AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Til dere som ikke ble igangsatt: Når på døgnet startet din fødsel ? Startet det med rier eller vannavgang? Hvilken uke var du i? Anonymkode: de50e...f5b
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Startet på natten med rier 4 dager før termindato. Slimproppen gikk jevnt gjennom hele dagen, men hadde ellers ingen tegn til at noe skulle skje. Anonymkode: c2a6e...90b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars Hadde modningsrier i 4 dager, selve fødselen startet rundt midnatt. Vannet gikk ikke før 10 cm åpning. Var 41+1 Anonymkode: cf831...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars Uke 37. Vannet gikk kl 23 Anonymkode: 9408f...f53 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Vannet gikk natt til søndag, men fødselen startet ikke før et par dager etter. Anonymkode: 33615...733 1
solfred Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Vannet gikk klokken 19, ble født seks timer senere. Var i uke 32+0. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Til dere som ikke ble igangsatt: Når på døgnet startet din fødsel ? Startet det med rier eller vannavgang? Hvilken uke var du i? Anonymkode: de50e...f5b Startet med rier, fødte 10 dager før termin. Anonymkode: e25ba...091 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Skrevet 23. mars 37+2, startet med vannavgang midt på natta. Anonymkode: 969a3...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Skrevet 23. mars Starter 5 dager før termin på begge to. Med førstemann gikk vannet mens jeg la siste hånd på verket på barnevogna (nystrøket sengetøy, jadda). Første fødsel tok ca 10 timer. Med andremann begynte riene rundt midnatt. Vannet gikk ikke før senere, tror kanskje jordmoren poppet vannet. Ble styrtfødsel med andremann, tror det tok ca en time før lillebror var ute. Anonymkode: 883f1...d62 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Skrevet 23. mars Nr 1, i uke 37+4. Vannet gikk i lunchtider, riene startet ca to timer senere, og ungen ble født halv 4 om natta. Nr 2, i uke 39+1. Startet med rier i 5-6 tiden om natten, vannet gikk ca kl 10 og fødsel halv 11. På begge hadde jeg falsk start akkurat ei uke før. Da fikk jeg kynnere som etter hvert ble regelmessige og tette (5 min mellom), noe som gjorde at jeg dro til sykehuset. Fikk åpning på 2 cm, men alt ga seg etter ca 7 timer, så da var det bare å dra hjem igjen. 😐 Anonymkode: 88388...731 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #12 Skrevet 23. mars Førstemann: Startet på natta (midnatt) fem dager før termin. Regelmessige rier som startet svake med 15 min mellom, og økte gradvis i styrke utover natta/morgenen. I 10-tiden kjørte vi til sykehuset, men jeg var bare 1-2 cm. Pga lang reisevei fikk vi bli. Jeg var innom badekar før riene ble for vonde, og jeg fikk lystgass. De tok vannet underveis, og han ble født kl 23. Så hele greia tok nesten ett døgn. Andremann, to år senere: Riene begynte svakt kl 12 på dagtid på termindato. Kom ca hvert tiende minutt, men de var svake (litt sterke mensmurringer bare). Dette fortsatte hele dagen, men begynte å ta seg litt opp på kvelden. Kl 23 ble de ganske vonde og vi kjørte til sykehuset. Vi ankom sykehuset rett før midnatt, og vannet gikk rett etter jeg kom inn dørene. Etter det gikk det veldig raskt, og han ble født 02:45. Styrtfødsel kalte de det. Skikkelig heftig på slutten. Dette var for fem dager siden 😅 Anonymkode: eabcb...c11 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #13 Skrevet 23. mars Første fødsel startet med rier kl.23, intense og 5min mellom dro vi på sykehuset. Gikk to døgn før hun kom. Vannet tok de på siste dagen. Anonymkode: 2cead...47d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #14 Skrevet 23. mars Rier på morgen ca kl 8, 6 dager etter termin. Trodde alle fødsler startet om natt omtrent.. men det gjorde ikke min. Vannet gikk aldri, den måtte de ta. Anonymkode: cb3f4...33f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #15 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Til dere som ikke ble igangsatt: Når på døgnet startet din fødsel ? Startet det med rier eller vannavgang? Hvilken uke var du i? Anonymkode: de50e...f5b Rier kl 4 om natta. Uke 40+6 Anonymkode: 4e5ef...82b 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #16 Skrevet 24. mars Startet med rier helt ut av det blå i 16-tiden på ettermiddagen. Var 41+6 da (dagen før planlagt igangsettelse) 🤭 Hadde ingen tegn tidligere på dagen, kun kynnere men de hadde jeg hatt i månedsvis så ikke noe unormalt med det. Var også totalt umoden fire dager før ved kontroll på sykehuset. Så helt plutselig ble kynnerne vonde. Hadde halv-vonde uregelmessige rier hele kvelden og natta, og da jeg kom inn for planlagt igangsettelse kl. 8 påfølgende dag hadde jeg 3 cm åpning (og fortsatt økende rier). Han ble født kl. 15.30. Anonymkode: 8396d...6c9
AnonymBruker Skrevet 24. mars #17 Skrevet 24. mars 1- startet tiiiidlig morgen/sein natt. Ble født midt på dagen. 2- startet midt på dagen. Ble født ettermiddag. 3-startet ettermiddag, født ettermiddag. Anonymkode: 142f8...81c
AnonymBruker Skrevet 24. mars #18 Skrevet 24. mars Startet med rier, på termindato. Anonymkode: 30874...16f
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Skrevet 24. mars Vannet gikk i 6 tiden på morgenen, diskuterte med sykehuset, de mente jeg kunne ta meg goood tid, jeg var absolutt ikke enig så dro inn litt før 8. Ble liggende lenge på inntaksrom før noen sjekket meg. Klokka 9 var jeg 8 cm ved første sjekk og fikk føderom, fikk epidural med engang, lå 30 min før jeg kjente at nå ville han ut, fødte kl 10. Brukte lengre tid enn jordmor likte pga jeg kjente det begynte å revne. Var 40 + 4 (Med nummer 2 krevde jeg igsngsettelse og fikk det på 41+5. Gikk raskt da også, men de klipte når jeg begynte å revne pg ikke trykket. Kom inn på morgenen, kontrollert, fikk klyster som tok sin tid. Ga meg etterhvert noe for å settes igang. Ble liggende lenge. Fikk epidural, lå stille i 30 minutter, måtte tisse og så fødte på 10 minutter. Fødte kl 13) Anonymkode: 2859e...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå