AnonymBruker Skrevet 24. mars #21 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kortisol, testosteron. østrogen, progesteron. Trenger ikke være her problemet ligger i det hele tatt. Husk også at depresjon ikke betyr å være trist og ligge og grine. Depresjon kan gi utmattelse og fravær av følelser, smerter, m.m. Anonymkode: 06dec...47a Hvordan kan man liksom behandle depresjon da, hvis det er fysisk ubalanse ? Anonymkode: 11699...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #22 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Behandlingen for depresjon er kognitiv terapi og aktivisering… hva mener du man da skal gjøre for å bli kvitt en depresjon? Anonymkode: 11699...97e Det er kun for en subtype av depresjon. For mange andre er det kun medikamenter som har noen funksjon. Anonymkode: 2a9be...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #23 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 9.22): Jeg har en depresjonsfølelse. Men den føles ikke «psykisk» på en måte- kan ikke endres ved å endre tanker eller aktivisere. Føles som det er noe fysisk som er i ubalanse. ligger et teppe rundt hjernen liksom. Tanker om hva som kan gjøre det slik? Hormoner? Vitaminmangel? Annet? Anonymkode: 11699...97e Ja for en depresjon forsvinner jo ved å bare tenke positive tanker og gå tur i skogen… Anonymkode: 70093...80a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #24 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan kan man liksom behandle depresjon da, hvis det er fysisk ubalanse ? Anonymkode: 11699...97e Hvis fysisk ubalanse er årsaken, så er det jo den ubalansen som behandles. Har du d vitaminmangel, så tar du tilskudd i noen mnd. Samme med b12, folat, osv. Anonymkode: 06dec...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #25 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fordi jeg har forsøkt ulike antidepressiva og psykiater sa jeg ikke hadde depresjon Anonymkode: 11699...97e Så hva er det situasjonen din dreier seg om, siden du snakker om depresjon? Anonymkode: 06dec...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #26 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hva er det situasjonen din dreier seg om, siden du snakker om depresjon? Anonymkode: 06dec...47a Jeg sa jeg har en depresjonsaktig følelse, som jeg tror jeg pga noe fysisk.Har aldri sagt jeg har depresjon. Det er det de som har svart her som har sagt Anonymkode: 11699...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #27 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis fysisk ubalanse er årsaken, så er det jo den ubalansen som behandles. Har du d vitaminmangel, så tar du tilskudd i noen mnd. Samme med b12, folat, osv. Anonymkode: 06dec...47a Ja- men jeg vet ikke hva den fysiske ubalansen evt er. Derfor jeg spør om tips til hva det evt kan skyldes. Har litt lave verdier av noe (ikke b12), men ikke mangel ellwr noe alvorlig. Skal ta tilskudd for dette. Men som noen nevnte i en kommentar skal det vel seriøse mangler over tid til for slike utslag Men det er absolutt noe å ta tak i Anonymkode: 11699...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #28 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa jeg har en depresjonsaktig følelse, som jeg tror jeg pga noe fysisk.Har aldri sagt jeg har depresjon. Det er det de som har svart her som har sagt Anonymkode: 11699...97e Depresjonsaktig følelse, depresjon, altså dette blir veldig flisespikkeri. Jeg spør om hva som er situasjonen din som gjør at du føler det slik? Hva er symptomene/utfordringene? Anonymkode: 06dec...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #29 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja- men jeg vet ikke hva den fysiske ubalansen evt er. Derfor jeg spør om tips til hva det evt kan skyldes. Har litt lave verdier av noe (ikke b12), men ikke mangel ellwr noe alvorlig. Skal ta tilskudd for dette. Men som noen nevnte i en kommentar skal det vel seriøse mangler over tid til for slike utslag Men det er absolutt noe å ta tak i Anonymkode: 11699...97e Men nå har du jo fått tips? Ingen her som kan fortelle deg hva som er tilfellet hos deg. "Litt lave verdier av noe", kan du være mer konkret fremfor så vag? Hva har du lave verdier av, og hvor lave verdier? Man kan faktisk ligge innenfor normalen i nedre del og ha kraftige symptomer. Det er heller ikke alt som kan vises på blodprøver. Anonymkode: 06dec...