at vi får muligheten til å se hvor langt vi er kommet på veien. Mellom de slagene, føler vi oss alltid langt mer healed enn hva vi er. Det er dette som er så skummelt, fordi da har vi veldig lett for å gå for fort fram mot nye forhold. Du viser tydelig at det ikke helt er tiden for det enda, hvis du ønsker å være sikker på en høy suksessrate: både mtp. valg av riktig partner, samt hvor sunt du kan møte opp i et nytt forhold. Anonymkode: b604d...0bf Ts her. Må bare få presisere at jeg har jobbet med dette (med psykolog) i etterkant av det som skjedde. Det skjedde ikke i forrige uke, liksom. Det har gått noe tid. Anonymkode: 79c94...60b
AnonymBruker Skrevet 23. mars #19 Skrevet 23. mars Man kan undres om det bare er eksen din som gjorde forholdet dysfunksjonelt ut i fra det du skrev i hi. Oftest er det galskap fra begge parter som skaper et dysfunksjonelt forhold og ikke bare den ene. Men kvinner har liksom fått det for seg at det alltid er mannen sin feil, og diagnoser settes uten at noen lenger er kritisk til det som blir sagt. Og Siden ingen er kritisk så får de lov til å holde på. Av det jeg leser i innlegget ditt ts så oppfyller du alle kriterier for å være like idiot som eksen din. Og hadde jeg vært den som fikk de meldingene så hadde redigert navnet ditt til 'gal kvinne uten selvinnsikt ikke ta kontakt' i kontaktlista mi. Anonymkode: 5cb64...de7 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #20 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan undres om det bare er eksen din som gjorde forholdet dysfunksjonelt ut i fra det du skrev i hi. Oftest er det galskap fra begge parter som skaper et dysfunksjonelt forhold og ikke bare den ene. Men kvinner har liksom fått det for seg at det alltid er mannen sin feil, og diagnoser settes uten at noen lenger er kritisk til det som blir sagt. Og Siden ingen er kritisk så får de lov til å holde på. Av det jeg leser i innlegget ditt ts så oppfyller du alle kriterier for å være like idiot som eksen din. Og hadde jeg vært den som fikk de meldingene så hadde redigert navnet ditt til 'gal kvinne uten selvinnsikt ikke ta kontakt' i kontaktlista mi. Anonymkode: 5cb64...de7 Ts her Hadde du visst hva jeg gjennomgikk i det forholdet hadde du aldri skrevet det du gjorde her. Anonymkode: 79c94...60b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå