AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Del Skrevet 22. mars Jeg vil gjerne ha tips til nettbutikker som selger stoffer i metervare av god kvalitet. Helst norske, men også utenlandske hvis de sender til Norge uten for høy kostnad og mye styr. Og jeg vil kunne bestille stoffprøver. 🙂 Anonymkode: 65bd1...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #2 Del Skrevet 22. mars Stoffprøver får du neppe. Selfmade er vel den eneste norske stoffbutikken? Har bestilt fra Temu nå, for å se hva jeg får. Anonymkode: 94a10...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Del Skrevet 22. mars Må legge til siden folk syr så mye forskjellig - jeg vil sy klær til meg selv i stort sett faste stoffer. Lite jersey, stretch, mønster osv. Klassiske skjorter, bluser, skjørt, bukser, kåpe osv. i naturlige stoffer. TS Anonymkode: 65bd1...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 18.44): Stoffprøver får du neppe. Selfmade er vel den eneste norske stoffbutikken? Har bestilt fra Temu nå, for å se hva jeg får. Anonymkode: 94a10...1bf Ekspander De fleste har stoffprøver og det finnes mange norske butikker. Temu er uaktuelt. Anonymkode: 65bd1...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Del Skrevet 22. mars Etsy har et stort utvalg av stoffer. Mange av selgerne på plattformen tilbyr også stoffprøver. Anonymkode: 74c32...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Del Skrevet 22. mars Litt usikker ang stoffprøver. Men norske nettbutikker er det flust av som selger stoff i metervare. Både stretchstoff, fast stoff av alle slag. Stofflykke, stoffdronning og selfmade er kanskje de mest kjente. Men også mindre nettbutikker som primastoff (finner på Facebook, og hun prøver ut stoff, og forhåndsbestiller, og har unike stoff. Men mest stretchstoff). Naturtekstiler og minnasydd er også to butikker jeg kommer på i farten nå. Stofflykkelykke ligger i Tromsø som egen butikk, stoffdronning i Kristiansand. Og mens jeg skriver så kommer jeg også på abbys tekstiler og klar ferdig sy finner du i Trondheim, og de selger også både stretch og faste stoffer. Men alle disse har også nettbutikk. Anonymkode: c88b8...073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Del Skrevet 22. mars Skaar tekstil sendte stoffprøver før i alle fall (tekstil.no ). Andre jeg kommer på i farten er Saab tekstil, Lillestrøm sysenter, Rainbow tekstil, lysthuset.no. Anonymkode: d4480...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 19.01): Skaar tekstil sendte stoffprøver før i alle fall (tekstil.no ). Andre jeg kommer på i farten er Saab tekstil, Lillestrøm sysenter, Rainbow tekstil, lysthuset.no. Anonymkode: d4480...e5a Ekspander Rainbow har fysisk butikk med masse stoffer, tråd og annet sytilbehør. Har bestilt noe silkestoff i en eller annen nettbutikk, men om jeg får dette er uvisst. De bad ikke om betaling el i bestillingen, så.. Anonymkode: 94a10...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 22. mars #9 Del Skrevet 22. mars https://www.skapemer.no/klestoffer har metervare. Heldige du som kan sy 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #10 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 19.10): Rainbow har fysisk butikk med masse stoffer, tråd og annet sytilbehør. Har bestilt noe silkestoff i en eller annen nettbutikk, men om jeg får dette er uvisst. De bad ikke om betaling el i bestillingen, så.. Anonymkode: 94a10...1bf Ekspander Jeg har bestil på nett før, men det er noen år siden. Ser ut som de fortsatt selger på nett? https://rainbowtekstil.no/en/ Anonymkode: d4480...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #11 Del Skrevet 22. mars Perine skrev (På 22.3.2025 den 19.20): https://www.skapemer.no/klestoffer har metervare. Heldige du som kan sy 😀 Ekspander Prøver å lære i hvert fall! 😂 Anonymkode: 65bd1...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToneVie Skrevet 22. mars #12 Del Skrevet 22. mars Ikke norsk - men er en nettbutikk som heter Linentales. Fra Litauen. Oeko tex sertifisert, men de selger bare lin da!(ihvertfall gjorde de det tidligere) Gratis frakt over 200 euro mener jeg å huske 😊 De har dropp av nye farger ofte og man kan bestille stoffprøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #13 Del Skrevet 22. mars Jeg har tips til en fysisk butikk med et ENORMT utvalg: Kjolesenteret på Lena, Østre Toten. Bl.a. Jenny Skavlan har vært der og kjøpt inn stoffer til Fæbrik. Anonymkode: 9634c...