Gå til innhold

Hvor mye har du investert i fond/aksjer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

K30. 130k i aksjefond, 120k på konto,  eier leilighet til 5m hvor 2,8m er EK. 

Anonymkode: e80f8...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enslig kvinne, 48 år. Har bolig verdi ca. 5 mill og ca. 650K i fond. Utenom det har jeg ca. 200K på konto.

Ca. 1 mill i pensjonfond via arbeidsgiver

Anonymkode: eb936...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/23/2025 at 12:24 PM, AnonymBruker said:

Skal dette være en skryteside om hvem som har mest liksom? Hva med oss som ikke har noe da?

Anonymkode: db873...ab1

Ja, det skal visst det.

Nei, da må du finne noe annet å skryte av :)

Anonymkode: c7416...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne, 43 år, har 120000kr i diverse aksjer. 

Anonymkode: ff421...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K46. Nedbetalt hus, verdi mellom 2 og 3 mill (min del) aksjefond/aksjer/innskudd på ca 2,3 mill. Ikke allverden men jobber i lavtlønnsyrke og prioriterer en god hverdag… 

Anonymkode: 4ef18...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, for noen summer mange her har! Jeg har kr 165.000,- i aksjefond, en halv mill i pensjonsfond via arbeidsgiver. Enslig kvinne på 38 år. Er alenemor til 3 ungdommer. 

Anonymkode: 89f97...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Følte meg veldig fattig sammenlignet med andre i denne tråden. Men er vel ikke sunt å sammenligne for mye. Jeg er 35 år, har 50 000 i fond, pluss omtrent 400 000 i EK i boliglånet. 

Anonymkode: 0a341...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye har verdien gått ned de siste ukene på fondsparingen deres? Jeg grøsser når jeg ser tallene, nesten 100 000 borte på få uker…

Anonymkode: ff7f9...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syndet litt og sjekket hvor mye fondene mine var verdt nå, og det er ca 400k, nesten 50k ned på kort tid... Men det er hovedsakelig langsiktig sparing. Så skal prøve å ikke tenke så mye på det.

Ellers er det ca 550k på høyrente og forhåpentligvis ca 1,5 mill i EK i boligen. Har mye på bankkonto nå da vi planlegger å gjøre større nødvendig oppussing på boligen. Samboer har litt større formue enn meg, da han har arvet og fått forskudd på arv + tjent litt mer enn meg de siste årene. Vi er begge 31. 

Når man summerer, så høres det mye ut med 2,4mill oppspart, men jeg har da også 2 mill i boliglån + studielån, og har levd sparsommelig i mange år. Det koster utrolig mye å bo, så føler egentlig at alt jeg har går til dette. 

Anonymkode: ddbeb...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor mye har verdien gått ned de siste ukene på fondsparingen deres? Jeg grøsser når jeg ser tallene, nesten 100 000 borte på få uker…

Anonymkode: ff7f9...d28

40k ned fra det som var 400k, per nå ville jeg fått mer på høyrentekonto på innskuddene fra siste året, men slik er spillet. Aksjer og fond er ikke risikofritt, og over tid (5-10år) lønner det seg helt klart.

Anonymkode: aab63...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 11.46):

Jeg lurer på hvor mye det er vanlig å ha investert i aksjer/fond i forhold til alder. 

Selv er jeg 30 år og har 200 000 kr investert i fond. Har også en leilighet hvor jeg har ca. 900 000 i egenkapital

Hva har dere?

Anonymkode: a2da7...612

Hva er det du egentlig spør om, og hvorfor? Aksjer eller total (teoretisk) formue? 

En bolig er ikke likvid på samme måte som aksjer og fond. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...