Gå til innhold

Kari Traa

Daisy-love

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en kjempefin langermet ullundertrøye til jul fra Kari Traa, og det tror jeg er mitt første plagg fra det merket. Jeg er utrolig fornøyd, og vurderer å se hva som finnes på salg nå på slutten av sesongen.

Før jeg gjør det vil jeg gjerne høre deres erfaringer med merket, både ullundertøy, gjerne stillongs, siden det ikke er prøvd, og annet. Hvor godt holder det i vask over tid? Holder strikk, glidelåser, spenst i pannebånd, sømmer, og så videre? 

Jeg har ikke brukt min veldig mye før nå siste måneden, så har ikke lang erfaring selv. 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har kun prøvd ullundertøyet, holdt en sesong før det ble hul. 

Anonymkode: 6a8be...1b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, men takk. Det var kjipe nyheter. Jeg skal prøve å erstatte litt fra Cubus, og mye av det har jeg hatt i mange år, og det jeg bruker til tur og trening er veldig hardt brukt, og har store hull, men henger enda sammen da. Jeg har holdt meg til mest én topp til tur og trening, så mye slitasje, men holdt godt. Hadde håpet på minst like god kvalitet. Gikk det hull i/ved en søm, eller ei vilkårlig plass? Stillongsene til Cubus har vært litt hit or miss. Først fått et hull så reker de veldig, ellers fornøyd med Cubus i fasongen, så nå må jeg tenke litt. 
Interessant om andre opplever det samme da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt mine plagg i åresvis. Egentlig aldri hatt hull vel, de første plaggene er nok 6 år gamle. 

Anonymkode: 458c1...030

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt rimeligere, men ikke like reklamert ihjel er Janus. Det kan du jo også forsøke hvis du skal bytte ut. 

Anonymkode: 72a03...b78

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt rimeligere, men ikke like reklamert ihjel er Janus. Det kan du jo også forsøke hvis du skal bytte ut. 

Anonymkode: 72a03...b78

Takk for tips. Jeg har ikke vært så fornøyd med Janus, men er en stund siden jeg har prøvd det da. Skal sjekke ut igjen. Likte godt fargene en kan få hos Kari Traa, men godt mulig de har noen fine farger i Janus også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har hatt mine plagg i åresvis. Egentlig aldri hatt hull vel, de første plaggene er nok 6 år gamle. 

Anonymkode: 458c1...030

Ok, takk. Tenkte det gjerne var litt ulike erfaringer, så det var fint å høre. Jeg likte så godt fargene på det jeg fikk til jul, men vil jo at det skal vare også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig fornøyd med Kari Traa, både ullgenserne og ullstilongsene. Jeg har flere sett som jeg har hatt i mange år. 

Anonymkode: 8aa35...742

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kari Traas undertøy er mer relevant enn henne selv, og merket kommer til å overleve henne selv. Noen som vet hva som skjedde med henne? Det er jo sikkert ti år siden hun var synlig i media sist. 

Anonymkode: 718d7...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere sett, og ved gjennomgang i høst var det hull i samtlige, selv ved pent bruk. Har en stillongs, og selv for meg med korte ben er den knapp. Kommer til å legge mer penger i ull neste gang og kjøpe Aclima. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er litt tjukk og klumpete, og litt merkelig passform. Ulla jeg liker best er Aclima. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Samme her, har til og med en longs som har røket på første dagen. 
Kari Traa leverer rett og slett veldig dårlig kvalitet, er sykt overhypet. 
Passformen på longs er også utrolig merkelig, selv jeg som har normale proposisjoner viser rølegger-rævsprekk i longsene til Kari Traa, men aldri i andre merker.

Anonymkode: 5313d...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et ett sett med ulltøy fra Kari Traaen som har holdt i mange år. Men de nyere settene virker å være i dårligere kvalitet, for der ble det revner i sømmen og hull med en gang. 

Anonymkode: ac1dc...05f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det holder sesong etter sesong. Men jeg bruker milo, ullprogram, og lufttørker. 

I tillegg til ullundertøy synes jeg pannebånd og buff er veldig gode, og fine. Og treningshansker er av god kvalitet. 

Overtrekksjakker i ulike materialer/tykkelser liker jeg også veldig godt. 

Anonymkode: 8a4ce...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verkar som om det er ulik kvalitet på dei ulike "årgangane" av ullundertøy frå Kari Traa.

Ser mange klagar på at det vert fort hol i kleda, medan eg har hatt mi ullundertrøye i 7 år no og den er like heil og fin i passformen som då eg fekk den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt forskjellig erfaring, men stort sett fornøyd. Jeg har ull fra mange merker, og opplever opp og ned på alle merkene! Noen av plaggene holder i åresvis, andre tåler ingenting - er min konklusjon fra flere merker, så ingenting som er typisk for Kari Traa. 

Anonymkode: b92a3...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ein typ raglangenser i ull frå KT og den nuppar veldig, spesielt på ermene. Måtte gå til anskaffelse av nuppefjernar. Men den er varm og god, berre 30% syntet resten ull. Dumt og med fargeavviket frå bildet på nett til faktisk produkt. Den såg korallrosa ut på bildet men var gammalrosa i virkeligheten. Produkta blir laga i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er helt okei jeg. Sokkene (de litt tykke) får jeg hull i på hælen og under omtrent med én gang (og jeg har ikke hard hud som gnager hull heller), så de holder jeg meg unna. Har fått et hull i en ull-overdel, men den er vel sju-åtte år, så det må kanskje forventes 😅 

Jeg har lange bein, og stillongsen er alt for kort. Jeg har en, men må bruke lange strømper med den 😄 

Anonymkode: f1c0b...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kvaliteten på Kari Traa, men synes de blir for prangende. Jeg har derfor kjøpt en del «hverdagsull» på Spar Kjøp, veldig god kvalitet på det også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har masse Kari Traa ull, til dels veldig gamle, ingen av dem har hull. Synes kvaliteten er god. De gamle modellene er litt små i størrelsene, men de nye synes jeg er riktige.

Anonymkode: 53e79...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...