Gå til innhold

Når startet din fødsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Startet ca kl 20.

Vannet gikk. Men startet mest sannsynlig med rier ca 10 min før vannavgang.

37 uker på vei.

Anonymkode: 6cee2...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nr 1: kl 22.30, startet med vannavgang dagen etter termin. Babyen ble født ca 17 timer etter at vannet gikk. 
Nr 2: kl 22.30, startet med vannavgang to dager etter termin. Babyen ble født ca 8 timer etter at vannet gikk.

Nr 3: Ble satt i gang dagen etter termin. 

Anonymkode: 4ddda...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 13.02):

Til dere som ikke ble igangsatt

Når på døgnet startet din fødsel ?

Startet det med rier eller vannavgang?

Hvilken uke var du i? 

Anonymkode: de50e...f5b

Vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å svare, men...

Startet med vannavgang natt til søndag seks dager før termin. Skjedde ikke noe mer. Ble forsøkt igangsatt mandag morgen. Endte med keisersnitt natt til tirsdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 13.02):

Til dere som  ikke ble igangsatt: 

Når på døgnet startet din fødsel ?

Startet det med rier eller vannavgang?

Hvilken uke var du i? 

Anonymkode: de50e...f5b

Fødsel nr 1 startet med svaake rier på kvelden, rundt 21 tror jeg. Født halvannet døgn senere. Fødte på termindato. 

Nr 3 startet med vannavgang, ca 2,5 uke før termin. 

Anonymkode: 1ff57...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka åtte om morgenen ble jeg vekket av sterke ryggsmerter, som kom i sånne "spark" bak i korsryggen. Det visste jeg ikke da, men det var starten på riene, på fødselen. Holdt på hele dagen. Fødte på kvelden i halv ni tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vannavgang kl 08 om morgenen i uke 38, idet jeg skulle ta på ytterjakka. Riene kom nesten med en gang og var i aktiv fødsel veldig kort etter. Heldigvis kort vei til sykehuset og var allerede på vei til å bli kjørt et sted.

Hadde hatt noe jeg lurte på om var rier 5 dager før, der ganske vonde murringer kom og gikk i par dager, så det var nok enten forvarsel eller rier som stoppet opp igjen  

Anonymkode: 924fa...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge mine fødsler startet med rier noen dager over termin (uke 41), den første om natta/tidlig morgen (fødte på ettermiddagen) og den andre tidlig på kvelden (18-tida, fødte kl 01 om natta).

Anonymkode: 76883...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nr 1 på termindatoen, vannet gikk om natten, er født kl 14 

2 på termindatoen, riene begynte ca kl 15, født kl 18:10, gikk veldig fort 

Anonymkode: c344e...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nr 1: 3 dager før termin, midt på natta med rier, født ca 6 timer seinere

Nr 2: 7 dager før termin, midt på natta med vannavgang, født ca 45 min seinere. 

Anonymkode: c706c...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vannet gikk spontant 35+6 med førstemann. Babyen lå i seteleie, og vi skulle egentlig inn til kontroll for det uken etter mener jeg. Riene startet noen timer senere, varte i et døgn med helt overkommelige rier uten at det rikket seg en cm, men så gikk jeg fra ingenting til full åpning og baby på brystet ila. 30 min. Ble lagt inn fra vannet gikk for å få antibiotika intravenøst, noe jeg er glad for siden det plutselig gikk så fort.

Med nummer to våknet jeg med en moderat og konstant mensmurring i uke 38+0. Gikk på do, og det var litt slimete og lyserosa. Hadde fått beskjed om at jeg skulle komme inn med en gang jeg merket tegn til fødsel pga styrtfødsel med første, men ventet siden det ikke var rier, bare følelsen av at noe kom til å starte snart. Rakk å ordne babyklærne og ta en tur på ikea før riene startet, og da dro vi inn. Da var jeg 7 cm, og en halvtime senere var fødselen over.

Anonymkode: 18b87...072

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 starta med spontan vann avgang ganske nøyaktig kl 00:00 på natten. Var da i uke 38. 

Nr2, syns det starta ganske tidlig med nr 2. hadde mye kynnere og sammentrekninger fra uke 35. Var på kontroll på sykehuset pga mistenkte at det lakk fostervann i uke 37+2 hadde da regelmessige «rier» var ikke lekkasje av forstervann og regnet med at det ville ta noen uker før hun ble født, sa de etter undersøkelsen. Da var kl 21:30. kl 7 på morran dagen etter gikk vannet og hun kom 4 timer etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Startet med rier hhv på formiddag og ettermiddag. Fødte i uke 40+5 (gutt) og 41+0 (jente)

Anonymkode: 6d6fd...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Startet med rier i tretiden på natten på termindato.

Anonymkode: 9b9cf...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Våknet til at vannet gikk 37+0, og fødte 37+3. Dette var første.

Anonymkode: 79f48...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...