AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Barnet vårt på ett år er generelt misfornøyd, og har vært det helt siden hun var liten baby. Det er utrolig vanskelig å finne på noe med henne som hun trives med over tid. Det går liten stund før det blir sutring. I går prøvde vi fingermaling, det varte vel i nøyaktig 2 minutter. «Tøyse» på gulvet som jeg ser andre barn liker, liker hun ikke. Hun virker å bli brydd av det, særlig hvis storebroren på fem forsøker. Ta henne med ut i vogna å se på ting trives hun ikke særlig med, da hun gråter intenst fordi hun vil opp, noen ganger fordi hun er lei, andre ganger fordi vi hun ser noe interessant holder det ikke bare å sitte i vogna. Lese bok kan hun like i en liten stund, men så begynner hun å mase om andre bøker som ligger ved siden av, blar i boken i noen sekunder, sutrer, og kaster den, og så repeat med flere bøker/leker😅Dette er bare eksempler, er sånn med alt. Tar gjerne imot tips til aktiviteter huk kanskje vil like. Det eneste jeg kan si hun liker er å herje for seg selv på et mykt underlag. Anonymkode: 35462...46a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Sett henne ut på gresset eller ut i skogen. La henne utforske naturen uten forstyrrelse eller innblanding fra dere. Dra på picnic for eksempel og la henne gå fra dere så langt det er forsvarlig. Naturen jorder, stabiliserer og harmonerer. Anonymkode: 28d85...5a3 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sett henne ut på gresset eller ut i skogen. La henne utforske naturen uten forstyrrelse eller innblanding fra dere. Dra på picnic for eksempel og la henne gå fra dere så langt det er forsvarlig. Naturen jorder, stabiliserer og harmonerer. Anonymkode: 28d85...5a3 Godt tips, skal gjøre mye av dette når det blir varmere ute. Nå må hun være så innpakket at hun har vansker med å bevege seg (kan ikke gå ennå) Anonymkode: 35462...46a
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bæresjal? Anonymkode: 0797d...9c3 Inne liker hun det i 10 minutter og bare hvis jeg ikke bøyer meg ned 😂 kan hende hun liker det bedre ute, så skal forsøke det! Anonymkode: 35462...46a
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Bæretøy. Bare putt henne på ryggen og gjør det du skal. Da får hun nærhet, får observere, lærer masse og kan slappe av. Du får gjort alt du trenger. Jeg skjønner ikke at folk lever uten bæretøy i 2025, har vi ikke kommet lenger liksom? Anonymkode: 0b666...c78 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Jeg syns også det var en vanskelig alder, når de ikke kan gå enda er det så begrenset utendørs også 🥲 Prøvd å reise i åpen barnehage? Mange nye leker og andre barn kan jo være spennende. Gå tur immed henne på ryggen i sele? Anonymkode: 411b1...b98 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bæretøy. Bare putt henne på ryggen og gjør det du skal. Da får hun nærhet, får observere, lærer masse og kan slappe av. Du får gjort alt du trenger. Jeg skjønner ikke at folk lever uten bæretøy i 2025, har vi ikke kommet lenger liksom? Anonymkode: 0b666...c78 Huk liker det dessverre ikke så godt, gråter og vrir seg ut. Det går bare ann en liten stund, og bare hvis jeg ikke bøyer meg ned 😂 Anonymkode: 35462...46a
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Skrevet 23. mars Sjekk ut boka «lek med mini». De har masse veldig enkle aktiviteter som man kan gjøre ved hjelp av ting man allerede har i hus (stort sett) 😛 Anonymkode: f2d5d...6bf
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Huk liker det dessverre ikke så godt, gråter og vrir seg ut. Det går bare ann en liten stund, og bare hvis jeg ikke bøyer meg ned 😂 Anonymkode: 35462...46a Er hun sjekket (av noen som virkelig kan det) for stramt tungebånd og låsninger? Hvordan gikk ammingen? Anonymkode: 0b666...c78 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg syns også det var en vanskelig alder, når de ikke kan gå enda er det så begrenset utendørs også 🥲 Prøvd å reise i åpen barnehage? Mange nye leker og andre barn kan jo være spennende. Gå tur immed henne på ryggen i sele? Anonymkode: 411b1...b98 Takk! ☺️ Anonymkode: 35462...46a
AnonymBruker Skrevet 23. mars #12 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sjekk ut boka «lek med mini». De har masse veldig enkle aktiviteter som man kan gjøre ved hjelp av ting man allerede har i hus (stort sett) 😛 Anonymkode: f2d5d...6bf Tusen takk! Anonymkode: 35462...46a
AnonymBruker Skrevet 23. mars #13 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er hun sjekket (av noen som virkelig kan det) for stramt tungebånd og låsninger? Hvordan gikk ammingen? Anonymkode: 0b666...c78 Sjekket for låsninger da hun var 2 måneder, er det verdt å prøve på nytt? ikke sjekker for stramt tungebånd av noen som kan det, fastlegen virker å ha veldig avslappet forhold til det. Ammingen gikk veldig dårlig helt fra start, mens jeg fullammet første lenge. Anonymkode: 35462...46a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #14 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekket for låsninger da hun var 2 måneder, er det verdt å prøve på nytt? ikke sjekker for stramt tungebånd av noen som kan det, fastlegen virker å ha veldig avslappet forhold til det. Ammingen gikk veldig dårlig helt fra start, mens jeg fullammet første lenge. Anonymkode: 35462...46a Vet ikke hvor du bor i landet, men dette er veldig relevant. Jeg har jobbet med disse tingene i mange år, og har tilgode å møte en baby/toddler som protesterer mot bæretøy der tungebånd ikke var stramt. Stramt tungebånd gir låsninger og ubehag. Ville ikke overrasket meg om dette var en stor faktor for at hun virker misfornøyd også. Hvis du sier omtrent hvor i landet du bor kan jeg peke deg i retning kvalifisert hjelp? ❤️ Anonymkode: 0b666...c78 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #15 Skrevet 23. mars Å, er det sant. Nesten så jeg håper det kan være det, for da finnes det behandling for henne. Det var jo ikke temaet for denne tråden, men hun har vært en så misfornøyd baby fra 3 måneder at jeg har faktisk til gode å høre om eller lese om andre babyer som er like misfornøyd og gråter like mye. Hun gråter og er utilpass 70% av tiden. Legen har endelig hørt på oss, og hun skal på utredning på barneavdelingen på UNN om noen uker. Jeg vet dog ikke hva hun skal utredes for, regner med det er mye forskjellig. Bor i Nord-Norge, så hører gjerne hvor vi kan sjekke tungebånd nærmere hvis det ikke blir gjort på nevnte time på UNN. Anonymkode: 35462...46a 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars #16 Skrevet 23. mars Tusen takk forresten! ❤️ Anonymkode: 35462...46a 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #17 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet vårt på ett år er generelt misfornøyd, og har vært det helt siden hun var liten baby. Det er utrolig vanskelig å finne på noe med henne som hun trives med over tid. Det går liten stund før det blir sutring. I går prøvde vi fingermaling, det varte vel i nøyaktig 2 minutter. «Tøyse» på gulvet som jeg ser andre barn liker, liker hun ikke. Hun virker å bli brydd av det, særlig hvis storebroren på fem forsøker. Ta henne med ut i vogna å se på ting trives hun ikke særlig med, da hun gråter intenst fordi hun vil opp, noen ganger fordi hun er lei, andre ganger fordi vi hun ser noe interessant holder det ikke bare å sitte i vogna. Lese bok kan hun like i en liten stund, men så begynner hun å mase om andre bøker som ligger ved siden av, blar i boken i noen sekunder, sutrer, og kaster den, og så repeat med flere bøker/leker😅Dette er bare eksempler, er sånn med alt. Tar gjerne imot tips til aktiviteter huk kanskje vil like. Det eneste jeg kan si hun liker er å herje for seg selv på et mykt underlag. Anonymkode: 35462...46a At en ettåring bare har interesse for ting i kort tid høres helt normalt ut. Det blir gjerne bedre når hun begynner å gå stødig og kommer seg dit hun vil selv. Jeg synes perioden 1-2 har vært den mest krevende hos mine barn. De vil mye og får lite til. Anonymkode: a1e2c...c1c 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #18 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Å, er det sant. Nesten så jeg håper det kan være det, for da finnes det behandling for henne. Det var jo ikke temaet for denne tråden, men hun har vært en så misfornøyd baby fra 3 måneder at jeg har faktisk til gode å høre om eller lese om andre babyer som er like misfornøyd og gråter like mye. Hun gråter og er utilpass 70% av tiden. Legen har endelig hørt på oss, og hun skal på utredning på barneavdelingen på UNN om noen uker. Jeg vet dog ikke hva hun skal utredes for, regner med det er mye forskjellig. Bor i Nord-Norge, så hører gjerne hvor vi kan sjekke tungebånd nærmere hvis det ikke blir gjort på nevnte time på UNN. Anonymkode: 35462...46a Jeg har spurt litt rundt for å se om jeg kan finne noen med erfaring i Nord-Norge, og venter på svar. Det er veldig lite kunnskap om tungebånd blandt helsepersonell desverre, og jeg kjenner ikke personlig til aktører i nord. 😬 De tre beste på feltet er Nova Dental i Tønsberg Bambusklinikken i Oslo Dr Nordahl i Bergen Det er flere som klipper, og flere som jobber med bodywork (for og etterarbeid til klipp), men som sagt må jeg vente på svar. Du kan evt lese mer her: https://www.nova-dental.no/tungeband Dette er faktisk den verste delen av jobben min, alle som ikke får kvalifisert hjelp med dette rett etter fødsel, og må se ammingen gå i vasken, og barnet sitt plages på ulike måter i årevis. 😔❤️ Anonymkode: 0b666...c78 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #19 Skrevet 23. mars Vår datter var stort sett misfornøyd helt siden hun ble født. Nå er hun 2 år og har bare mye vilje. vi antok at hun hadde kolikk frem til 4 mnd. hun fikk tunge båndet klippet, var hos kiropraktor, brukte mange mange mange tusen på seler og moonboon og vogner og bilstol seter. Ingenting hjalp. Hun skrek liksom uansett hva. Når kolikken forsvant var hun også mye misfornøyd frem til 1 år. Men når jeg ser tilbake var jeg kanskje også helt ekstremt utslitt og hadde ikke så mye glede. Jeg merka at de i familien var mye flinkere til å få datteren min til å smile og le enn det jeg fikk til. Men jeg fikk henne i bhg rundt 14 mnd og begynte studier fikk jeg hodet litt mer over vann. Da kom også gleden min litt tilbake og nå tøyser vi og ler mye gjennom dagen. Hun er ikke like sutrete nå. sier ikke at dette gjelder deg, men hvis man er mye alene med barnet sitt og egentlig stresser litt og ikke har det så greit selv så merker barnet det. Jeg klarte ikke å kamuflere stresset mitt når hun var sutrete, det ble liksom bare overfladiske smil og trøst da. Følte hun så gjennom meg. 🤷♀️🙈 Anonymkode: ab374...241 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #20 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vår datter var stort sett misfornøyd helt siden hun ble født. Nå er hun 2 år og har bare mye vilje. vi antok at hun hadde kolikk frem til 4 mnd. hun fikk tunge båndet klippet, var hos kiropraktor, brukte mange mange mange tusen på seler og moonboon og vogner og bilstol seter. Ingenting hjalp. Hun skrek liksom uansett hva. Når kolikken forsvant var hun også mye misfornøyd frem til 1 år. Men når jeg ser tilbake var jeg kanskje også helt ekstremt utslitt og hadde ikke så mye glede. Jeg merka at de i familien var mye flinkere til å få datteren min til å smile og le enn det jeg fikk til. Men jeg fikk henne i bhg rundt 14 mnd og begynte studier fikk jeg hodet litt mer over vann. Da kom også gleden min litt tilbake og nå tøyser vi og ler mye gjennom dagen. Hun er ikke like sutrete nå. sier ikke at dette gjelder deg, men hvis man er mye alene med barnet sitt og egentlig stresser litt og ikke har det så greit selv så merker barnet det. Jeg klarte ikke å kamuflere stresset mitt når hun var sutrete, det ble liksom bare overfladiske smil og trøst da. Følte hun så gjennom meg. 🤷♀️🙈 Anonymkode: ab374...241 Samme her. Ting ble bedre når hun begynte i barnehage som 14 mnd og jeg fikk mer overskudd. I tillegg er det ganske bortkastet å finne frem og organisere aktiviteter for så små barn. De har ikke evne til å holde på så lenge med noe. Det er helt normalt at de går lei. Prøv såpebobler. Det liker vår godt ☺️ Anonymkode: adea6...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå