AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Hei. Jeg har nylig begynt å trene på treningssenter. Har trent en del tidligere, men måtte slutte av ulike årsaker. Jeg lurer på hvordan jeg kan stramme opp kroppen UTEN å gå ned i vekt. Jeg har en spiseforstyrrelse i bunn, og kan derfor ikke gå ned i vekt (går i behandling for den). Jeg har derimot lyst til å stramme opp kroppen og å kunne føle meg vel i min egen kropp. Ser veldig slapp ut liksom om det gir mening. Ønsker å bygge muskler og stramme opp. Noen som har noen tips til å få til det på best mulig måte? Anonymkode: 734b3...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Muskler veier mer enn fett, derfor øk muskelmasse 🤷🏻♀️ Anonymkode: d10f9...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Muskler veier mer enn fett, derfor øk muskelmasse 🤷🏻♀️ Anonymkode: d10f9...2fc Javel? Er ikke en kilo fett og en kilo muskler det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars Nooni skrev (3 minutter siden): Javel? Er ikke en kilo fett og en kilo muskler det samme? En kilo fet er støre i areal, en et kilo muskler. En liter fet veier mindre en en liter muskler. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars Nooni skrev (10 minutter siden): Javel? Er ikke en kilo fett og en kilo muskler det samme? Ikke gjør deg til, det handler om masse. Til TS, tren styrke og spis proteiner. Anonymkode: f5a06...373 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gjør deg til, det handler om masse. Til TS, tren styrke og spis proteiner. Anonymkode: f5a06...373 En kilo muskler tar mindre plass en en kilo fett. Så må du si det, og ikke at det veier mer. Det handler ikke om å gjøre seg til, men om å forvente bittelitt kompetanse mer når man uttaler seg så skråsikkert. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har nylig begynt å trene på treningssenter. Har trent en del tidligere, men måtte slutte av ulike årsaker. Jeg lurer på hvordan jeg kan stramme opp kroppen UTEN å gå ned i vekt. Jeg har en spiseforstyrrelse i bunn, og kan derfor ikke gå ned i vekt (går i behandling for den). Jeg har derimot lyst til å stramme opp kroppen og å kunne føle meg vel i min egen kropp. Ser veldig slapp ut liksom om det gir mening. Ønsker å bygge muskler og stramme opp. Noen som har noen tips til å få til det på best mulig måte? Anonymkode: 734b3...8da Styrketrening er alltid bra, uansett form og alder. Har man sykdommer må man selvsagt snakke med noen som er kompetent. Noen liker å trene styrke på egenhånd (finnes mange tips og videoer på nett), noen liker treningssenter, noen liker fysisk jobb ute, mens andre syns at det er moro å konstruere løyper ute hvor man lemper på store dekk, tømmerstokker. Jeg er ingen ekspert, men alle råd jeg har fått gjennom mange år tilsier at svaret kan ikke være feil. Styrketrening er alltid bra. Fysisk og mentalt. Hvis målet er å gå ned i vekt, så handler det om å velge mellom å kutte karbohydrater eller kutte kalorier i et kosthold. Vekt handler ofte om kosthold, ikke trening. Min erfaring er dog at når man starter med trening så gir det en motivasjons-boost som omfavner andre deler av livet positivt. Og du vil trenge en sterk kropp når du møter alderdommen. Du må aldri slutte å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Del Skrevet 23. mars Nooni skrev (12 timer siden): Javel? Er ikke en kilo fett og en kilo muskler det samme? Limmy? Er det deg? Anonymkode: 9ce17...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå