Gå til innhold

Vil hun bare ha hjelp med barna sine?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater ei som har tre små barn. 

Fikk forrige helg treffe barna hennes og vi hadde en hyggelig dag sammen. 

Jeg er den klart mer stabile i dette forholdet med grei økonomi og forsørger mulighet. 

Det jeg reagerer på er at hen har nevnt flere ganger at jeg kan hjelpe henne med barna.

Jeg har kjøpt en del dagligvarer og gjort en del tjenester hittil. 

Det jeg reagerer på er at på slutten av dagen når barna er lagt og sover, så sitter hun langt i fra meg og scroller på mobilen. 

Når jeg setter meg ved siden, så lener hun seg bort fra meg og det føles som hun vil bare se på mobilen, og så sitter vi der i 40 minutter nesten uten å snakke.

Når jeg da nevnte at jeg ville ha litt oppmerksomhet så ble hun skikkelig sint, og jeg fikk en lang lekse om hvor slitsomt det er å være alenemor og at jeg måtte forstå...

Jeg føler nå ganske i tvil om jeg har lyst til dette. Føler hun bare vil ha meg fordi jeg kan hjelpe henne både med tjenester og økonomi og har begynt å lure på hva jeg får av forholdet, når hele kroppspråket var så avvisende som det går ann. Dette har også skjedd før, når barna var hos sin far. Hun var hos meg og så på film, jeg følte nesten det var like greit jeg ikke var tilstede når hun var opptatt av filmen og ignorerte meg totalt. 

Likevel påstår hun at hun har følelser for meg. 

Er dette bare normalt når en kvinne har små unger, eller ville dere tolket det slik at hun bare vil bruke meg? 

Anonymkode: 19115...353

• Hjerte 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et hyggelig og kjærlig forhold, du blir utnyttet, og fortjener ikke kjeft fordi du forventer litt kjærestetid. Ville avsluttet ganske raskt nå. 

Anonymkode: 31b5b...0c5

• Liker 36
  • Nyttig 13
Skrevet

Høres ut som hun bare bruker deg. Ikke noe å samle på :)

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er den klart mer stabile i dette forholdet med grei økonomi og forsørger mulighet. 

Det jeg reagerer på er at hen har nevnt flere ganger at jeg kan hjelpe henne med barna.

Det jeg reagerer på er at på slutten av dagen når barna er lagt og sover, så sitter hun langt i fra meg og scroller på mobilen. 

Når jeg setter meg ved siden, så lener hun seg bort fra meg og det føles som hun vil bare se på mobilen, og så sitter vi der i 40 minutter nesten uten å snakke.

Når jeg da nevnte at jeg ville ha litt oppmerksomhet så ble hun skikkelig sint, og jeg fikk en lang lekse om hvor slitsomt det er å være alenemor og at jeg måtte forstå...

Jeg føler nå ganske i tvil om jeg har lyst til dette. Føler hun bare vil ha meg fordi jeg kan hjelpe henne både med tjenester og økonomi og har begynt å lure på hva jeg får av forholdet, når hele kroppspråket var så avvisende som det går ann. Dette har også skjedd før, når barna var hos sin far. Hun var hos meg og så på film, jeg følte nesten det var like greit jeg ikke var tilstede når hun var opptatt av filmen og ignorerte meg totalt. 

Er dette bare normalt når en kvinne har små unger, eller ville dere tolket det slik at hun bare vil bruke meg? 

Dropp dette mennesket, hun er kun interessert i økonomisk støtte og hjelp med barna. 

Anonymkode: 4173a...58d

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet

Kanskje hun bare var sliten, trøtt og lei og trengte litt fred og ro? Trekk deg unna ett par uker og se hva som skjer. Surr igjen pengesekken, du skal ikke forsørge noen som helst, spesielt ikke så tidlig som i datingfasen.
Hva får du utav forholdet?

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun bare var sliten, trøtt og lei og trengte litt fred og ro? Trekk deg unna ett par uker og se hva som skjer. Surr igjen pengesekken, du skal ikke forsørge noen som helst, spesielt ikke så tidlig som i datingfasen.
Hva får du utav forholdet?

