AnonymBruker Skrevet 24. mars #81 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvor mye kan du klare å spare den tida som er igjen frem til ferien? Evt ta en liten ekstrajobb disse ukene, og spare det ekstra til ferien? Det er alltid noe å spare i det daglige i en periode hvis man går inn for det, ift mat, klær og generelle små utskeielser. Om du jobber i ferieukene får du jo uansett ikke disse pengene utbetalt før etterpå... Om man er hjemme i ferieukene er det ikke mye man trenger egentlig. Og ja, jeg har lest at du ikke er frisk, men jeg forstår at du er i jobb pr nå? Du skriver ikke hvilket yrke, eller hvilken begrensninger helsa di gir deg, så det er vanskelig å gi fornuftige råd. Uansett så er det du selv som har brukt opp det du skulle ha levd på i ferien, så det jeg vil ikke tro det er noe å gjøre med.. Kjedelig er det, men vi er veldig bortskjemte i Norge. Mange tenker seg ikke om, og forventer at fellesskapet skal redde dem. Med litt innsats nå, kan du nok klare å få en billig, men grei sommer tenker jeg. Det er 5 uker og ikke 5 år. Anonymkode: b4de2...bef En som står i fare for å bli sykmeldt pga kronisk sykdom, har ikke kapasitet til å jobbe ekstra. Anonymkode: 856d3...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #82 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): En som står i fare for å bli sykmeldt pga kronisk sykdom, har ikke kapasitet til å jobbe ekstra. Anonymkode: 856d3...f2d Sånn tilfeldig midt i ferien... Dessuten så vil ikke ts bli trukket for 5 ukers ferie, så det må bety at ts egentlig vil jobbe i ferien - når hun risikerer å bli sykemeldt den tiden. Er ikke det å unndra seg ansvar så vet ikke jeg. Anonymkode: 6032b...520 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #83 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 23.53): Hvordan er det meningen at normale mennesker har to månedslønner i buffer i tilfelle de blir sykemeldt? Det finnes veldig mange andre uforutsette utgifter som kan komme. 8 uker er jo helt krise for folk flest Anonymkode: 80c0b...2a9 Det normale er vel at de fleste arbeidsgivere forskutterer sykepenger, og systemet til NAV er basert på det. Der går vel det meste automatisk. Har selv opplevd å være delvis sykemeldt og delvis arbeidsledig, og jeg kan si at systemet definitivt ikke er designet for å være sykemeldt utenfor normalen. Med en gang NAV må inn å manuelt saksbehandle søknader, så tar det brått lang tid. Basert på dette, så vil jeg anbefale folk som søker jobber og sjekke opp om arbeidsgiver forskutterer sykepenger eller ikke, for det er et ekstremt viktig gode å ha med tanke på saksbehandlingstiden til NAV. Anonymkode: daca7...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå