AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:28 #141 Del Skrevet torsdag kl 09:28 AnonymBruker skrev (14 timer siden): jeg har ingen ønske å flytte særlig sør for Trondheim. Men jeg vil flytte til en kommune hvor sykkelstier og veier er mange av. Også utenfor sentrum, men som er tilrettelagt i skog og mark sykkelveier som gir et solid klimaks til levevilkår. Finnes det ikke i Trøndelag? Kanskje kommuner ved kysten har unike sykkelstier der det ikke er motorferdsel. Anonymkode: f22f1...ec5 Hva er det som gjør at du har bestemt at Trøndelag er fylket du/dere skal bo i? Lite sykkelstier, men fine landeveier med lite trafikk i Innherred/Inderøya. Men da bor du et stykke fra tog og god offentlig kommunikasjon. Men fine turområder, og ved sjøen. https://visitinnherred.com/sykkelferie-pa-innherred Men TS, er det sånn at du ikke vet hvor du skal jobbe/hvor du får deg jobb? Anonymkode: 9978a...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:36 #142 Del Skrevet torsdag kl 10:36 Coco88 skrev (3 timer siden): Du burde heller flytte til Gjerdrum, der vil du lettere få tilfredsstilt dine ønsker og krav enn her i trønderlag. Jorda er like god der som her(og mindre kvikkleire enn i Trøndelag er det å) pluss klima er mer dyrkevennlig. Krava dine er ikke å finne her opp og du vil få et komplett sjokk av å komme opp hit. Gjerdrum har mindre kvikkleire enn Trøndelag - altså Gjerdrum, stedet hvor det nylig var et stort kvikkleireskred hvor flere omkom? Tror jeg ville flyttet til andre steder, hvis det å unngå kvikkleire var viktig for meg. 🤣 Anonymkode: 31c1c...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:40 #143 Del Skrevet torsdag kl 10:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville helt klart valgt Oppdal😃 Anonymkode: d3065...379 Oppdal er jo det stikk motsatte av det TS ønsker seg, krysser ikke av på ett eneste punkt, som jeg ser det. Langt unna by, langt unna Sverige, langt unna flyplass, masse snø, lite sykkelveier, vanskelig å dyrke pga kaldt - er det noe jeg har glemt? Anonymkode: 31c1c...a2a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet torsdag kl 11:22 #144 Del Skrevet torsdag kl 11:22 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Gjerdrum har mindre kvikkleire enn Trøndelag - altså Gjerdrum, stedet hvor det nylig var et stort kvikkleireskred hvor flere omkom? Tror jeg ville flyttet til andre steder, hvis det å unngå kvikkleire var viktig for meg. 🤣 Anonymkode: 31c1c...a2a Ja , det vsr det men likevel er det mye mer kvikkleire i Trøndelag enn Gjerdrum 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:17 #145 Del Skrevet torsdag kl 12:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er mange kommuner i Trøndelag hvor det er gode sykkelveier. Problemet er at du forventer at du skal ha 5 minutt sykling til jobb, OG bo landlig. Hvordan har du selv tenkt at dette skal være realistisk? Anonymkode: 9978a...e6e Jeg mener vel at jeg ikke har et ønske å bo i en kommune, og jobbe i annen kommune. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:51 #146 Del Skrevet torsdag kl 12:51 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg mener vel at jeg ikke har et ønske å bo i en kommune, og jobbe i annen kommune. Anonymkode: f22f1...ec5 Det er langt fra å si at du ønsker å jobbe i samme kommune, og si at du ønsker 5 min sykkelvei til jobb. Du kan jo i teorien bo i Levanger og jobbe i Verdal, og ha 5 min sykkelvei til jobb, hvis arbeidssted og bolig ligger i riktig ende av begge kommunene. Jeg syns du overkompliserer og detaljstyrer flyttingen i en veldig urealistisk retning. Hvis du ikke skal ha bil og er avhengig av sykkel og offentlig kommunikasjon, så er det å bo landlig vanskelig. Men man kan bo i rolig strøk og ikke så tettbebygd, og fortsatt bo sentralt. F.eks Hommelvik ca 10 min utenfor Stjørdal sentrum. Her går det tog og busser til både Stjørdal og Trondheim, kort vei. Et lite sentrum med butikker og noe spisesteder, og fine sykkelveier/turveier langs kysten. Anonymkode: 9978a...e6e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:57 #147 Del Skrevet torsdag kl 12:57 AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 8.22): Jeg vil unngå pride. Anonymkode: f22f1...ec5 ?? Om du er så lite inkluderende så kan du jo heller ikkje flytte nær en eneste by. Jeg snakket om at dette er en av de få bygdene langt ute på landet med egen Pride, alt som er nært byen er veldig åpent for Lgbtq+ Denne tråden var fin helt til du skrev dette, nå er det ikke så interessant å hjelpe deg mer. Anonymkode: fdd1e...597 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:02 #148 Del Skrevet torsdag kl 13:02 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ?? Om du er så lite inkluderende så kan du jo heller ikkje flytte nær en eneste by. Jeg snakket om at dette er en av de få bygdene langt ute på landet med egen Pride, alt som er nært byen er veldig åpent for Lgbtq+ Denne tråden var fin helt til du skrev dette, nå er det ikke så interessant å hjelpe deg mer. Anonymkode: fdd1e...597 Det kan jo være at TS mente at han ville unngå Pride pga mye folk og oppstyr, ikke at det hadde noe med Pride i seg selv å gjøre. Anonymkode: 9978a...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:05 #149 Del Skrevet torsdag kl 13:05 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er langt fra å si at du ønsker å jobbe i samme kommune, og si at du ønsker 5 min sykkelvei til jobb. Du kan jo i teorien bo i Levanger og jobbe i Verdal, og ha 5 min sykkelvei til jobb, hvis arbeidssted og bolig ligger i riktig ende av begge kommunene. Jeg syns du overkompliserer og detaljstyrer flyttingen i en veldig urealistisk retning. Hvis du ikke skal ha bil og er avhengig av sykkel og offentlig kommunikasjon, så er det å bo landlig vanskelig. Men man kan bo i rolig strøk og ikke så tettbebygd, og fortsatt bo sentralt. F.eks Hommelvik ca 10 min utenfor Stjørdal sentrum. Her går det tog og busser til både Stjørdal og Trondheim, kort vei. Et lite sentrum med butikker og noe spisesteder, og fine sykkelveier/turveier langs kysten. Anonymkode: 9978a...e6e Gode refleksjoner fra deg, for du har større forståelse til ditt lokal miljø enn jeg som aldri har bodd der. Ja, du sier det korrekt: bo i rolig strøk og ikke så tettbebygd, og fortsatt bo sentralt. Hvis man kan sykle mellom hommelvik og stjørdal i fri ferdsel uten biler så er det fantastisk. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:06 #150 Del Skrevet torsdag kl 13:06 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan jo være at TS mente at han ville unngå Pride pga mye folk og oppstyr, ikke at det hadde noe med Pride i seg selv å gjøre. Anonymkode: 9978a...e6e Det er bedre formulering. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:13 #151 Del Skrevet torsdag kl 13:13 Hvis du ikke vil være avhengig av bil, men likevel bo relativt landlig til, så ville jeg sjekka ut vikanlandet på stjørdal. Det er bare noen km fra sentrum så går ganske fort å sykle innover. du vil jo selvsagt møte på biler, men det er ikke sååå fryktelig mange som bor utpå der. Anonymkode: 49640...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:24 #152 Del Skrevet torsdag kl 13:24 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du ikke vil være avhengig av bil, men likevel bo relativt landlig til, så ville jeg sjekka ut vikanlandet på stjørdal. Det er bare noen km fra sentrum så går ganske fort å sykle innover. du vil jo selvsagt møte på biler, men det er ikke sååå fryktelig mange som bor utpå der. Anonymkode: 49640...174 Gode tanker du deler. Kan man dyrke epletre i vikanlandet? Jo. mindre biler desto bedre. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:26 #153 Del Skrevet torsdag kl 13:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gode refleksjoner fra deg, for du har større forståelse til ditt lokal miljø enn jeg som aldri har bodd der. Ja, du sier det korrekt: bo i rolig strøk og ikke så tettbebygd, og fortsatt bo sentralt. Hvis man kan sykle mellom hommelvik og stjørdal i fri ferdsel uten biler så er det fantastisk. Anonymkode: f22f1...ec5 Jeg bor ikke der, men kjenner området. Er ikke så sikker på at det er sykkelsti fra Hommelvik til Stjørdal, men motsatt vei mot Trondheim. Du kan selvsagt sykle mellom stedene, men ikke uten biltrafikk. Du kan ikke forvente at det skal finnes sykkelstier fra der du bor og til jobb/sentrum, uten at det skal være biler i tillegg. Igjen, du må reflektere litt mer over forventningene dine. Fine gangveier du kan sykle på til sentrum/jobb, bør vel være godt nok. Så kan sykkelstier i andre retninger brukes for fritid. Her er bilder fra Malvikstien som nevnt over https://ut.no/turforslag/1111589/malvikstien Du kan jo sykle til togstasjonen i Hommelvik, og ta toget inn til Stjørdal. Togturen tar 13 min. Har du budsjett til hus i Stjørdal, så er det jo veldig fint å sykle i Remarka på fritiden. Holder du deg i og rundt Stjørdal, så er det mer jobbmuligheter. Anonymkode: 9978a...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:28 #154 Del Skrevet torsdag kl 13:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor ikke der, men kjenner området. Er ikke så sikker på at det er sykkelsti fra Hommelvik til Stjørdal, men motsatt vei mot Trondheim. Du kan selvsagt sykle mellom stedene, men ikke uten biltrafikk. Du kan ikke forvente at det skal finnes sykkelstier fra der du bor og til jobb/sentrum, uten at det skal være biler i tillegg. Igjen, du må reflektere litt mer over forventningene dine. Fine gangveier du kan sykle på til sentrum/jobb, bør vel være godt nok. Så kan sykkelstier i andre retninger brukes for fritid. Her er bilder fra Malvikstien som nevnt over https://ut.no/turforslag/1111589/malvikstien Du kan jo sykle til togstasjonen i Hommelvik, og ta toget inn til Stjørdal. Togturen tar 13 min. Har du budsjett til hus i Stjørdal, så er det jo veldig fint å sykle i Remarka på fritiden. Holder du deg i og rundt Stjørdal, så er det mer jobbmuligheter. Anonymkode: 9978a...e6e Gode tanker dette. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:29 #155 Del Skrevet torsdag kl 13:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gode tanker du deler. Kan man dyrke epletre i vikanlandet? Jo. mindre biler desto bedre. Anonymkode: f22f1...ec5 Det er vel tomta og solforhold som avgjør. Skal du ha bil/kjøre selv, eller er du helt avhengig av offentlig kommunikasjon? Anonymkode: 9978a...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet torsdag kl 15:47 #156 Del Skrevet torsdag kl 15:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gode tanker du deler. Kan man dyrke epletre i vikanlandet? Jo. mindre biler desto bedre. Anonymkode: f22f1...ec5 Du kan dyrke epler i hele Trøndelag, kan du noe om dyrking og om Trøndelag ? Du virker helt fjern og blottet for realisme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:55 #157 Del Skrevet torsdag kl 15:55 Coco88 skrev (7 minutter siden): Du kan dyrke epler i hele Trøndelag, kan du noe om dyrking og om Trøndelag ? Du virker helt fjern og blottet for realisme Det kan være at TS har utfordringer som gjør at han ikke klarer å reflektere og kommunisere på samme måte som andre. Håper at våre innspill hjelper i prosessen. Anonymkode: 9978a...e6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:16 #158 Del Skrevet torsdag kl 16:16 AnonymBruker skrev (22 timer siden): i dette tilfellet handler det ikke om budsjett, men om geografisk tilholdssted som andre vil snakke varmt om. Det er viktig at det er butikker og kjøpesenter i nærheten og sykehus. Samt lett tilgjengelighet til flyplass. Det er uaktuelt å være en pendler, jobben skal være på 5 minutter sykkelavstand. Samt det er viktig det finnes attraktive sykkelstier i kommunen, og at man kan gå trygt på egen sti uten å måtte gå på en vei der mange biler kjører. Og er det gode kollektiv tilbud vil jo være et stort pluss. Samtidig så er det ikke et ønske å bo i Trondheim kommune. Vil bo landlig. Anonymkode: f22f1...ec5 Orkanger, eller områder i nærheten som Gjølme/Råbygda, Fannrem eller litt lengre opp i Orkdalen. Orkanger har sykehus, kjøpesentre og det meste av servicetilbud. Gode kollektivforbindelser til Trondheim. Det er også helt kurant å komme seg til Værnes hvis det er noen ganger i året liksom.. Orklaparken er en godt vedlikeholdt gang og sykkelsti fra fjorden og opp til Fannrem, ca 10 km. Jeg mener de jobber med flere kilometer sti lengre oppover også, men på Fannrem må man krysse Forve bru som ikke har gang og sykkelfelt. Minst snø nede ved fjorden på Orkanger, gradvis mer oppover dalen. Blir mere landlig oppover i dalen. Finest er det kanskje på "jårene" oppi dalsidene (Ustjåren, Monsetjåren osv), men her er det sikkert mer snø. Vil foreslå området rundt Fannrem hvis du ønsker landlig men samtidig kort vei til Orkanger, evt buss til Trondheim. Anonymkode: 8bcf1...441 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:20 #159 Del Skrevet torsdag kl 16:20 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel tomta og solforhold som avgjør. Skal du ha bil/kjøre selv, eller er du helt avhengig av offentlig kommunikasjon? Anonymkode: 9978a...e6e kjører selv gjerne, men da uten bomstasjon, og å betale for å parkere i sentrum. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:21 #160 Del Skrevet torsdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Orkanger, eller områder i nærheten som Gjølme/Råbygda, Fannrem eller litt lengre opp i Orkdalen. Orkanger har sykehus, kjøpesentre og det meste av servicetilbud. Gode kollektivforbindelser til Trondheim. Det er også helt kurant å komme seg til Værnes hvis det er noen ganger i året liksom.. Orklaparken er en godt vedlikeholdt gang og sykkelsti fra fjorden og opp til Fannrem, ca 10 km. Jeg mener de jobber med flere kilometer sti lengre oppover også, men på Fannrem må man krysse Forve bru som ikke har gang og sykkelfelt. Minst snø nede ved fjorden på Orkanger, gradvis mer oppover dalen. Blir mere landlig oppover i dalen. Finest er det kanskje på "jårene" oppi dalsidene (Ustjåren, Monsetjåren osv), men her er det sikkert mer snø. Vil foreslå området rundt Fannrem hvis du ønsker landlig men samtidig kort vei til Orkanger, evt buss til Trondheim. Anonymkode: 8bcf1...441 TS ønsker å bo i sykkelavstand til alt, jeg tenker at Fannrem og borti der blir veldig tungvindt. Mtp ønske om nærhet til sykehus, sykkelstier, kyst, og landlig, så kanskje Levanger er greit. Anonymkode: 9978a...e6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå