AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Del Skrevet 23. mars Mine foreldre er langt opp i 80 årene og har fått helseplager, men bor hjemme og klarer seg bra med stell inne, men trenger hjelp til fysisk arbeid ute som hagearbeid, hjulskifte på bilen, male huset, osv. Jeg har lagt merke til at de har blitt veldig negative og kritiske til alt og alle. Jeg og min sønn bor langt unna og har ikke muligheten til å reise opp dit på besøk mer enn max 2-3 ganger i året, men når vi først er der så er vi der opp imot en uke. Min bror bor i nærheten av de og er den som hjelper de med de tunge takene, og han har også to sønner som hjelper til av og til. Hver gang jeg snakker med min mor synes jeg hun høres trist og pessimistisk. Hun er veldig positiv til andre folk men er kritiske til oss barna og barnebarn, unntatt min bror som er den som hjelper de mye og bor i nærheten. Han sier hun aldri noe negativt om og hun synes synd i han for alt mulig, som er helt fjollete. Min brors sønner gjør aldri noe bra nok, selv om den ene reiste fra sør til nord en helg for å hjelpe sin farfar med selvangivelsen . Anonymkode: 994fb...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Del Skrevet 23. mars Så knusende negative at de er invalidiserende for min mentale helse ja. Anonymkode: a0b84...1e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Del Skrevet 23. mars Min mamma ble mild og uttrykte takknemlighet på sine eldre dager. Tidligere kalte hun en spade for en spade og kunne være så direkte at jeg ble såret og lei meg. Anonymkode: bffd0...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Del Skrevet 23. mars Forstår jo godt at livet er tungt med mye plager og det å være avhengig av hjelp, men de får faktisk en del hjelp av oss barna/ barnebarn men det er sjeldent takk å få, unntatt min bror da som har blitt gullgutten. Ts Anonymkode: 994fb...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forstår jo godt at livet er tungt med mye plager og det å være avhengig av hjelp, men de får faktisk en del hjelp av oss barna/ barnebarn men det er sjeldent takk å få, unntatt min bror da som har blitt gullgutten. Ts Anonymkode: 994fb...07e Jeg er ikke så gammel, men får tidvis hjelp av barn. Jeg takker alltid og sier at jeg setter stor pris på hjelpen. Samtidig vet de at jeg gjerne stiller som barnevakt. Anonymkode: bffd0...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er ikke så gammel, men får tidvis hjelp av barn. Jeg takker alltid og sier at jeg setter stor pris på hjelpen. Samtidig vet de at jeg gjerne stiller som barnevakt. Anonymkode: bffd0...689 De er sjenerøse og gir oss penger, men forventer også at vi derfor stiller opp, men det er ofte kritikk og sure miner å få. Blir sikkert slik selv når jeg blir på deres alder🤔 Ts Anonymkode: 994fb...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De er sjenerøse og gir oss penger, men forventer også at vi derfor stiller opp, men det er ofte kritikk og sure miner å få. Blir sikkert slik selv når jeg blir på deres alder🤔 Ts Anonymkode: 994fb...07e Ikke bli det du selv misliker. At noen ikke vet å oppføre seg betyr ikke at du skal gjøre det samme. Bli en bedre utgave 🙂 Anonymkode: bffd0...689 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke bli det du selv misliker. At noen ikke vet å oppføre seg betyr ikke at du skal gjøre det samme. Bli en bedre utgave 🙂 Anonymkode: bffd0...689 Ja men ofte vet man ikke at man er negativ og grinete før folk sier det til deg. Ts Anonymkode: 994fb...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja men ofte vet man ikke at man er negativ og grinete før folk sier det til deg. Ts Anonymkode: 994fb...07e Kanskje det er på tide at du sier det til dem? Anonymkode: d300a...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 23. mars #10 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): De er sjenerøse og gir oss penger, men forventer også at vi derfor stiller opp, men det er ofte kritikk og sure miner å få. Blir sikkert slik selv når jeg blir på deres alder🤔 Ts Anonymkode: 994fb...07e Jo da vi blir nok det. Gamle mennsker blir som småbarn...masete,grinete,sutrete og kan gråte for ingenting og alt. Man må bare vise tålmodighet slik de viste oss når vi var små. Sånn er livets gang❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Del Skrevet 23. mars Først; har du snakket med din bror? Jeg har erfart at de snur seg litt avhengig av hvem de prater med. Så ovenfor han kan det raskt være han som får kritikk og klaging, og du som blir snakket positivt om. For det andre; si fra. "Det er ikke hyggelig å snakke sammen når jeg må høre dette om meg selv". "Nå har Nils kjørt tvers over landet og hjulpet dere, da synes jeg ikke det er fint å høre at han blir omtalt på denne måten". "Om du ikke er fornøyd med hvordan huset er malt, så er det nok best at det leies inn noen neste gang". Som noen allerede har påpekt; de går litt i barndommen igjen, og da er det bare å være like direkte som om man hadde snakket med et barn. Anonymkode: 5997f...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå