Gå til innhold

Hva ville du valgt? Ang vekt..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Fighter83 skrev (18 minutter siden):

62-63 kg og være 162 cm hadde vært helt ok altså👏 Dropp brusen men ellers kos deg tenker jeg da😉 

Alle de lykkelige damene som er i 80-90 årene som jeg har truffet har det godt kroppslig. De er IKKE altfor tynne for å si det slik.

De tynneste tåler lite og er veldig skrøpelige, de lever som regel ganske innholdsløse liv med konsekvent de samme rutinene. Bare trist å se at livet dems er slik etter så mange år spør du meg, hva er vitsen med å bli så gammel liksom? 

Ganske snevert,  gjerne lite livserfaring du? Å faktisk blande vekt med innholdsløse og triste liv?🤔😅 Kroppen er et skall. Folk kan ha et utfordrende liv samme om de er tynne,tykke,sunne,usunne,trente, utrente and the list goes on. 

Anonymkode: fb1c6...343

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du.. Jeg er vel nesten 100 Kg eller noe tyngre enn deg. Der trives jeg. 

Jeg er ikke god og rund uten grunn..Der er jeg. 

Anonymkode: 8254c...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2

Anonymkode: c89a2...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noe mellom 1 og 2. Vil kose meg iblandt. Men passe på. Heller former enn stilk!

Anonymkode: 4ea83...f91

Heller slank og veltrent enn å ha former, spør du meg. Stilk? Du vet det finnes en mellomting mellom tykk og tynn? 

Anonymkode: 8be1d...fff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nummer en uten tvil. 

Jeg vil ikke ha ett anstrengt forhold til mat og trening. Jeg vil kose meg med mat og trening, ikke jage resultater. 

Anonymkode: 04a29...515

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter en viss alder driter jeg om jeg er en tjukkas. Mye mindre skal til for å bli det også. Orker ikke å tenke på mengden mat man kan spise eller ikke spise. 43 år og i overgangsalderen her. Bryr meg ikke. Det er mitt liv ikke andres

Anonymkode: d213a...fcf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fighter83 skrev (7 timer siden):

62-63 kg og være 162 cm hadde vært helt ok altså👏 Dropp brusen men ellers kos deg tenker jeg da😉 

Alle de lykkelige damene som er i 80-90 årene som jeg har truffet har det godt kroppslig. De er IKKE altfor tynne for å si det slik.

De tynneste tåler lite og er veldig skrøpelige, de lever som regel ganske innholdsløse liv med konsekvent de samme rutinene. Bare trist å se at livet dems er slik etter så mange år spør du meg, hva er vitsen med å bli så gammel liksom? 

For en sær og stygg kommentar? Jeg vet flere tynne gamle damer som er spretne og aktive, og flere skrøpelige tynne gamle damer. Og flere tjukke blide gamle damer, og andre tjukke inaktive deprimerte gamle damer. Kjenner ingen tjukke spreke 80-90-åringer faktisk…

Anonymkode: ab9c0...b23

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva ville dere valgt av disse alternativene om du var rundt 50 år:

- Å være 162 cm og 62-63 kg. Ha litt mage, lår og pupper, str M i klær, noen ganger S. Spise godt, kose seg med god mat. Trene jevnt.

Eller

- Være 162 cm, slankere (kanskje 58-59 kg). Ha flatere mage, mindre former, str S i klær. Passe mer på matinntak. Trene jevnt.

Anonymkode: 1ee51...5a9

Nå er jeg ca 40 år, samme høyde, veier 50 kg. Jeg liker å ha en slank og veltrent kropp. Trener der for jevnt, og spise sunt og godt (men ikke i overflod). Definitivt 2 for meg, men gjerne med lavere vekt enn det du skisserer i parentes (kanskje ikke like lavt som nå, vet ikke hva som er realistisk om ti år)

Anonymkode: 640e4...bd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nummer en uten tvil. 

Jeg vil ikke ha ett anstrengt forhold til mat og trening. Jeg vil kose meg med mat og trening, ikke jage resultater. 

Må det være anstrengt forhold til mat og trening fordi man trener jevnt og passer litt på? Mener kanskje at folk som har et avslappet forhold til mat er for avslappet.. om man forsøker å følge et sunt kosthold, med begrenset sukker, usunn mat og alkohol, så er vel ikke det anstrengt, men ANBEFALT? Og man kan selvsagt kose seg i ny og ne med disse tingene, men problemet er vel at folk flest inntar for mye «kosemat» og «kosedrikke»? Blir det ikke litt feil da å kalle det anstrengt, det som egentlig er ideelt? Mener ikke å angripe deg eller noe, siterte kommentaren med egentlig hensikt å skrive første setning som et åpent spørsmål, men lot meg rive litt med her

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Må det være anstrengt forhold til mat og trening fordi man trener jevnt og passer litt på? Mener kanskje at folk som har et avslappet forhold til mat er for avslappet.. om man forsøker å følge et sunt kosthold, med begrenset sukker, usunn mat og alkohol, så er vel ikke det anstrengt, men ANBEFALT? Og man kan selvsagt kose seg i ny og ne med disse tingene, men problemet er vel at folk flest inntar for mye «kosemat» og «kosedrikke»? Blir det ikke litt feil da å kalle det anstrengt, det som egentlig er ideelt? Mener ikke å angripe deg eller noe, siterte kommentaren med egentlig hensikt å skrive første setning som et åpent spørsmål, men lot meg rive litt med her

Dette!

Anonymkode: 6505c...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2!
Min bestemor er et forbilde der. Hun er aktiv, hun går turer hver dag og trener styrke 3 ganger i uka i en alder av 74. Hun er sunn og sterk, og kan fortsatt unne seg is og kake uten å gå opp i vekt. Desto mer aktiv man er jo mer kalorier kan man jo få i seg uten å stresse. 

Anonymkode: 33cf6...f83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Begge deler kan være sant samtidig? 

Jeg er veldig klar over at det er ideelt, men faktum er likevel at det ville vert anstrengende for meg å opprettholde den ideal vekten. 

Jeg kommenterer ut fra mitt ståsted, ikke hva jeg syntes alle burde tenke og føle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner ingen tjukke damer over 80 år.....😉

Anonymkode: 853da...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

- Å være 162 cm og 62-63 kg. Ha litt mage, lår og pupper, str M i klær, noen ganger S. Spise godt, kose seg med god mat. Trene jevnt.

Eller

- Være 162 cm, slankere (kanskje 58-59 kg). Ha flatere mage, mindre former, str S i klær. Passe mer på matinntak. Trene jevnt.

Som snart 50 åring selv framstår det idiotisk å lage en slik post. Du er gammel nok til å både gjøre dine egne vurderinger og stå for egne valg nå. På tide å legge bort tenåringsmentaliteten. 

Anonymkode: d7f70...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjenner ingen tjukke damer over 80 år.....😉

Anonymkode: 853da...c3f

Vil du hilse på min mor? 88 år og tjukk. Bor hjemme og klarer seg godt. Har ukentlige treff med venninner. Hun er ikke så glad i å reise, men blir med på ferier som inkluderer flyreiser når vi presser henne litt.

Anonymkode: 891e3...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nummer en, uten tvil. Jeg er nesten femti selv, og alt for gammel til å "passe på" matinntaket hele tiden. Livet er for kort til å brukes opp på kaloritelling. 

Anonymkode: d2f20...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nummer en, uten tvil. Jeg er nesten femti selv, og alt for gammel til å "passe på" matinntaket hele tiden. Livet er for kort til å brukes opp på kaloritelling. 

Anonymkode: d2f20...af7

Jeg er på din alder. Man trenger ikke telle kalorier for å holde vekta nede. Kun spise rene råvarer.

Anonymkode: 6505c...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Eller

Vanskelig å sette seg inn i for en som ikke vurderer å justere vekten med 2-3kg, men som bør ned 40-50kg for å ta vare på helsa. Jeg vil vel si at problemstillingen er litt luksusproblem. Finnes viktigere ting å bruke kreftene på.

Anonymkode: 31972...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg er så sykelig opptatt av utseende i den alderen, men heller fokuserer på livskvalitet. 

For å sitere en meme «girls - stop worrying about loosing weight, we are loosing our rights». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 163 cm og jeg likte absolutt ikke kroppen min når jeg var 62 kg.

Men jeg klarer fint holde vekt på 57 kg uten å måtte passe noe særlig på matinntak. Jeg følger med på hva jeg spiser, men mest for å sørge for nok protein og for å tracke dagsformen, ikke for å styre kaloriinntak.

Anonymkode: 206a4...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...