Det er jo det jeg spør meg selv mye nå, hva får jeg ut av det. Annet enn et håp om at ting endrer seg. 

Har merket også at hun har tendens til å fortelle meg alt jeg gjør og tenker galt når hun blir sur. Og jeg føler det ikke er noe sannhet i det og hun beskriver egentlig trekk jeg føler hun selv har. Syns det er ganske pussig. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke får det du trenger ut av forholdet, hun får en mann som  hjelper til med byrden, så er det ikke liv laget. Har dere (nok) sex? Støtter hun deg på andre områder? Lager hun mat? Om ikke så er det bare å forlate, du blir utnyttet.

Anonymkode: cc84f...c6c

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som et forhold jeg var i en gang. Han hadde ikke bil. Så første gang jeg var på besøk lurte han på om han kunne låne bilen min for å hente noe et par km unna og raskt tilbake. Altså, hva svarer man...anyways, han fikk låne den. Jeg passet sønnen hans imens. Vel, han ble borte i 4 timer... Jeg leste til, og la sønnen hans på 5 år. Dette ble rutine. Jeg kom dit, passet sønnen mens han dro til kompiser. Fant etterhvert ut at han ikke hadde førerkort (ja, det burde jeg sjekket) og det han drev med så lenge, var narkotika.

Jeg sluttet å dra dit. Og meldte han til barnevernet. 

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Delvis normalt, delvis ikke. Jeg har to. Hadde jeg vært i den situasjon med introduksjon av ny kjæreste og hele dagen,  og kvelden sammen,  hadde jeg vært helt ferdig... og hun har tre. Hun har sikkert avverget minst ti kriser, spesielt hvis dagen var hyggelig for deg 😅 dem kvelden med film er litt mer spesiell. Men der må man vite hva hun gjorde før. 

Anonymkode: 7e2dc...281

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo det jeg spør meg selv mye nå, hva får jeg ut av det. Annet enn et håp om at ting endrer seg. 

Har merket også at hun har tendens til å fortelle meg alt jeg gjør og tenker galt når hun blir sur. Og jeg føler det ikke er noe sannhet i det og hun beskriver egentlig trekk jeg føler hun selv har. Syns det er ganske pussig. 

Er veldig tidlig i forholdet å tenke slikt… Tror du bør droppe henne når følelsene dine er sånn❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Delvis normalt, delvis ikke. Jeg har to. Hadde jeg vært i den situasjon med introduksjon av ny kjæreste og hele dagen,  og kvelden sammen,  hadde jeg vært helt ferdig... og hun har tre. Hun har sikkert avverget minst ti kriser, spesielt hvis dagen var hyggelig for deg 😅 dem kvelden med film er litt mer spesiell. Men der må man vite hva hun gjorde før. 

Anonymkode: 7e2dc...281

Men å få kjeft og bli fryst ut i stedet for klem og kos? 

Jeg tenker en klem er ganske god avkobling. Har jo barn selv, så tenker jeg det er ikke helt min greie å istedet for klem bli fryst ut og få kjeft.

• Liker 7
Skrevet

Du blir helt klart utnyttet. Finn deg ei anna ei som du slipper å forsørge og passe barna til. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan nok være sånn en del dager.

Men jeg er sammen med far til mine små barn, så han får naturligvis like mye ut av å "tjene" familien som jeg gjør. I tillegg er jeg den som drar mesteparten av det økonomiske lasset, og er mest stabil.

Mange dager, særlig når barna er under 2-3 år, er jeg faktisk ganske utslitt på kvelden. Og jeg føler også at jeg får mer enn nok kroppskontakt bare av barna, og da har det hendt at jeg føler meg litt kvalt når mannen også vil ha min oppmerksomhet og kroppskontakt. Alle vil ha en bit av meg, og det kan føles ut som det ikke finnes tid til å bare være meg selv og lytte til egne behov.

Men 90% av dagene søker jeg nærhet med mannen. Sitter ved siden av han, snakker om alt og ingenting. Det er viktig for meg å vise hvor mye jeg elsker han når jeg har overskudd, og de dagene jeg ikke har det viser jeg det så godt jeg kan med enkle kyss, smil og ett "glad i deg", så forklarer jeg heller at jeg er sliten og trenger "en kveld i eget hode".

