Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste 2 ukene har baby begynt å prøve å hoppe ned på gulvet når vi mater hvor hun skriker og plutselig ikke vil ha flakse. Hun vrir også hode flere ganger mot ulike sider mens hun spiser og samtidig hyler. Dette skjer flere ganger under mating. Har noen av dere opplevd dette? Det er vårt første barn så vi lurer på om dette er vanlig. Hun har fått flaske fra hun var født og med den samme modellen flaske.  

Anonymkode: 37a57...e77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min skriker tidvis under amming og det er pga at tarmene begynner å bevege seg mer når det kommer mat i magen og han skriker pga luftsmerter forbundet med det. Kanskje er det sånn for din baby og? Det er ofte verst ved 6-8 uker med magesmerter i alle fall.

Men jeg vet ikke hvordan en baby på 6 uker kan 'hoppe' ned på gulvet 😅

Anonymkode: 8bd76...80a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De siste 2 ukene har baby begynt å prøve å hoppe ned på gulvet når vi mater hvor hun skriker og plutselig ikke vil ha flakse. Hun vrir også hode flere ganger mot ulike sider mens hun spiser og samtidig hyler. Dette skjer flere ganger under mating. Har noen av dere opplevd dette? Det er vårt første barn så vi lurer på om dette er vanlig. Hun har fått flaske fra hun var født og med den samme modellen flaske.  

Anonymkode: 37a57...e77

Du sier ikke hvor gammel babyen deres er. Men jeg tipper det er reflux, våres går i bro og gråter, og har fått det konstantert av barnelege at det er reflux. Er kjempe vanlig fra 0-3 mnd og ingenting å få gjort noe med annet enn egene tiltak som:

Hev sengen litt(stable 1 eller 2 bøker under to av bena på den ene siden av senga)

Gir du flaske søk opp langsom flaskemating. Og bytt flaskesmokkene til størrlse 0 og ikke 0+ eller over. Anbefaler å bytte til phillips avent airfree flaskene da det er anti kolikk flasker, altså baby sluker ikke luft pga air ventilen.

Prøv å sitte opp med baby i 20-30 min etter hver mating. Og mat babyen i sittende stilling. Ikke liggende.

Dette har hjulpet oss endel, refluxen er ikke helt borte men det er mye mindre ubehag for han.

Pass på å også stopp med mating hvis han vrir seg vekk fra flaska, gi pause og se om hun vil ha mer.

Anonymkode: 18bee...d5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier ikke hvor gammel babyen deres er. Men jeg tipper det er reflux, våres går i bro og gråter, og har fått det konstantert av barnelege at det er reflux. Er kjempe vanlig fra 0-3 mnd og ingenting å få gjort noe med annet enn egene tiltak som:

Hev sengen litt(stable 1 eller 2 bøker under to av bena på den ene siden av senga)

Gir du flaske søk opp langsom flaskemating. Og bytt flaskesmokkene til størrlse 0 og ikke 0+ eller over. Anbefaler å bytte til phillips avent airfree flaskene da det er anti kolikk flasker, altså baby sluker ikke luft pga air ventilen.

Prøv å sitte opp med baby i 20-30 min etter hver mating. Og mat babyen i sittende stilling. Ikke liggende.

Dette har hjulpet oss endel, refluxen er ikke helt borte men det er mye mindre ubehag for han.

Pass på å også stopp med mating hvis han vrir seg vekk fra flaska, gi pause og se om hun vil ha mer.

Unnskyld så du skrev baby på 6 uker nå. Hehe. Men våres holder fortsatt på sånn og våres er snart 3 mnd.

Ta opp det med helsestasjon også hvis det er veldig ille!

AnonymBruker
Skrevet

Vår holdt også på sånn🙆🏻‍♀️ Ble ikke tatt seriøst. Utviklet spiseforstyrrelser pga av dette som dessverre har vedvart i 16 år nå😞 Så spør om hjelp og be om å bli tatt seriøst❤️🥺

Anonymkode: 271cf...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...