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #30 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 17.13): Det stemmer ikke, man kan bli alvorlig psykisk syk av vitaminmangel. Kommer helt an hva slags mangel, om det er flere mangler, og omfang av mangel. Anonymkode: 06dec...47a Du må lese hva jeg skriver. Jeg skriver SOM REGEL. Ja, det finnes noen sjeldne tilfeller hvor noen har en veldig sjelden sykdom som gjør at de ikke greier å ta opp vitaminer og går så lenge at de blir syke av det. Eller at noen lever på kun grillpølser i 10 år og får mangelsykdommer. Det er mulig. Det er mulig å vinne i Lotto også. De fleste gjør ikke det. Anonymkode: 4c2b8...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #31 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 16.47): Utenom depresjon? Overgangsalder, stoffskifteproblemer... Vitaminmangel vil som regel ikke gi så sterke utslag. Depresjon føles fysisk og ekte for dem som har det. Det kan ikke endres ved å endre tanker eller aktivisere, det tar som regel månedsvis å få det bedre. De fleste forstår ikke at de har depresjon når de opplever det for første gang. Hvorfor skulle det ikke være depresjon du har? Anonymkode: 4c2b8...842 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må lese hva jeg skriver. Jeg skriver SOM REGEL. Ja, det finnes noen sjeldne tilfeller hvor noen har en veldig sjelden sykdom som gjør at de ikke greier å ta opp vitaminer og går så lenge at de blir syke av det. Eller at noen lever på kun grillpølser i 10 år og får mangelsykdommer. Det er mulig. Det er mulig å vinne i Lotto også. De fleste gjør ikke det. Anonymkode: 4c2b8...842 Ja, jeg leste hva du skrev, at vitaminmangel som regel ikke vil gi så sterke utslag. Og jeg står ved mitt svar at dette er helt feil. Man trenger ikke ha en sjelden sykdom for å ta opp visse vitaminer og mineraler dårlig, hvor i all verden tar du dette fra? Halvparten av av nordmenn antas afktisk å ha d vitaminmangel. Langvarig mangel og særlig i vesentlig grad, kan gjøre en alvorlig mentalt og fysisk syk. "Men både nasjonalt og internasjonalt er det stor diskusjon om størrelsen på det anbefalte nivået. – Mange heller mot en høyere grense, nemlig 75 nmol/l, sier Buchmann til NRK Puls. Hvis man legger dette til grunn, har mer enn halvparten av Norges befolkning for lavt nivå av D-vitamin i blodet, ifølge andre tall fra Fürst." https://www.nrk.no/nyttig/hver-tredje-far-for-lite-d-vitamin-1.11560298 Jeg tror ikke halvparten av nordmenn lever på bare grillpølser. D vitamin forøvrig bare et eksempel. Nå har heldigvis angsten for d vitamin gitt seg mer, slik at folk er ikke like redde for tilskudd som tidligere. Men fortsatt er det altfor mange som har for lite, til tross for at de spiser variert. Nei, d vitamin er ikke begrenset til muskler og skjelett, man kan få alvorlig utmattelse og mental lidelse ved vesentlig mangel over tid. Anonymkode: 06dec...47a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #32 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jeg har forsøkt ulike antidepressiva og psykiater sa jeg ikke hadde depresjon Anonymkode: 11699...97e Hva mener psykiater det er da siden h*n mener det ikke er depresjon? Evt hvorfor mener han det ikke er depresjon? Det kan jo gi en pekepinn. Anonymkode: dc640...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #33 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja- men jeg vet ikke hva den fysiske ubalansen evt er. Derfor jeg spør om tips til hva det evt kan skyldes. Anonymkode: 11699...97e Det er jo det legen må finne ut av ved å ta ulike prøver. Gå til fastlegen. Anonymkode: 54762...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:37 #34 Del Skrevet tirsdag kl 06:37 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva mener psykiater det er da siden h*n mener det ikke er depresjon? Evt hvorfor mener han det ikke er depresjon? Det kan jo gi en pekepinn. Anonymkode: dc640...c4f Jeg bare spør generelt i denne tråden hva slags ubalanser som kan gi følelse av depresjon. Ikke noe ønske eller vits å utbrodere noe mer om meg/ ber ikke om en personlig diagnose spør på generelt nivå Anonymkode: 11699...97e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:40 #35 Del Skrevet tirsdag kl 07:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bare spør generelt i denne tråden hva slags ubalanser som kan gi følelse av depresjon. Ikke noe ønske eller vits å utbrodere noe mer om meg/ ber ikke om en personlig diagnose spør på generelt nivå Anonymkode: 11699...97e Det er deg igjen som er tilbake, ja. Hvor mange tråder med spørsmål omkring det samme skal du opprette denne runden? Du er ikke interessert i faktisk hjelp, du unnviker alt som har med fastlege og behandling å gjøre. Du "bare spør". Igjen og igjen, uansett hvor mange svar du får. Anonymkode: 54762...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:37 #36 Del Skrevet tirsdag kl 08:37 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er deg igjen som er tilbake, ja. Hvor mange tråder med spørsmål omkring det samme skal du opprette denne runden? Du er ikke interessert i faktisk hjelp, du unnviker alt som har med fastlege og behandling å gjøre. Du "bare spør". Igjen og igjen, uansett hvor mange svar du får. Anonymkode: 54762...957 ?? Anonymkode: 11699...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:46 #37 Del Skrevet tirsdag kl 08:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bare spør generelt i denne tråden hva slags ubalanser som kan gi følelse av depresjon. Ikke noe ønske eller vits å utbrodere noe mer om meg/ ber ikke om en personlig diagnose spør på generelt nivå Anonymkode: 11699...97e Ok, da har du jo fått svaret ditt i denne tråden. 😊 Anonymkode: dc640...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:31 #38 Del Skrevet tirsdag kl 09:31 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ok, da har du jo fått svaret ditt i denne tråden. 😊 Anonymkode: dc640...c4f Jepp selv om mange sporet av og begynte snakke om depresjon. Men fikk noen svar. Det kom ikke noe mer enn det jeg sllerede hadde tenkt på selv som mulige svar da, men Anonymkode: 11699...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:44 #39 Del Skrevet tirsdag kl 09:44 AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 9.22): Jeg har en depresjonsfølelse. Men den føles ikke «psykisk» på en måte- kan ikke endres ved å endre tanker eller aktivisere. Føles som det er noe fysisk som er i ubalanse. ligger et teppe rundt hjernen liksom. Tanker om hva som kan gjøre det slik? Hormoner? Vitaminmangel? Annet? Anonymkode: 11699...97e AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har ikke depresjon-depresjon. Derfor jeg spør hvike fysiske ubalanser som evt kan skape en følelse av depresjon Anonymkode: 11699...97e AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp selv om mange sporet av og begynte snakke om depresjon. Men fikk noen svar. Det kom ikke noe mer enn det jeg sllerede hadde tenkt på selv som mulige svar da, men Anonymkode: 11699...97e Depresjon vs depresjonsfølelelse. Altså, du er så vag og tvetydig og svarer med irritasjon når folk faktisk prøver å hjelpe deg. Ingen har som har sporet av, vi svarer på hva du faktisk poster. Depresjon gir typisk fysiske symptomer, så det er virkelg ikke rart at folk svarer som de gjør. Er lei av alle disse trådene dine, TS. Du har blitt konfrontert flere ganger i tidligere tråder, og svarer alltid med ?? Tar en liten pause, og begynner på med de samme trådene igjen. Du har fått ufattelig mange gode råd over tid, men ingenting synker inn. Du spør om det samme igjen og igjen, og du får de samme rådene igjen og igjen. Du svarer med irritasjon på spørsmål rundt tilstanden din, og sånn fortsetter det. Anonymkode: 06dec...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:45 #40 Del Skrevet tirsdag kl 09:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er deg igjen som er tilbake, ja. Hvor mange tråder med spørsmål omkring det samme skal du opprette denne runden? Du er ikke interessert i faktisk hjelp, du unnviker alt som har med fastlege og behandling å gjøre. Du "bare spør". Igjen og igjen, uansett hvor mange svar du får. Anonymkode: 54762...957 Godt det er flere som kjenner igjen. Anonymkode: 06dec...47a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå