Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir krenka av trøndersodd 

Anonymkode: 6099f...762

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

er det lov å si at noen er brun da? 

Anonymkode: 0b0be...ca1

Ja. Jeg er brun (fra India. Latinos kaller seg også brun). Har ikke noe imot at folk sier det, så lenge det ikke blir brukt som noe negativt. Afrikanere og deres etterkommere i andre land, bruker ofte "afro" eller "black". Det handler ikke så mye om selve fargen, men mer om kultur. Svart kultur, brun kultur osv. 

Anonymkode: b24d6...0f1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Jeg er brun (fra India. Latinos kaller seg også brun). Har ikke noe imot at folk sier det, så lenge det ikke blir brukt som noe negativt. Afrikanere og deres etterkommere i andre land, bruker ofte "afro" eller "black". Det handler ikke så mye om selve fargen, men mer om kultur. Svart kultur, brun kultur osv. 

Vil bare legge til at det oftest er afrikanere, spesielt african-americans, som omtaler kulturen sin som "black culture". De har jo også Black History Month, bevegelsen BLM osv. Vi andre fokuserer mer på selve region og land. (Mitt vedkommende: Indisk kultur, sør-asiatisk kultur, og latinsk kultur for de det gjelder, og de deler jo ofte opp i landene de kommer fra). Jeg tror de svarte i Amerika ofte er mer opptatt av dette enn resten av verden. Ser det hele tiden, overalt. Ikke at jeg dømmer dem, de har jo en rimelig horribel historie i USA.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...