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #14 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 20.33): Jeg har tips til en fysisk butikk med et ENORMT utvalg: Kjolesenteret på Lena, Østre Toten. Bl.a. Jenny Skavlan har vært der og kjøpt inn stoffer til Fæbrik. Anonymkode: 9634c...c5c Ekspander Takk, det kunne vært en utflukt! 😃 Anonymkode: 65bd1...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #15 Del Skrevet 24. mars Jeg handler mest fra stofflykke, stoffdronning, og abbystekstiler.no. Men alstå, om du googler metervare, får du opp ørten norske butikker som selger metervarer? Google er din venn! Anonymkode: 59442...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #16 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 9.19): Jeg handler mest fra stofflykke, stoffdronning, og abbystekstiler.no. Men alstå, om du googler metervare, får du opp ørten norske butikker som selger metervarer? Google er din venn! Anonymkode: 59442...9d8 Ekspander Ja, jeg har gjort det, men så er jeg usikker på kvaliteten på varer og kundeservice. Var derfor jeg spurte om erfaringer, men innser at vi er så ekstremt forskjellige når det gjelder hva vi syr, hvilke stoffer vi liker, økonomi, hvor mye vi vekter ting som miljø og/eller at stoffer skal være naturlige osv osv… Så jeg får bare bruke tid på å tråke gjennom og heller søke opp erfaring med enkeltbutikker. 🙂 Anonymkode: 65bd1...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #17 Del Skrevet 27. mars Jeg liker også naturmaterialer i god kvalitet, og synes de norske stoffbutikkene på nett er litt jalla, i fargeutvalg, opphav og kvalitet. Jeg handler en del på lithuaninanlinen og merchantandmills, begge disse er dyre, men fantastiske stoffer og kvaliteter som gir varige plagg med uttrykket jeg ønsker. Anonymkode: eec7c...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #18 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 5.52): Jeg liker også naturmaterialer i god kvalitet, og synes de norske stoffbutikkene på nett er litt jalla, i fargeutvalg, opphav og kvalitet. Jeg handler en del på lithuaninanlinen og merchantandmills, begge disse er dyre, men fantastiske stoffer og kvaliteter som gir varige plagg med uttrykket jeg ønsker. Anonymkode: eec7c...d1a Ekspander For meg er det også viktigere å kunne lage gode plagg i stoff, farge og fasong som jeg liker. Vil heller bruke litt penger på noe bra enn å masseprodusere billig. 🙂 Anonymkode: 65bd1...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #19 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 5.52): Jeg liker også naturmaterialer i god kvalitet, og synes de norske stoffbutikkene på nett er litt jalla, i fargeutvalg, opphav og kvalitet. Jeg handler en del på lithuaninanlinen og merchantandmills, begge disse er dyre, men fantastiske stoffer og kvaliteter som gir varige plagg med uttrykket jeg ønsker. Anonymkode: eec7c...d1a Ekspander Jeg sydde meg en kåpe med 100% ull (brukte også bomullskanvas til stabilisering og et forstoff) fra Skaar tekstil for ca 8 år siden. Den ser fortsatt så godt som ny ut, og jeg har fått masse positive kommentarer i alle årene etterpå. Avhengig av hva man ønsker, så tror jeg man kan finne det meste også i norske stoffbutikker om man leter litt. Lillestrøm sysenter og Solberg soinneri har også en del kvalitetsstoffer.Så kommer så klart smak, økonomi og behov inn i bildet. Anonymkode: d4480...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:07 #20 Del Skrevet søndag kl 07:07 Denne dukket opp i feeden min på facebook, så jeg tenkte bare tipse i tilfelle du (eller andre) bor i nærheten og vil ta en tur. https://www.facebook.com/commerce/listing/4010758642527484?media_id=4&ref=share_attachment Og siden du nevnte utenlandske nettbutikker, så har minerva mye forskjellig i varierende kvaliteter. Jeg har ikke handlet der siden tollreglene ble endret, så usikker på hvor dyrt det er. De har bl.a. mye fra Liberty of London. https://www.minerva.com/mp/GBP?page=1&sort=trending&type=Fabrics&woven=Woven Anonymkode: d4480...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå