Gå til innhold

Male gulvene i stue eller slipe de ned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ett gammelt stygt gulv. Ville du kalt gulvet f.eks. i hvit. Eller leid inn slipe maskin. Hva er smartest? 

Anonymkode: b74c3...34f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gulvet er veldig stygt. Med store stygge riper flere steder. De i butikken mente det ville synes i igjennom hvis jeg velger gulv lakk. Det vil ikke dekke det stygge gulvet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville slipt ned, blir som nytt igjen.

Anonymkode: a793b...13d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det parkett? 
Du kan prøve Trestjerner Gulvlakk Colour. Det krever ikke så mye arbeid, og det er rimelig.

https://www.trestjerner.no/produkter/trestjerner-gulvlakk-color/

IMG_7689.jpeg.da2e4def38bcab4dc8e51224becf2f8d.jpeg

IMG_7690.thumb.webp.adaff167c1c0a16939d1a4afc5d4fc1a.webp

Anonymkode: 3cf60...b52

Det krever jo en del arbeid, da man må ha fagfolk til å slipe først?

Anonymkode: 7b2b2...886

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er ett gammelt stygt gulv. Ville du kalt gulvet f.eks. i hvit. Eller leid inn slipe maskin. Hva er smartest? 

Hva gulv har du?

Anonymkode: 7b2b2...886

AnonymBruker
Skrevet

Slip ned og lakker. Men ikke bry deg med å leie slipemaskin. Få et firma til å gjøre hele jobben. De gjør det mye raskere enn du klarer selv, og det blir godt resultat. Koster ikke ille mye, heller.

Anonymkode: c0b7a...21c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mener du malt gulvet f.eks. i hvitt? 

Jeg har en gang bodd med hvitt gulv, og sagt aldri mer. Alt synes, du blir gal av å gå og blokke rusk. 

Anonymkode: b1af5...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Er de heltre og kan slipes, så gjør det.

Ikke lei maskin selv, du kommer til å bruke enormt med tid på det og blir fort like dyrt omtrent fordi du må leie maskiner i evigheter. 

Få inn proffe så er det gjort på noen dager. 

Anonymkode: a918a...79c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først bør du finne ut om gulvet faktisk kan slipes. Få en til å komme på befaring for vurdering, og be evnt om et pristilbud. Prismeessig vil du komme langt rimeligere ut av det ved å male selv, men om det blir like bra tviler jeg på. Syns personlig ikke at malte gulv i oppholdsrom er fint. 

Dra innom Fargerike e.l for å bli satt i kontakt med fagfolk, og ta det derfra. 

Anonymkode: c1bf8...d83

AnonymBruker
Skrevet

Ville helt klart fått gulvene slipt dersom de er av heltre og tåler det, og hvis du ellers er fornøyd med dem (utover at de er slitt). 

Anonymkode: a6b4f...213

AnonymBruker
Skrevet

Huff, ikke mal dem. Det er ikke pent (synes jeg), glatt blir de også.. ville fått de slipt ned, eller lagt laminat over. Har du først malt tregulvet så er det nærmest umulig å få de fin igjen ved å fjerne malingen. Lettere å rive opp et laminatgulv da

Anonymkode: 86ce7...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...