Gå til innhold

Fysisk depresjons følelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Depresjon vs depresjonsfølelelse. Altså, du er så vag og tvetydig og svarer med irritasjon når folk faktisk prøver å hjelpe deg. Ingen har som har sporet av, vi svarer på hva du faktisk poster. Depresjon gir typisk fysiske symptomer, så det er virkelg ikke rart at folk svarer som de gjør.

Er lei av alle disse trådene dine, TS. Du har blitt konfrontert flere ganger i tidligere tråder, og svarer alltid med ??
Tar en liten pause, og begynner på med de samme trådene igjen. Du har fått ufattelig mange gode råd over tid, men ingenting synker inn. Du spør om det samme igjen og igjen, og du får de samme rådene igjen og igjen. Du svarer med irritasjon på spørsmål rundt tilstanden din, og sånn fortsetter det. 

Anonymkode: 06dec...47a

Jeg skjønner ikke hva du mener, virkelig. Det er stilt et enkelt spørsmål i denne tråden. Og noen er pågående og maser og stiller spørsmål og krever svar på de når det går langt utenfor trådens opprinnelige spørsmål. Og skaper diskusjon og krangling. Jeg har ikke svart med irritasjon på noe her? Skjønner ikke hva du mener 

Anonymkode: 11699...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener, virkelig. Det er stilt et enkelt spørsmål i denne tråden. Og noen er pågående og maser og stiller spørsmål og krever svar på de når det går langt utenfor trådens opprinnelige spørsmål. Og skaper diskusjon og krangling. Jeg har ikke svart med irritasjon på noe her? Skjønner ikke hva du mener 

Ingen som maser på deg, de svarer faktisk på det du spør om, og prøver å hjelpe. Du reagerer som du alltid gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du skriver ofte at du sliter med hjernetåke. Husker du ikke at du har opprettet de andre trådene? Du har fått spørsmål om det også flere ganger, men ignorer bare spørsmålet.

Anonymkode: 54762...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver ofte at du sliter med hjernetåke. Husker du ikke at du har opprettet de andre trådene? Du har fått spørsmål om det også flere ganger, men ignorer bare spørsmålet.

Personen ignorerer alltid spørsmål som h*n ikke ønsker å svare på. Blir irritert hvis man stiller spørsmål om vitaminer som er testet og  hva som mangler. For det er mangler, men TS vil ikke si noe mer enn det. TS vil heller ikke ta til seg det faktum at man kan få svekket kognitiv svikt av vitaminmangler, og ignorerer alle råd om å skrive ned anbefalinger på et ark som kan ligge på stuebordet e.l slik at informasjoen er lett tilgjengelig. 

Men det hjelper jo likevel ikke, fordi TS virker ikke som ønsker hjelp. TS skjønner ikke at de fleste som svarer faktisk selv er ME syke og vet hva de snakker om. Men svarene er ikke bra nok, og det fortsettes å stille de samme spørsmålene igjen og igjen fremfor å faktisk ta til seg rådene. Jeg kaster inn håndkleet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bare spør generelt i denne tråden hva slags ubalanser  som kan gi følelse av depresjon. Ikke noe ønske eller vits å utbrodere noe mer om meg/ ber ikke om en personlig diagnose

spør på generelt nivå

Er man deprimert nok så kan man begynne å dissosiere.

https://psykologisk.no/2023/05/a-dissosiere-kan-innebaere-at-hukommelsen-eller-sansene-svikter/

Er dette noe du kjenner igjen?

Anonymkode: bc4b9...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fordi jeg har forsøkt ulike antidepressiva og psykiater sa jeg ikke hadde depresjon 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er man deprimert nok så kan man begynne å dissosiere.

https://psykologisk.no/2023/05/a-dissosiere-kan-innebaere-at-hukommelsen-eller-sansene-svikter/

Er dette noe du kjenner igjen?

Anonymkode: bc4b9...abf

TS skriver at hun har vært undersøkt av psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Personen ignorerer alltid spørsmål som h*n ikke ønsker å svare på. Blir irritert hvis man stiller spørsmål om vitaminer som er testet og  hva som mangler. For det er mangler, men TS vil ikke si noe mer enn det. TS vil heller ikke ta til seg det faktum at man kan få svekket kognitiv svikt av vitaminmangler, og ignorerer alle råd om å skrive ned anbefalinger på et ark som kan ligge på stuebordet e.l slik at informasjoen er lett tilgjengelig. 

Men det hjelper jo likevel ikke, fordi TS virker ikke som ønsker hjelp. TS skjønner ikke at de fleste som svarer faktisk selv er ME syke og vet hva de snakker om. Men svarene er ikke bra nok, og det fortsettes å stille de samme spørsmålene igjen og igjen fremfor å faktisk ta til seg rådene. Jeg kaster inn håndkleet. 

Hva har ME med dette å gjøre?🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS skriver at hun har vært undersøkt av psykiater. 

Jepp. Så denne tråden sporet litt av. Mange mener mye - og virker som de tror jeg er en annen som har skrevet om depresjon her før eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har ME med dette å gjøre?🤪

Du får nesten se på trådene dine over tid hva de har omhandlet. Men du "husker ikke" at du har hatt flere tråder, så klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp. Så denne tråden sporet litt av. Mange mener mye - og virker som de tror jeg er en annen som har skrevet om depresjon her før eller noe

Du har skrevet utallige tråder på flere forum (ikke bare KG) om hjernetåke og en haug med vage symptomer og om det kan være det ene eller det andre. Uansett hvor mange gode svar du får så fortsetter du bare i samme tralten og starter nye tråder med de samme spørsmålene omkring de samme symptomene. Når du får kommentarer på at du starter mange tråder så går du over til å kuppe andres tråder og fortsette dine spørsmål der.

Det går en periode med stillhet også ny runde spørsmål, mulig det er fordi du får midlertidig utestengelse fra ett eller flere forum pga spamminga. 

Hvorvidt du oppriktig ikke husker disse trådene, og at hukommelsessvikt faktisk er et av symptomene dine, eller hvorvidt du bare ignorerer slike spørsmål fordi du vet innerst inne at det er du som starter alle trådene men du vil ikke innrømme det, vet vi ikke. Jeg antar det siste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjennes litt som den følelsen jg før pleide å ha dagene før mens, eller dagen etter å ha drukket masse alkohol, eller etter å ha spist masse sukker

Drikker hverken alkohol eller spiser sukker nå. 
Men har denne følelsen konstant nesten 

Tror jeg har det ganske likt som deg. Litt sånn rastløs, angstfølelsen, blandet med tristhet og lite pågangslyst og energi

Anonymkode: 15e87...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...