Så jeg forstår henne litt. Og det er ikke sikkert hun mener å være sånn, og det kan godt hende hun virkelig liker deg romantisk.

Men dette kommer sannsynligvis ikke til å bare forsvinne. Og trives du ikke med det nå så tviler jeg på at det blir bedre på en lang stund med mindre dere prater om det og hun ønsker å endre seg.

Anonymkode: a27ca...067

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke liv laga for deg, Ts!

Man kan si mye negativt om måten hun behandler deg.

Men å gå inn i det har egentlig ikke så veldig mye hensikt. For faktum er at DU ikke har det godt i dette forholdet, og da skal du ikke fortsette forholdet heller! ❤️

I en datefase er de fleste opptatt av å vise seg fra sin beste side. Denne kvinnen viser misnøye, hun kjefter urimelig på deg, hun synes å utnytte deg, og hun ønsker ikke din nærhet (selv ikke etter en dag hvor du har stilt opp for henne og barna hennes). Tenk deg da hvordan hun kommer til å være hvis dere flytter sammen...

Jeg er kvinne, men hadde jeg opplevd lignende fra en mann, så hadde jeg kuttet ham ut og ikke sett meg tilbake!

Du fortjener en kvinne som setter pris på deg, som ønsker å være nær deg både emosjonelt og fysisk (og seksuelt). Uten den emosjonelle nærheten som gjør at begge ønsker å gjøre det beste for den andre, uten den naturlige fysiske nærheten i hverdagen, så er sex lite verdt. For selv om sexen ev. er "bra", så vil det aldri være nok til å få forholdet til å fungere i lengden.

Måten hun avviser deg på viser at hun ikke har særlig respekt for deg. Hun sier hun er glad i deg, men de ordene er svært billige, for i praksis viser hun mye annet enn kjærlighet.

Du opprettet denne tråden her for å spørre. Men jeg tror du allerede vet svaret selv, for du har det ikke godt i dette forholdet, du merker at du blir utnyttet og ikke respektert. Da synes jeg du skal stole på deg selv.

Så kommer hun sikkert til å protestere og komme med masse godord for å hanke deg inn igjen, og kanskje hun til og med en kortere periode vil være veldig "på", for å lure deg tilbake. Men det endrer ikke noe, hun er fremdeles den hun har vist deg at hun er til nå.

Anonymkode: 44786...6f9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er ikke liv laga for deg, Ts!

Man kan si mye negativt om måten hun behandler deg.

Men å gå inn i det har egentlig ikke så veldig mye hensikt. For faktum er at DU ikke har det godt i dette forholdet, og da skal du ikke fortsette forholdet heller! ❤️

I en datefase er de fleste opptatt av å vise seg fra sin beste side. Denne kvinnen viser misnøye, hun kjefter urimelig på deg, hun synes å utnytte deg, og hun ønsker ikke din nærhet (selv ikke etter en dag hvor du har stilt opp for henne og barna hennes). Tenk deg da hvordan hun kommer til å være hvis dere flytter sammen...

Jeg er kvinne, men hadde jeg opplevd lignende fra en mann, så hadde jeg kuttet ham ut og ikke sett meg tilbake!

Du fortjener en kvinne som setter pris på deg, som ønsker å være nær deg både emosjonelt og fysisk (og seksuelt). Uten den emosjonelle nærheten som gjør at begge ønsker å gjøre det beste for den andre, uten den naturlige fysiske nærheten i hverdagen, så er sex lite verdt. For selv om sexen ev. er "bra", så vil det aldri være nok til å få forholdet til å fungere i lengden.

Måten hun avviser deg på viser at hun ikke har særlig respekt for deg. Hun sier hun er glad i deg, men de ordene er svært billige, for i praksis viser hun mye annet enn kjærlighet.

Du opprettet denne tråden her for å spørre. Men jeg tror du allerede vet svaret selv, for du har det ikke godt i dette forholdet, du merker at du blir utnyttet og ikke respektert. Da synes jeg du skal stole på deg selv.

Så kommer hun sikkert til å protestere og komme med masse godord for å hanke deg inn igjen, og kanskje hun til og med en kortere periode vil være veldig "på", for å lure deg tilbake. Men det endrer ikke noe, hun er fremdeles den hun har vist deg at hun er til nå.

Ja 🥺 jeg tror jeg vil bare ha bekreftelse på at jeg tenker riktig. 

Hun er veldig attraktiv og jeg er tiltrukket henne, så det er på et vis vanskelig for meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei ts, du vil ikke dette, helt sikkert! Dette er en av grunnene til at forholdet mitt røk og jeg nyter tilværelsen som 50% pappa. Ja, det er veldig slitsomt å være foreldre, men det finnes dem som jobber for å ha et overskudd, også er det dem som bare har gitt opp og egentlig har mer enn nok med seg selv og sitt. 
Jeg har selv datet en del og det har aldri falt meg inn å ikke prioritere daten når vi er i lag. Og av alenemødre jeg har datet, har dette heller aldri vært tilfelle. Hadde jeg opplevd det du opplever nå, så hadde jeg rett og slett bare reist meg opp og sagt at jeg ser du trenger tiden for deg selv nå, så jeg stikker. Ha det bra

Anonymkode: 5c737...a09

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja 🥺 jeg tror jeg vil bare ha bekreftelse på at jeg tenker riktig. 

Hun er veldig attraktiv og jeg er tiltrukket henne, så det er på et vis vanskelig for meg. 

Da er det på tide å tenke med det hodet du har som har hjerne, ikke det som vil gjerne... ;)

Tenk litt gjennom hva du legger i det å være attraktivt!?

For meg blir en utseendemessig vakker person med en ikke bra personlighet i beste fall en ordinær person, som regel blir den personen helt uattraktiv for meg, også seksuelt. Hjelper ikke at jeg ev. var tiltrukket av personen i utgangspunktet. Når personen viser stygge sider, og/eller behandler meg dårlig, da blir det fullstendig turnoff.

Vil du virkelig ha sex med en kvinne som utnytter deg, som avviser deg, som er sur, gretten, og trekker seg fysisk unna deg? Finner du en slik kvinne attraktiv? "Veldig attraktiv"??? Jeg tror ikke det - håper ikke det for din del.

Jeg tror du ikke har lyst til å innrømme at hun er som hun er. Du ønsker å være tiltrukket av den kvinnen hun først fikk deg til å tro at hun var. Den har hun nå vist deg flere ganger at hun ikke er. Da er det viktig at du skiller mellom det som var dine håp, men ikke reelt, siden hun ikke er den hun først fikk deg til å tro - og virkeligheten.

Hvis du virkelig innser dette, så blir det ikke så vanskelig, for da blir hun ikke særlig attraktiv for deg som partner lenger.

Fortsetter du dette forholdet, så risikerer du å bli hektet og manipulert, og da sitter du en dag og lurer på hvordan du kunne ende opp med en dame som behandler deg så dårlig og utnytter deg. Men gjør du det, så var det selvvalgt, fordi du ikke ville se det du nå faktisk ser om hvem hun er.

Du har det ikke godt i dette forholdet, hun er ikke en god partner for deg. Da er det ikke så vanskelig å avslutte og kutte all kontakt. (Og for all del - hold deg unna selv om hun kommer og lover deg gull og grønne skoger og endringer i ettertid, det er ikke reelt når du ser på hvordan hun faktisk behandler deg!)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hun er veldig attraktiv og jeg er tiltrukket henne

Så dette er det viktigste for deg skjønner jeg. 
Da kan du bare holde på så blir det vel noe på deg tilslutt 

Anonymkode: d8aaa...898

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er merkelig å introdusere en date til barna.

Og hvis det er så slitsomt å være enslig forelder, burde hun kanskje prioritere noe annet enn å date når barna er små.

Anonymkode: 0ea9b...d4c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som ei dame du kun burde treffe når hun har barnefri om du vil hun ha henne i livet sitt. Hun har ikke egentlig lyst eller behov for noen annen relasjon enn en forsørger når hun har barna, ang nærhet så blir hun mettet av dem når hun har dem derfor trenger hun ikke deg der.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...