AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Del Skrevet 23. mars Skal snart føde og babyen blir flaskebaby. Dette er nytt for meg, lurer derfor på noen ting.. * får man flaske/mme på barsel eller må man ta med selv? * hvilken flaske egner seg best til nyfødt? Anonymkode: 4045b...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Del Skrevet 23. mars Du får låne alt på barsel. Jeg bruker medela sine flasker, men hører oftest om at at andre er fornøyd med mam-flasker og flasker fra dr brown. Jeg har ikke prøvd sistnevnte, men mam-flaskene liker ikke jeg da de er vanskelig å varme i vannbad. Anonymkode: 751ad...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Del Skrevet 23. mars Ja det får du. Personlig kjøpte jeg flasker som var av silikon fordi jeg ønsker å minske mengden plast babyen får i seg til et absolutt minimum. Det finnes også flasker i både glass og stål hvis man er interessert i dette. Bibs har i glass og silikon. Jeg kjøpte flasker fra nanobebe av typen flexy silicone, og har vært veldig fornøyd med dem. Anonymkode: a7ac3...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja det får du. Personlig kjøpte jeg flasker som var av silikon fordi jeg ønsker å minske mengden plast babyen får i seg til et absolutt minimum. Det finnes også flasker i både glass og stål hvis man er interessert i dette. Bibs har i glass og silikon. Jeg kjøpte flasker fra nanobebe av typen flexy silicone, og har vært veldig fornøyd med dem. Anonymkode: a7ac3...2e1 Avent har også fått fine flasker i glass Anonymkode: 8b1c1...9fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Del Skrevet 23. mars De har det du trenger på barsel Hjemme kan jeg anbefale philips avent, de har få deler (som er et kjempestort pluss) i motsetning til mam og dr. brown som har gudene vet hvor mange deler som må vaskes. Noen må prøve ulike flasker enten fordi babyen ikke vil ta flaskesmokken eller magevondt (noen kan suge mer luft fra noen flasker enn fra andre) feks. Kan sterkt anbefale deg å kjøpe en sterilisator med tørkefunksjon og gi blanke i å stå å koke flasker, eller gå så langt vi gjorde og kjøpe baby brezza sin maskin som vasker, steriliserer og tørker flasker 😅 Anonymkode: e92b7...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Del Skrevet 23. mars Et tips er å ikke kjøpe inn for mange av en sort før du ser hva barnet liker. Min har blitt trippelforet siden fødsel (amming, pumping og mme) grunnet stor vektnedgang og lav vektoppgang og han tar kun mam sine flasker. Kjøpte først medela siden de skulle ligne mer på brystet, men de får han ikke til å drikke av. Han klarer heller ikke avent sine, selv om avent er de eneste smokkene han tar. Ville kjøpt et par forskjellige, og heller supplert når du ser hvilke som blir godtatt. Anonymkode: f7eca...1ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 23. mars #7 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal snart føde og babyen blir flaskebaby. Dette er nytt for meg, lurer derfor på noen ting.. * får man flaske/mme på barsel eller må man ta med selv? * hvilken flaske egner seg best til nyfødt? Anonymkode: 4045b...e1a Vi fikk flaske med ferdigblandet mme. Bare leverte den brukte tomme flasken og bestilte ny porsjon når vi trengte. De brukte dr. Brown flasker. Hjemme brukte vi MAM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Del Skrevet 23. mars Du får alt du trenger på sykehuset. Nå skriver jeg ned alle tipsene jeg selv hadde satt pris på når baby måtte over på flaske 😊 Anbefaler en sterilisator med tørk, vi er fornøyd med baby brezza. Vet mange er fornøyd med phillips sin også. Vi vasker flaskene i oppvaskmaskinen så rett i sterilisator. Vi bruker mam glassflasker, mindre deler og de kjøles ned og varmes opp mye kjappere. Pluss om du bryr deg om mikroplast. Anbefaler å bruke ferdigblanda på farten for enkelhetens skyld. Vi bruker også ferdigblanda på natta, da slipper vi stå opp av senga. Lag opp flasker for et døgn å ha i kjøleskapet og varm i mikro, helsenorge anbefaler ikke mikro men om du vender melka slik at det ikke blir såkalte «hot spots» så går det helt fint! Helsenorge sin side om mme er kjempefin med all info dere trenger 😊 Kiwi er den butikken