Gå til innhold

Hvor mye har du investert i fond/aksjer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på hvor mye det er vanlig å ha investert i aksjer/fond i forhold til alder. 

Selv er jeg 30 år og har 200 000 kr investert i fond. Har også en leilighet hvor jeg har ca. 900 000 i egenkapital

Hva har dere?

Anonymkode: a2da7...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

50 år. 300 000 i fond, men ca 9 mill i egenandel i hus

Anonymkode: 242be...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

45 år, sammen med mannen min har vi litt over 2 millioner i fond/aksjer. 

Anonymkode: fa455...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

45 år, 150 000 i aksjeer og fond, ca 2 millioner nedbetalt verdi i bolig.

Anonymkode: 2471b...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

48 år. Overkant av 500K i fond. 4 mill i EK i hus/hytte.  Dette er min andel av egenkapitalen. 

Anonymkode: 2e40b...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal dette være en skryteside om hvem som har mest liksom? Hva med oss som ikke har noe da?

Anonymkode: db873...ab1

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

7 millioner i fond og boligverdi ca 20 millioner. Håper det var av interesse...

.. og det er for øvrig ikke hel rikig. Men det spiller vel ingen rolle. Hva er poenget med tråden...

Anonymkode: a1fe9...518

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 50, har 300.000 i fond/ aksjer og ca. en million i egenkapital i leilighet. 

Anonymkode: 4089c...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting. 30 år. Alt investert i hus. Slik renta er på boliglånet nå skal en ha ganske god avkastning på fond for å overgå renta på effektiv 5.6 + skatt 22prosent av evt overskudd på aksjer. Så betaler heller ekstra ned på boliglån i stedet for fond. Når har bare 1 mill igjen i boliglån skal fondssparing ta seg opp igjen. 

Anonymkode: 3e96a...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingenting. 30 år. Alt investert i hus. Slik renta er på boliglånet nå skal en ha ganske god avkastning på fond for å overgå renta på effektiv 5.6 + skatt 22prosent av evt overskudd på aksjer. Så betaler heller ekstra ned på boliglån i stedet for fond. Når har bare 1 mill igjen i boliglån skal fondssparing ta seg opp igjen. 

Anonymkode: 3e96a...f06

Du betaler kun skatt av avkastning om du realiserer utenfor ASK. Så det er veldig lett å slå boliglånsrenta faktisk.

Anonymkode: fbec2...cc6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 år, 9mill. i egenkapital i primærbolig, 4mill. egenkapital i leiligheter i utlandet, nettopp kjøpt et tomt til 2mill. hvor vi skal bygge en stor enebolig med utleiedel som blir vært ca.20mill. om 3-4 år ved ferdigstillelse. Ingen mulighet til å kjøpe aksjer nå da alle sparepengene skal gå mot bygging av dette huset. Har 1 mill. i lån som jeg planlegger å nedbetale innen 5 år. Kommer aldri til å ta opp noen lån igjen i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal dette være en skryteside om hvem som har mest liksom? Hva med oss som ikke har noe da?

Da kan du ta det som en motivasjonstråd.

Jeg er 47. Satt 8 år i kvinnefella med en narsissistisk samboer før jeg kjøpte meg leilighet i hemmelighet. Den har gitt meg 1,2 mill i EK.

Anonymkode: 036e9...5b5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

35 år. Har ca. 600 000 på konto (største del er «låst» i BSU, resten er buffer/kortsiktig sparing). Bare 40 000 i fond. 

Men vi eier en leilighet i Oslo som vi nesten ikke har lån på. Har gjort det slik for å kunne jobbe redusert nå i småbarnstiden, men det går jo litt utover spareevnen, såklart. 

Anonymkode: 100de...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 33 og har ca. 300 000 i fond. Jeg er feig så har mesteparten på høyrentekonto. 

Anonymkode: 09989...55a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 34 og har totalt 1,2 millioner i aksjefond, hvorav 300 000 er avkastning. Jeg har hatt veldig beskjedne boutgifter (intet boliglån, boligverdi ca. 4 millioner) og har derfor spart rundt 200 000 inn i fond i året de siste årene.

Så jeg har vært heldig, jeg har et veldig takknemlig utgangspunkt. Så er jeg godt fornøyd med at jeg ikke har hvilt totalt på laurbærene nettopp fordi jeg har kunnet, men heller spart aggressivt i fond. 

Anonymkode: 39cf8...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

37 år, 2.5 millioner egenkapital i hus,

300 000,- i fond, 200 000,- på konto. 

Anonymkode: 653a3...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

43 år- 1,1 mill i fond (som falt 100t forrige uke 😱). 6mill egenkapital bolig. 500t i fastrenteinnskudd. Sammen med mannen, så det er min halvdel. 

Anonymkode: 63553...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

35 år, 1,2 mill i fond, ca 500k i aksjer, nedbetalt halvpart av bolig som er verdt ca 4,5 mill. 

Anonymkode: 04a13...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

48 år, 300k i fond, 4m EK i bolig som jeg eier alene, 2.7m på høyrente. Halvparten av disse verdiene er arv, og kommer til å flytte 2-300k av pengene over i fond når det går enda mer ned. Fond skal ikke røres før jeg slutter å jobbe. 

Anonymkode: aab63...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva i ALLE dager, kanskje det er på tide å gå i seg selv og spørre hvilke følelser du gnager på når du blir trigget av denne posten?

Eller tenker du at de uten barn eller uten bolig skal inn på tråder om "hvor mange soverom har dere til barna?" Det blir jo akkurat like dumt. Og like lite skryting som dette er - det er et spørsmål som blir stilt, og svar blir gitt. Du har ingenting i tråden å gjøre med slike kommentarer.

Anonymkode: 14cc1...2fc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...