Gå til innhold

Kopiere fra skrivebeskyttet Word fil til Microsoft 365 Word

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sendte et dokument hjemmefra som jeg skulle jobbe med videre, på jobben. Hjemme har jeg vanlig Word, på jobb har jeg den Microsoft app Word. 

Den filen hjemmefra åpner seg skrivebeskyttet, og jeg får heller ikke kopiert til 365. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 986c0...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyreklikk på filen og fjern skrivebeskyttelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sendte et dokument hjemmefra som jeg skulle jobbe med videre, på jobben. Hjemme har jeg vanlig Word, på jobb har jeg den Microsoft app Word. 
Den filen hjemmefra åpner seg skrivebeskyttet, og jeg får heller ikke kopiert til 365. 
Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 986c0...dc6

Det kan være flere årsaker:

1. Når en fil åpnes fra e-post vil filen gjerne åpnes i beskyttet modus. Det kan endres ved å velge å redigere filen i menyen øverst.

2. Om du ikke har gyldig lisens på Office pakken vil alle programmene åpne filer (Word, Excel osv) slik de ikke kan endres, kopieres fra eller skrives ut. Dette vil også gjelde nye filer du oppretter på pcen. 

En jobb lisens normalt sett benyttes på 5 pcer, inkludert privat pc, om ikke arbeidsgiver har lagt inn sperre at jobb konto bare kan benyttes på jobb pcer. Noen bedrifter har denne typen sperrer.

Eller, du kan logge inn på jobb kontoen via office.com - og redigere filene via web basert Word. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...