Gå til innhold

Menn blir så tiltrekkende rundt eggløsning?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lang historie kort - har vært sammen med nåværende mann i 15 år, vi har barn og et fint liv sammen, så jeg er på ingen måte på leting etter noen nye. Har de siste 8 årene (siden forrige svangerskap) gått på p-piller, så er ikke vant til å kjenne på min egentlige syklus. Vi ønsker nå et barn til og jeg har derfor sluttet på prevensjon 

Det jeg imidlertid synes er veldig merkelig er at jeg hver mnd. i tiden rundt eggløsning plutselig ser tiltrekkende menn over alt. Litt sånn «har lyst til å kaste meg over han bak meg i køen på Kiwi» følelse🫣 

Selv om det er hyggelig at menn plutselig blir 10 ganger mer tiltrekkende synes jeg følelsen er så merkelig.. er det vanlig å bli så «opptatt» av det motsatte kjønn, andre enn partneren, rundt eggløsning!? 

Virker som kroppen planlegger å forplante seg uten at jeg selv ønsker å faktisk gjøre han stakkaren på Kiwi far til mitt barn😂

Anonymkode: fa417...107

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er veldig vanlig. Jeg tenker ikke over andre menn, men min får ikke fred. Testosteronlukt fra han gjør meg også ganske innpåsliten, men testosteronlukt fra andre menn er ikke tennende😅

Det er jo normal og hensiktsmessig biologi.

Anonymkode: e96bd...d95

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jupp!🤤

Anonymkode: 2a8bd...b2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, kjenner meg godt igjen! Det er bare hormoner. Ganske fascinerende, egentlig. Når det nærmer seg eggløsning er det liksom som at hele verden har større oppløsning, det er nesten som at jeg ser mer i detaljer, verden har flere farger. 

Anonymkode: ffa46...121

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, veldig vanlig selv om det føles sinnsykt rart😅 Godt man kan ha fantasier😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det bare naturens spilleregler.

Anonymkode: 114aa...f07

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja enig!  Jeg merker at jeg også oser seksualitet rundt eggløsning og får mye mer oppmerksomhet .

Anonymkode: e7f90...219

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha ja, blir helt overrasket av meg selv hver gang! Og så kommer jeg på at det er pga. eggløsning.

Anonymkode: 3ea0d...b76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, veldig rart. Det er mye mer på to ben som plutselig får potensiale rundt eggløsning 😅

Anonymkode: f3ff7...8b4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du merker at du i denne peaken tenner mer på andre menn, enn din egen mann, så vet du at han ikke er en "alfa", men muligens en "cuck" som kan ivareta deg og dine barn.

Blir du provosert nå, helt ok. Men, når du har lest dette, vit at du over tid vil erkjenne at menn kommer i 2 utgaver, og du vil se hva du har valgt å leve med. Ditt valg er hva som sier noe om deg som kvinne. Uansett hvor trigget du er nå, så er nå konklusjonen at alt over her er normalt, det er mangelen av erkjennelse, enten du er mann eller kvinne, som gjør egoet ditt provosert. Selvet ditt vil erkjenne, om ikke nå, gi det litt tid.

Anonymkode: 37266...45c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du merker at du i denne peaken tenner mer på andre menn, enn din egen mann, så vet du at han ikke er en "alfa", men muligens en "cuck" som kan ivareta deg og dine barn.

Blir du provosert nå, helt ok. Men, når du har lest dette, vit at du over tid vil erkjenne at menn kommer i 2 utgaver, og du vil se hva du har valgt å leve med. Ditt valg er hva som sier noe om deg som kvinne. Uansett hvor trigget du er nå, så er nå konklusjonen at alt over her er normalt, det er mangelen av erkjennelse, enten du er mann eller kvinne, som gjør egoet ditt provosert. Selvet ditt vil erkjenne, om ikke nå, gi det litt tid.

Usikker på om du selv forstår hva du har skrevet her, men de fleste kvinner ønsker en mann som kan ivareta familien og barna. En alfahann som er høy på seg selv og stikker etter å ha tømt seg vil ikke være særlig nyttig😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Usikker på om du selv forstår hva du har skrevet her, men de fleste kvinner ønsker en mann som kan ivareta familien og barna. En alfahann som er høy på seg selv og stikker etter å ha tømt seg vil ikke være særlig nyttig😂

Hørte en filosof i et foredrag i bunn og grunn si det samme, men med mer akademisk tilnærming. Kvinner ønsker en stabil mann som bidrar siden det å krevende å oppdra barn og overleve alene, spesielt før den industrielle revolusjonen. Akkurat da hun skal få barn, altså rundt eggløsning, foretrekker hun de menn som hun anser har best egenskaper til å ta slekta videre, altså kall det gjerne alfa-mann. Alle andre dyr er slik også, selv våre nære slektninger. Det betyr jo ikke at hun får barn med noen annen, bare at preferansene endrer seg noe gjennom syklusen.

Anonymkode: a314f...2ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Likevel er det disse mennene dere ligger med etter tur. Igjen og igjen, før dere tilslutt tar til takke med en beta (tøffel) som vil forsørge dere og beskytte dere 😆

Anonymkode: 8ea39...10a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt normalt, det er jo da vi har "løpetid" 😅

Anonymkode: 26748...9f6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Testosteronlukt

Hvordan lukter testosteron?

Anonymkode: 4cc7f...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Likevel er det disse mennene dere ligger med etter tur. Igjen og igjen, før dere tilslutt tar til takke med en beta (tøffel) som vil forsørge dere og beskytte dere 😆

Huff, du må ha et trist liv som er så opphengt i dette! Håper det løser seg for deg og at du også får deg noe snart

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Huff, du må ha et trist liv som er så opphengt i dette! Håper det løser seg for deg og at du også får deg noe snart

Får meg noe stadig vekk jeg, senest i går kveld 😊. Jeg er en av de dere ligger med 😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Antakelsen du kommer med i begynnelsen, det er nå bare en antakelse. Nå er nå dette et diskusjonstema, og ikke en akademisk debatt. Men, jobber du med temaet mennesker, og deres sinn, så er en del av dine påstander og antakelser lett å motsi. Men, svarene du får gir nå en pekepinn om at jeg traff godt. Det er nå slik at kvinner deler de få. De lever med de mange. 

Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rent biologisk sett er dette helt normalt. Kvinner er også oftest utro rundt eggløsning. Og finner i stor grad menn som er mer attraktiv enn egen partner tiltrekkende, og får også lavere tiltrekning mot partner. I de få tilfellene hvor kvinnen har en seksuelt attraktiv partner fra før er ikke dette like markant.

Anonymkode: b2fc0...13a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rent biologisk sett er dette helt normalt. Kvinner er også oftest utro rundt eggløsning. Og finner i stor grad menn som er mer attraktiv enn egen partner tiltrekkende, og får også lavere tiltrekning mot partner. I de få tilfellene hvor kvinnen har en seksuelt attraktiv partner fra før er ikke dette like markant.

Anonymkode: b2fc0...13a

Spennende! Har du muligheten til å dele referanser til forskningen? Jeg liker å lese litt om forfatterene og hva slags lignende arbeid de har gjort før. Alltid gøy å lære noe nytt om et felt som opptar meg som «entusiastisk amatør»👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...