som er billigst på all mme har jeg funnet ut. Pleier å hamstre på trippeltrumf. Lykke til 😊 Anonymkode: ae932...eb9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Del Skrevet 23. mars Et tips til! Når dere finner ut hvilke flasker baby foretrekker så kjøp nok til at dere kun trenger å vaske/sterilisere en gang om dagen. Anonymkode: ae932...eb9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Del Skrevet 23. mars Hvis du bor i nærheten av sverige så handle mme der! Vi betaler 60 svenske kr for en 6 pakning med kartonger, i norge koster en kartong rett under 20 kr (litt varierende fra butikk til butikk, kiwi er 17-18 nå tror jeg). Pulver kostet vel rundt 120 svenske kr sist vi var i Sverige, i Norge koster en boks 180-200 kr. Anonymkode: e92b7...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du bor i nærheten av sverige så handle mme der! Vi betaler 60 svenske kr for en 6 pakning med kartonger, i norge koster en kartong rett under 20 kr (litt varierende fra butikk til butikk, kiwi er 17-18 nå tror jeg). Pulver kostet vel rundt 120 svenske kr sist vi var i Sverige, i Norge koster en boks 180-200 kr. Anonymkode: e92b7...bdf Dette gjelder NAN vel og merke Anonymkode: e92b7...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #12 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Anbefaler å bruke ferdigblanda på farten for enkelhetens skyld. Vi bruker også ferdigblanda på natta, da slipper vi stå opp av senga. Anonymkode: ae932...eb9 Ikke TS, men kommer til å få flaskebaby jeg og. Det er et par ting jeg ikke forstår, så spør dere som har vært igjennom det: 1. Er det ikke omtrent like enkelt å hive alle flaskedelene fra oppvaskmaskinen over i en stor kjele om koke i 5 min, som å bruke sterilisator? Det å huve de over på et tørkle til tørk etterpå går jo raskt? 2. Hva er forskjellen på ferdigblanda, og egne ferdigblanda flasker på natt? Og hvordan varmer du de uten å måtte gå ut på kjøkkenet? Ikke meningen å kuppe tråden, men det holder sikkert med én om samme tema Ellers takk for alle gode tips i denne tråden! Anonymkode: 1a6b7...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #13 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Anbefaler å bruke ferdigblanda på farten for enkelhetens skyld. Vi bruker også ferdigblanda på natta, da slipper vi stå opp av senga. Anonymkode: ae932...eb9 Ikke TS, men kommer til å få flaskebaby jeg og. Det er et par ting jeg ikke forstår, så spør dere som har vært igjennom det: 1. Er det ikke omtrent like enkelt å hive alle flaskedelene fra oppvaskmaskinen over i en stor kjele om koke i 5 min, som å bruke sterilisator? Det å huve de over på et tørkle til tørk etterpå går jo raskt? 2. Hva er forskjellen på ferdigblanda, og egne ferdigblanda flasker på natt? Og hvordan varmer du de uten å måtte gå ut på kjøkkenet? 3. Hvor mange flasker trenger man når man ikke ammer? Ikke meningen å kuppe tråden, men det holder sikkert med én om samme tema Ellers takk for alle gode tips i denne tråden! Anonymkode: 1a6b7...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #14 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke TS, men kommer til å få flaskebaby jeg og. Det er et par ting jeg ikke forstår, så spør dere som har vært igjennom det: 1. Er det ikke omtrent like enkelt å hive alle flaskedelene fra oppvaskmaskinen over i en stor kjele om koke i 5 min, som å bruke sterilisator? Det å huve de over på et tørkle til tørk etterpå går jo raskt? 2. Hva er forskjellen på ferdigblanda, og egne ferdigblanda flasker på natt? Og hvordan varmer du de uten å måtte gå ut på kjøkkenet? 3. Hvor mange flasker trenger man når man ikke ammer? Ikke meningen å kuppe tråden, men det holder sikkert med én om samme tema Ellers takk for alle gode tips i denne tråden! Anonymkode: 1a6b7...c7e Jeg ble lei av at hele kjøkkenbenken var fylt opp av flasker og flaskedeler til tørk 😂 pluss at sterilisatoren tørker også! Men er nok mange som bare koker også 😊 Er ikke noe forskjell på ferdigblanda. Jeg har alt under en dyne, flasker og kartoner. Bruker en varmeflaske og har kartongen oppå, så da er det perfekt drikketemp😊 er mange babyer som godtar romtemperatur også! Vi har vel ca 12 flasker og der holder plenty. Så er sikkert nok med 10! Anonymkode: ae932...eb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #15 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke TS, men kommer til å få flaskebaby jeg og. Det er et par ting jeg ikke forstår, så spør dere som har vært igjennom det: 1. Er det ikke omtrent like enkelt å hive alle flaskedelene fra oppvaskmaskinen over i en stor kjele om koke i 5 min, som å bruke sterilisator? Det å huve de over på et tørkle til tørk etterpå går jo raskt? 2. Hva er forskjellen på ferdigblanda, og egne ferdigblanda flasker på natt? Og hvordan varmer du de uten å måtte gå ut på kjøkkenet? 3. Hvor mange flasker trenger man når man ikke ammer? Ikke meningen å kuppe tråden, men det holder sikkert med én om samme tema Ellers takk for alle gode tips i denne tråden! Anonymkode: 1a6b7...c7e 1: gidder ikke stå å passe på en kjele, i tilleg gidder jeg ikke å bruke tid på å sette opp flasker osv på benken i tillegg til at benken da blir full av flaskestyr. Funker for flere, men jeg vil ha det mer praktisk. Med en sterilisator putter vi alt inni og kan gå å gjøre noe annet til flaskene er tørre. 2: gjelder ikke meg siden vi varmer flasker vi har forberedt i mikro. Men på tur bruker vi ferdig kartonger og ungen er vendt til å drikke de romtemperert 3: jeg delammer, men babyen må vel og merke ha flaske etter amming uansett med mindre han vil ha puppen bare for trøst eller kos og ikke nødvendigvis er veldig sulten. Har 8 flasker på et døgn nå, men vi har 3 mindre som er i stellesekken, pluss en stor (som de andre) i en skuff i tilfelle jeg klarer å glemme å ordne flaskene så vi må ty til «nødflaske» 😂 Anonymkode: e92b7...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 24. mars #16 Del Skrevet 24. mars Jeg hadde en termos med passe varm vann og en boks med pulver + 3 rene flasker stående på nattbordet. Tar et par sekunder å blande mme uten å gå fra senga. Van på termos,pulvert i en tomflaske var også løsningen på tur og på besøk. Jeg ga alltid nyligblandetmme. Satte det aldri i kjøleskap/varmet ikke på nytt. Tror ikke det er greit i følge instruksen på pakken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #17 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke TS, men kommer til å få flaskebaby jeg og. Det er et par ting jeg ikke forstår, så spør dere som har vært igjennom det: 1. Er det ikke omtrent like enkelt å hive alle flaskedelene fra oppvaskmaskinen over i en stor kjele om koke i 5 min, som å bruke sterilisator? Det å huve de over på et tørkle til tørk etterpå går jo raskt? Mange som synes det er like greit å koke. Personlig syntes jeg sterilisator var mye enklere fordi du slipper å følge med på om det koker over etc. Den skrur seg av automatisk, så jeg bare satte den på og gikk og var i et annet rom med baby. Det kan man ikke med kokende vann i kjele. 😊 Jeg fullpumpet, så har ikke svar på det andre du lurte på. 😊 ! Anonymkode: 1a6b7...c7e Anonymkode: 485ac...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #18 Del Skrevet 24. mars Hvordan vet dere på forhånd at dere ikke kan amme? Anonymkode: 93de2...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 24. mars #19 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvordan vet dere på forhånd at dere ikke kan amme? Anonymkode: 93de2...1e0 Mastektomert her 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Del Skrevet 24. mars Er på tredje flaskebarnet nå. Sykehuset har flasker, men ikke mange ulike typer. Min siste, kresne baby ville ikke spise skikkelig på sykehuset og gikk ikke godt nok opp i vekt. Da vi reiste hjem prøvde vi ulike typer flasker, og da vi fant den baby foretrakk så var mating ingen problem. så ikke kjøp inn alt i et merke fordi det høres bra ut. Baby bryr seg ikke om gode anmeldelser😅 prøv å se hva babyen liker først. med førstemann hadde vi sikkert 30 flasker. Nå på tredjemann har vi 10 flasker, og det holder i massevis. Vi vasker opp for hånd, og har sterilisator. Tar oss under 30 minutt på kvelden med hele prosessen. Lager melk for et døgn, og varmer på 40 sekund i mikro. bruker ferdigblandet på farten. Anonymkode: f7bfd...1f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå