tulla23 Skrevet 24. mars #21 Skrevet 24. mars Vi tok med vannkoker, flasker og NAN. Vi hadde lyst til å ordne oss selv uten å plage de som jobbet der😅
AnonymBruker Skrevet 24. mars #22 Skrevet 24. mars Ny Bruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde en termos med passe varm vann og en boks med pulver + 3 rene flasker stående på nattbordet. Tar et par sekunder å blande mme uten å gå fra senga. Van på termos,pulvert i en tomflaske var også løsningen på tur og på besøk. Jeg ga alltid nyligblandetmme. Satte det aldri i kjøleskap/varmet ikke på nytt. Tror ikke det er greit i følge instruksen på pakken. Helsenorge er uenig. Det går helt fint å ha det i kjøleskap i inntil 24 timer så fremt man har god hygiene på kjøkkenet. På boksen står det også at man skal blande i 40 grader, men som de fleste med flaskebaby har fått med seg nå så kan det føre til at babyen får i seg bakterier som potensielt kan gjøre dem veldig syke, så man blander ut i vann som holder minst 70 grader Anonymkode: e92b7...bdf
AnonymBruker Skrevet 24. mars #23 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helsenorge er uenig. Det går helt fint å ha det i kjøleskap i inntil 24 timer så fremt man har god hygiene på kjøkkenet. På boksen står det også at man skal blande i 40 grader, men som de fleste med flaskebaby har fått med seg nå så kan det føre til at babyen får i seg bakterier som potensielt kan gjøre dem veldig syke, så man blander ut i vann som holder minst 70 grader Anonymkode: e92b7...bdf Nei, det nyeste fra Mattilsynet (som er den som har ansvar for dette i Norge) er at man skal følge instruksjonene på etiketten Anonymkode: a7ac3...2e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #24 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, det nyeste fra Mattilsynet (som er den som har ansvar for dette i Norge) er at man skal følge instruksjonene på etiketten Anonymkode: a7ac3...2e1 …og her er kilden noen sikkert kommer til å be om: https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/forbrukere/amming-og-spedbarn/morsmelkerstatning - Vi kokte flasker hver kveld, det var et fint lite avbrekk i en ellers hektisk babytilvenningsperiode. Anonymkode: f14e9...183 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #25 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det nyeste fra Mattilsynet (som er den som har ansvar for dette i Norge) er at man skal følge instruksjonene på etiketten Anonymkode: a7ac3...2e1 Stoler ikke på mattilsynet når de er like vinglete som en full sjømann. mai 2024: https://www.vg.no/helse/i/dRlQmo/mattilsynet-frykter-farlige-bakterier-nestle-maa-advare?utm_source=iosapp&utm_medium=share - krever at nestlé endrer pakken og advarer mot helserisikoen Juni 2024: https://www.mattilsynet.no/klagesaker/bruksanvisning-for-morsmelkerstatning-fra-pulver - sier at man skal blande i 70 grader juli 2024: https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/forbrukere/amming-og-spedbarn/morsmelkerstatning - sier at man blander etter prosusentes merking jeg lurer bare på når de kommer med nye anbefalinger med tanke på at de fra en måned til den andre brått gjør helomvending. Folk må gjerne gjøre akkurat som de vil, her har folk linker for de som er interessert og ønsker å gjøre egne vurderinger, så fortsetter jeg med det som er gjort til nå. Anonymkode: e92b7...bdf
AnonymBruker Skrevet 25. mars #26 Skrevet 25. mars Ny Bruker skrev (På 24.3.2025 den 5.56): Jeg hadde en termos med passe varm vann og en boks med pulver + 3 rene flasker stående på nattbordet. Tar et par sekunder å blande mme uten å gå fra senga. Van på termos,pulvert i en tomflaske var også løsningen på tur og på besøk. Jeg ga alltid nyligblandetmme. Satte det aldri i kjøleskap/varmet ikke på nytt. Tror ikke det er greit i følge instruksen på pakken. Men da er termosvannet litt lunkent? Er så forvirrende det her! Anonymkode: 1a6b7...c7e
AnonymBruker Skrevet 4. april #27 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 15.50): Men da er termosvannet litt lunkent? Er så forvirrende det her! Anonymkode: 1a6b7...c7e Lirer og på dette. Det vil vel aldri nå 70 grader på denne måten, heller ikke for de som gjør det slik ute på tur? Og om man skal koke opp på natt vil det jo ta kjempelang tid med både det og avkjøling. Går det an å koke opp for et døgn på morgenrn, ha i kjøleskap frem til kvelden, og så ta en flaske med pp soverommet som ligger på en varmeflaske, og hente ny for hver mating? Anonymkode: 1a6b7...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå