AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Nå er jeg lei. Basert på bare bittelitt informasjon ts beskriver så dømmes ts nord og ned. Har folk her så mye bagasje her at man ikke klarer bedre enn å dømme på så lite grunnlag? Hva med å ha et åpent sinn og legge litt velvilje i tolkningen av det ts skriver? Hva med å oppføre seg slik man ønsker andre hadde vært mot deg? Eller er folk bare helt blasert for empati? Skjerpings folkens!!! Anonymkode: 75de9...bfa 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Under der man skriver innlegget sitt står det "Unngå brukerangrep og sjikane " Jeg er helt overbevist om at de som driver med angrep på TS hverken kan å lese eller er veldig mentalt oppegående generelt. Trolig lite fungerende i hverdagen og må ta ut frustrasjonen her. Anonymkode: 397a8...36c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Under der man skriver innlegget sitt står det "Unngå brukerangrep og sjikane " Jeg er helt overbevist om at de som driver med angrep på TS hverken kan å lese eller er veldig mentalt oppegående generelt. Trolig lite fungerende i hverdagen og må ta ut frustrasjonen her. Anonymkode: 397a8...36c Enig med deg. Det som er synd er at for noen år siden pleide moderatorene å fjerne slikt, men det gjør de ikke lenger og det ender med stygge tolkninger av ts. Veldig trist å se utviklingen i enkelte tråder. Anonymkode: 75de9...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars Tja, det handler vel heller om at folk er mer ærlig her enn de kan være irl, og det er mer ubehagelig for folk. Jeg hadde en venninne som presenterte en medisinsk problemstilling for meg når vi spiste lunsj, der hennes tolkning av det som foregikk og veien videre var hel på trynet. Jeg forsøkte å korrigere samtidig som jeg måtte være forsiktig for å beholde vennskapet, men hun tok virkelig feil i det hun tenkte. Dagen etterpå lagde hun tråd på KG det hun beskrev saken, og da kunne jeg takk og lov si det jeg endelig tenkte og mente uten å sette forholdet vårt i fare. Jeg har utdannelse og jobber innen feltet, det har ikke hun. Tilsvarende har jeg opplevd på kg flere ganger, for noen ganger bommer ts sp kraftig på sin oppfattelse av ting. Man må også huske på at vi kun får en side i en sak, det er slett ikke så enkelt som alle vil ha det til. Er man kun ute etter sympati bør man droppe diskusjonforum rett og slett. Anonymkode: 1cabd...06f
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tja, det handler vel heller om at folk er mer ærlig her enn de kan være irl, og det er mer ubehagelig for folk. Jeg hadde en venninne som presenterte en medisinsk problemstilling for meg når vi spiste lunsj, der hennes tolkning av det som foregikk og veien videre var hel på trynet. Jeg forsøkte å korrigere samtidig som jeg måtte være forsiktig for å beholde vennskapet, men hun tok virkelig feil i det hun tenkte. Dagen etterpå lagde hun tråd på KG det hun beskrev saken, og da kunne jeg takk og lov si det jeg endelig tenkte og mente uten å sette forholdet vårt i fare. Jeg har utdannelse og jobber innen feltet, det har ikke hun. Tilsvarende har jeg opplevd på kg flere ganger, for noen ganger bommer ts sp kraftig på sin oppfattelse av ting. Man må også huske på at vi kun får en side i en sak, det er slett ikke så enkelt som alle vil ha det til. Er man kun ute etter sympati bør man droppe diskusjonforum rett og slett. Anonymkode: 1cabd...06f Her tenker jeg at du er den personen som tar feil med det du skriver, og at det er pinlig hvordan du beskriver at man bare får presentert en side i en sak og ts derfor ikke kan komme hit for å få empati osv. Det er jo nettopp det, du har rett og slett ikke nok grunnlag med alle sidene av saken til å uttale deg negativt om ts sin opplevelse av saken, og hvis du mener du ikke kan ha sympati med ts så kan du virkelig ikke ha antipati heller. Anonymkode: 75de9...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars I mine svar her på KG gir jeg svar basert på hva en ts skriver og hvordan en ts skriver og det er ofte hvordan ts skriver som får mine alarmklokker til å ringe. Det er ganske gjennomgående mangel på selvinnsikt i mange innlegg. Mange TS blir snurt om det blir stilt kritiske spørsmål og det legges til mye motstridende eller merkelig tilleggsinfo når den forventede støtten ikke dukker opp. Når jeg svarer på innlegg her på KG baserer jeg mine svar både på innholdet og måten en TS formulerer seg på. Ofte er det selve språket og oppbygningen og manglende innhold som gjør at jeg blir oppmerksom på underliggende problemer eller inkonsekvenser. Det er gjennomgående mangel på selvinnsikt i mange innlegg og det dukker gjerne opp litt motstridene informasjon i påfølgende svar, særlig om støtten uteblir. Det viser at en ts er mer opptatt av støtte enn å reflektere over situasjonen. Jeg er fullt klar over at noen kan oppfatte mine svar i tråder som kritiske og negative, men hensikten er jo ikke å dømme eller sette i dårlig lys (det klarer en ts helt på egenhånd), men jeg mener det er viktig å få belyst mange sider ved en sak. Det er ganske naturlig å gi kritiske svar når man ser mangler eller noe er motstridende eller direkte feil. Det er vanskelig å gi råd på begrenset informasjon, motstridende opplysninger og manglende selvinnsikt. Det er frustrerende når man opplever god dag mann økseskaft dialoger som er lite gjennomtenkt og sammenhengende, spesielt når det også mangler forståelse for hvorfor innlegg blir møtt med kritiske spørsmål. Det er for mange da lett å ty til observasjoner som at det er som å diskutere med et barn. Jeg mener selv jeg ikke er noen ekspert i verken forumetikette, jeg er langt fra ekspert i alle områder, og min tekst bærer ofte preg av at alt er skrevet med en finger på mobilen min. Min selvinnsikt er at jeg mer vet hva jeg ikke vet, hva jeg ikke er god på osv. Hva jeg derimot kan er å tolke det som blir skrevet og informere om hvordan det oppfattes. Det er forskjell på å svare en ts «du er dum» og «ditt innlegg får deg til å fremstå litt enkel med dårlig selvinnsikt», selv om underliggende oppfattelse egentlig bygger på det samme. Begge deler er basert på tekstanalyse, det er bare svaret som formuleres ulikt, men tolkes likt av ts. Jeg kan godt gi en ts delvis sympati, men sjelden full basert på gitte opplysninger. Mange kan nok lære litt etikette, men flere som skriver innlegg MÅ forstå at siden vi alle her inne har ulike bakgrunner så tolker vi ting ulikt og har ulike forutsetninger for å formulere oss, og det ligger ikke kun på en som svarer i tråder å gi en ts velvilje og sympati, det ligger også på en ts om hvordan kritiske spørsmål blir besvart. Jeg blir ofte langtekkelig i mine svar, men det er i det minste gjennomtenkt. Anonymkode: 1a012...eb7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå