Gå til innhold

Kjæresten har masse utslett og eksem på kroppen - vurderer å dumpe

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trakk en flott mann - trodde jeg, men etter å ha brukt lang tid på dating, turer, middager, så skulle vi være intime ilag. Jeg fikk sjokk da jeg så han var fullpakket av utslett og eksem på kroppen. Jeg vet at enkelte kan faktisk smitte over på min hud, så jeg måtte bare si jeg hadde mensen så vi ikke ble intime. Jeg har ikke lyst å såre han og si at jeg går fra han pga dette, men jeg klarer ikke. Hvordan bør jeg gå frem her?

Anonymkode: 9c080...206

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du egentlig?

Anonymkode: 30879...8cd

• Liker 23
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

…bare dump. Så går han til legen, får kremer som gjør han helt fin igjen, og finner en snillere kjæreste som bryr seg om ham.

Anonymkode: b0fe2...096

• Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 16
Skrevet

Eksem kan ikke smitte til andres hud. 

Hvis kroppen hans er dekket av eksem, så må han kanskje oppmuntres til å gjøre noe med det? Lysbehandling kan hjelpe mye. 

Eksem eller ikke- hvis fyren er ålreit så skjønner jeg ikke problemet. 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet

Hva med å støtte ham? Oppmuntrende kommunikasjon og tilby ham å søke medisinsk hjelp?

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligheten for at det er utslett som ikke smitter er veldig mye høyere enn at det er noe som smitter (kommer bare på skabb eller ringorm i farten). 

Si det som det er, like greit at han finner ut hva slags type du er. Han blir kanskje lei seg, men får det bedre etterpå.

Anonymkode: 20f05...2ce

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (5 minutter siden):

Hvis kroppen hans er dekket av eksem, så må han kanskje oppmuntres til å gjøre noe med det? Lysbehandling kan hjelpe mye. 

bundaberg skrev (3 minutter siden):

Hva med å støtte ham? Oppmuntrende kommunikasjon og tilby ham å søke medisinsk hjelp?

Kanskje han har oppsøkt hjelp. Ingen salver eller kremer fungerer som en vidunderkur og fjerner og forhindrer all eksem for alltid.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det jo ikke PK å reagere på fysiske utfordringer, men jeg mener det er en ærlig sak at noen ting er avtennende. For meg hadde det vært dårlige tenner og dårlig ånde. Det klarer jeg bare ikke, men manglende hår og annet hadde vært helt greit.

Det vil jo være i overkant brutalt å fortelle han grunnen for at du ikke ønsker å gå videre med forholdet, så du får jo bare finne på en grunn, men det er vel ikke umulig at han forstår allikevel. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (12 minutter siden):

Eksem er faktisk rimelig ekkelt og det er HELT naturlig at folk synes at det er turn off. 

Anonymkode: 5df19...347

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann fikk psoriasis i voksen alder. Skal jeg da vare dumpe han fordi?  Det finnes salver som hjelper en del. Men dessverre så er han for flink til å stoppe når det blir bra. Så da går det bare en dag eller to så et det fult tilbake. Jeg prøver å være flink til å minne han på å bruke salven der han er ille. Og han gleder seg til det blir sol. Da blir han mye bedre i huden. 

Anonymkode: 4ea85...9e6

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Trakk en flott mann - trodde jeg, men etter å ha brukt lang tid på dating, turer, middager, så skulle vi være intime ilag. Jeg fikk sjokk da jeg så han var fullpakket av utslett og eksem på kroppen. Jeg vet at enkelte kan faktisk smitte over på min hud, så jeg måtte bare si jeg hadde mensen så vi ikke ble intime. Jeg har ikke lyst å såre han og si at jeg går fra han pga dette, men jeg klarer ikke. Hvordan bør jeg gå frem her?

Anonymkode: 9c080...206

Han skjønner nok hvorfor du ikke ville være intim!

Hva med å være ærlig? Si du var uforberedt. Snakk med han!

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke «skjønner» problemet her virker temmelig falske. Det er stor forskjell på å kose med frisk hud og syk hud, og en kropp som er dekket av eksem (eller akne, for den saks skyld) er ikke frisk.

INGEN skal måtte skamme seg for å ikke tenne på noen som ikke fremstår som frisk. Vi er faktisk programmert til å unngå sykdom.

Jeg hadde selv ALDRI dratt på date med noen dersom kroppen min var full av eksem. Synes det er jævlig merkelig at denne mannen ikke har adressert problemet på noe vis. Virker jo ikke som om han tar det alvorlig og det er heller ikke noen turn on, akkurat. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min mann fikk psoriasis i voksen alder. Skal jeg da vare dumpe han fordi?  Det finnes salver som hjelper en del. Men dessverre så er han for flink til å stoppe når det blir bra. Så da går det bare en dag eller to så et det fult tilbake. Jeg prøver å være flink til å minne han på å bruke salven der han er ille. Og han gleder seg til det blir sol. Da blir han mye bedre i huden. 

Anonymkode: 4ea85...9e6

Forskjellen er vel at han ikke hadde kroppen full av psoriasis på aller første liggedate…? Du hadde kanskje rukket å bli seriøst glad i ham FØRST?

• Liker 9
Skrevet

Snakket du med ham om det? Spurte hva slags eksem/utslett det er? Eller lot du bare som om du ikke så det?

• Liker 2
Skrevet

Tenker du gjør klokt i å dumpe lille trollemor.

Og nei det kan ikke smitte. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere som ikke «skjønner» problemet her virker temmelig falske. Det er stor forskjell på å kose med frisk hud og syk hud, og en kropp som er dekket av eksem (eller akne, for den saks skyld) er ikke frisk.

INGEN skal måtte skamme seg for å ikke tenne på noen som ikke fremstår som frisk. Vi er faktisk programmert til å unngå sykdom.

Jeg hadde selv ALDRI dratt på date med noen dersom kroppen min var full av eksem. Synes det er jævlig merkelig at denne mannen ikke har adressert problemet på noe vis. Virker jo ikke som om han tar det alvorlig og det er heller ikke noen turn on, akkurat. 

Du vet ikke om han går til hudlege annenhver måned, for den saks skyld. 

Jeg har selv atopisk eksem, men det var ikke alltid jeg klarte å forhindre forverring i perioder da jeg var yngre, da utbrudd ble trigget av stress og hormoner. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Eksem er faktisk rimelig ekkelt og det er HELT naturlig at folk synes at det er turn off. 

Er eksem ekkelt?  Hvorfor? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke eksem, men får jo faen ikke pult uansett!

Anonymkode: 2b309...df6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke takler litt eksem er det nok like greit å gå. 

Anonymkode: 00991...e85

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var full av røde prikker en gang. Kjæresten var intim med meg selv om. Det smitter ikke. Det er ikke skabb? 

Anonymkode: ac6d8...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...